Toon je Plankjesversterker - Showcase
Moderator: Beheerdersteam
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Op zich niks, je komt ze alleen heel erg vaak tegen in te goedkope apparaten met veel chroom en cheap plastic...
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
ahhh, ben nieuw hier en moet nog veel leren, excuses - tis geen zbadag maar een luisterdagray5150 schreef:zba dag
@porcino - mooi ! EL84 balans ?
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Dat ze blauw zijn?AatV schreef:Wat is er mis met (blauwe) led's.![]()
![]()
![]()
![]()
groet,
Aat
Groene LED's zijn daarentegen zéér audiofiel verantwoord en maken van mijn buizenversterker zowaar een 'groene' versterker
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ehm, nee, voorversterker met 6N6p buisjes in Aikido schakeling... Alleen zijn die 6N6p buisjes best forsmotoindo schreef:@porcino - mooi ! EL84 balans ?
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Stond al héél lang op het verlanglijstje, gebouwd voor onbepaalde tijd
To do:
Ik ben achter het lichte bromprobleem gekomen.
De oorzaak lag bij de bedrading van de amp-on naar de versterkers toe.
Raar maar waar, wanneer iedere versterker vanuit zijn eigen voeding wordt aangeschakeld gaat er iets mis tussen beide voedingen
.
- kabels inkorten en XLR aansluiten
[*]vaag bromprobleem veroorzaakt bij de powersupply oplossen - Hertog Jan halen voor de zegening
Ik ben achter het lichte bromprobleem gekomen.
De oorzaak lag bij de bedrading van de amp-on naar de versterkers toe.
Raar maar waar, wanneer iedere versterker vanuit zijn eigen voeding wordt aangeschakeld gaat er iets mis tussen beide voedingen
Laatst gewijzigd door Chris_T op ma 28 apr 2014, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Kijk dat is het betere werk
Je dacht ik heb nog een trafo liggen en dacht, daar moet ik wat mee
Ik heb alleen niet het idee dat die extra CPU koeler blokken op die manier veel doen.
Ik heb alleen niet het idee dat die extra CPU koeler blokken op die manier veel doen.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Hahaha zo ongeveer, ik heb de Volt en Ampere goden aanbedenPjotr schreef:Kijk dat is het betere werkJe dacht ik heb nog een trafo liggen en dacht, daar moet ik wat mee
![]()
Ik heb alleen niet het idee dat die extra CPU koeler blokken op die manier veel doen.
Ik denk dat zelfs Scotty van Startrek er stil van zou worden
De koelblokjes doen helaas inderdaad niet zoveel, maar het is niet erg.
Ik heb ze er alleen snel even opgekwakt om de temperatuur toch een paar graadjes lager te krijgen.
Zonder wordt het hoekprofiel met effectief ca. 300cm2 oppervlak wel erg heet >50 graden.
En dat is met de versterkers slechts in rust..ik heb toch wel onderschat wat 8W/kanaal op de lange termijn doet.
Ja, de eerste indruk is heel positief!motoindo schreef:Mooi !
Ben je tevreden over die Teac Dac ?
De geluidskaarten die door mijn handen zijn gegaan en zelfs de EMU1616M die er naast staat, hebben toch wel het nakijken.
Het grootste verschil dat ik ervaar is dat er vooral meer rust in de muziek zit, meer contrast zeg maar.
Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat dit door de betere voeding komt.
Om de Teac DAC even snel in subjectieve krachttermen uit te drukken: levendig, heel transparant, dik laag, ruimtelijk, tikkeltje scherp hoog.
Voor de prijs vind ik het in ieder geval een heel mooi apparaatje en ik denk dat er ook meer uit te halen valt met wat gerichte mod's.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Eindelijk ook eens iets te posten, nog semi 'af' want plank, een uitkomst voor mij, dit forumdeel. Met dank aan Patrick (meanman64) voor de dx blame st's, verder een BMM voedings bord en een philips trafo. Spoeltjes iets netter gemaakt, andere ingangs C's en het speelt verdomd heel niet verkeerd. Ik kan nooit zo veel met al die superlatieven maar heb er iig niets op aan te merken.
Luister naar mijn houtje touwtje speakers, dipool op de tweeter na, waarvoor mede dank aan Lucas (Lucas82) voor de monacor sph165's die toch weer het beste klinken. Filters komen uit de bns jubilee, kan allemaal ook helemaal niet natuurlijk en toch... sound is sweet
Luister naar mijn houtje touwtje speakers, dipool op de tweeter na, waarvoor mede dank aan Lucas (Lucas82) voor de monacor sph165's die toch weer het beste klinken. Filters komen uit de bns jubilee, kan allemaal ook helemaal niet natuurlijk en toch... sound is sweet
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
En nu maar hopen dat ie in een mooie kast ingebouwd gaat worden, zou zonde zijn als hij zijn leven slijt alleen maar op een plankje... 
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Zo, even een draagbare cd-speler uitgang met buizen. 3 draadjes aan de juiste pootjes van de DAC ( U out) en spelen maar.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Weliswaar niet letterlijk op een plankje, maar toch een versterker voor testdoeleinden.
Twee naast elkaar:
Het idee is om straks drie naast elkaar op één grote plaat te zetten welke verticaal naast de baskast komt te staan.
Hier met Neutrik powerCON TRUE1 stekker: Deze zijn weliswaar 'maar' 16A i.p.v. 20 of meer voor de traditionele, maar deze mag je onder spanning koppelen en ze zien er een stuk beter uit.
En nog een detail van de NCore: Met deze versterkers kan ik het bandje via een 2Ω serieweerstand aansturen en uitzoeken hoeveel vermogen er nodig is en wat er dus aan koeling voor de serieweerstanden en misschien ook de NCore moet komen.
Gerrit
Hier met Neutrik powerCON TRUE1 stekker: Deze zijn weliswaar 'maar' 16A i.p.v. 20 of meer voor de traditionele, maar deze mag je onder spanning koppelen en ze zien er een stuk beter uit.
En nog een detail van de NCore: Met deze versterkers kan ik het bandje via een 2Ω serieweerstand aansturen en uitzoeken hoeveel vermogen er nodig is en wat er dus aan koeling voor de serieweerstanden en misschien ook de NCore moet komen.
Gerrit
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Mooi , simpel en doeltreffend .
Wat is de reden / het nut van de schakelaar achterop ?
Wat is de reden / het nut van de schakelaar achterop ?
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Dank jeCarloPJB schreef:Mooi , simpel en doeltreffend .
Wat is de reden / het nut van de schakelaar achterop ?
Dat is de stand-by schakelaar, leek me wel handig bij het testen dan hoef ik niet steeds de spanning er af te halen. Het plan is om straks drie SMPS Ncore combinaties met een softstart unit te schakelen door gewoon de spanning er op te zetten.
Gerrit
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ff een nieuwe plankje van mij, het is dan wel geen versterker deze keer.
Het is een raspberry plankje.
Mooie behuizing moet er nog voor komen.
Het is een raspberry plankje.
Mooie behuizing moet er nog voor komen.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Het is een hybride: Minidigi + Minidsp + TK2050 versterker op een plankje + buizen single ended er naast maar wel mee in de loop.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Nouja, ik had enkele Russische OIP condensatoren aangeschaft en was daar best tevreden over. De TK2050 klonk wat droog en klinisch, ik heb daarom die OIP's in kleine waarden als bypass gebruikt op de input condensatoren. Het geluid klinkt nu wat lekkerder. Let wel, dit is geen audiofiele verbetering, gewoon een houtje touwtje oplossing voor een stopgap versterker.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Wat zijn nou weer OIP condensatoren? Klinkt explosief: Oppassen Instant Powermeiborg schreef:Nouja, ik had enkele Russische OIP condensatoren aangeschaft en was daar best tevreden over. De TK2050 klonk wat droog en klinisch, ik heb daarom die OIP's in kleine waarden als bypass gebruikt op de input condensatoren. Het geluid klinkt nu wat lekkerder. Let wel, dit is geen audiofiele verbetering, gewoon een houtje touwtje oplossing voor een stopgap versterker.
Mvg Reinder
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Olie In Papier - Papier In Olie... 
Lijkt me best wel eens leuk, zo'n plankjes versterker bouwen.
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen...
Lijkt me best wel eens leuk, zo'n plankjes versterker bouwen.
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen...
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Fish and Chips?ray5150 schreef:Olie In Papier ...................
