Toon je Plankjesversterker - Showcase

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door ray5150 »

Op zich niks, je komt ze alleen heel erg vaak tegen in te goedkope apparaten met veel chroom en cheap plastic...
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door motoindo »

ray5150 schreef:
zba dag
ahhh, ben nieuw hier en moet nog veel leren, excuses - tis geen zbadag maar een luisterdag 8-[

@porcino - mooi ! EL84 balans ?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door ray5150 »

Wat is het verschil dan ? :think:
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Porcino »

AatV schreef:
Wat is er mis met (blauwe) led's. :?: :?: :twisted: :twisted:

groet,
Aat
Dat ze blauw zijn?

Groene LED's zijn daarentegen zéér audiofiel verantwoord en maken van mijn buizenversterker zowaar een 'groene' versterker :mrgreen:
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Porcino »

motoindo schreef:
@porcino - mooi ! EL84 balans ?
Ehm, nee, voorversterker met 6N6p buisjes in Aikido schakeling... Alleen zijn die 6N6p buisjes best fors :goeie:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door FR_Aad »

Komt daar ook weer zo'n bloedmooie kast omheen? :D
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Chris_T »

Stond al héél lang op het verlanglijstje, gebouwd voor onbepaalde tijd :mrgreen:
UCD400HG_hxr_plankamp_01.jpg
UCD400HG_hxr_plankamp_02.jpg
To do:
  • kabels inkorten en XLR aansluiten
    [*]vaag bromprobleem veroorzaakt bij de powersupply oplossen
  • Hertog Jan halen voor de zegening
Edit:
Ik ben achter het lichte bromprobleem gekomen.
De oorzaak lag bij de bedrading van de amp-on naar de versterkers toe.
Raar maar waar, wanneer iedere versterker vanuit zijn eigen voeding wordt aangeschakeld gaat er iets mis tussen beide voedingen :think: .
Laatst gewijzigd door Chris_T op ma 28 apr 2014, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Pjotr »

Kijk dat is het betere werk :D Je dacht ik heb nog een trafo liggen en dacht, daar moet ik wat mee :lol:

Ik heb alleen niet het idee dat die extra CPU koeler blokken op die manier veel doen.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door motoindo »

Mooi !

Ben je tevreden over die Teac Dac ?
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Chris_T »

Pjotr schreef:
Kijk dat is het betere werk :D Je dacht ik heb nog een trafo liggen en dacht, daar moet ik wat mee :lol:

Ik heb alleen niet het idee dat die extra CPU koeler blokken op die manier veel doen.
Hahaha zo ongeveer, ik heb de Volt en Ampere goden aanbeden [-o< en toen zag ik wel een erg mooie aanbieding van €50.- op marktplaats voor een 2x42V 800VA in nieuwstaat.
Ik denk dat zelfs Scotty van Startrek er stil van zou worden :lol: .

De koelblokjes doen helaas inderdaad niet zoveel, maar het is niet erg.
Ik heb ze er alleen snel even opgekwakt om de temperatuur toch een paar graadjes lager te krijgen.
Zonder wordt het hoekprofiel met effectief ca. 300cm2 oppervlak wel erg heet >50 graden.
En dat is met de versterkers slechts in rust..ik heb toch wel onderschat wat 8W/kanaal op de lange termijn doet.
motoindo schreef:
Mooi !

Ben je tevreden over die Teac Dac ?
Ja, de eerste indruk is heel positief!
De geluidskaarten die door mijn handen zijn gegaan en zelfs de EMU1616M die er naast staat, hebben toch wel het nakijken.
Het grootste verschil dat ik ervaar is dat er vooral meer rust in de muziek zit, meer contrast zeg maar.
Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat dit door de betere voeding komt.
Om de Teac DAC even snel in subjectieve krachttermen uit te drukken: levendig, heel transparant, dik laag, ruimtelijk, tikkeltje scherp hoog.
Voor de prijs vind ik het in ieder geval een heel mooi apparaatje en ik denk dat er ook meer uit te halen valt met wat gerichte mod's.
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door ief »

Eindelijk ook eens iets te posten, nog semi 'af' want plank, een uitkomst voor mij, dit forumdeel. Met dank aan Patrick (meanman64) voor de dx blame st's, verder een BMM voedings bord en een philips trafo. Spoeltjes iets netter gemaakt, andere ingangs C's en het speelt verdomd heel niet verkeerd. Ik kan nooit zo veel met al die superlatieven maar heb er iig niets op aan te merken.

Luister naar mijn houtje touwtje speakers, dipool op de tweeter na, waarvoor mede dank aan Lucas (Lucas82) voor de monacor sph165's die toch weer het beste klinken. Filters komen uit de bns jubilee, kan allemaal ook helemaal niet natuurlijk en toch... sound is sweet :think:
Bijlagen
amp2.jpg
amp.jpg
speak.jpg
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door meanman64 »

Ief,
Doet me deugt dat je tevreden bent.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door ray5150 »

En nu maar hopen dat ie in een mooie kast ingebouwd gaat worden, zou zonde zijn als hij zijn leven slijt alleen maar op een plankje... [-X
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Jan Geert »

Zo, even een draagbare cd-speler uitgang met buizen. 3 draadjes aan de juiste pootjes van de DAC ( U out) en spelen maar.
image.jpg
Lucas82
Berichten: 108
Lid geworden op: di 13 aug 2013, 21:48
Locatie: Hoogezand

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Lucas82 »

Hey ik zie daar een bekende drivertje :goedzo:
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Gerrit »

Weliswaar niet letterlijk op een plankje, maar toch een versterker voor testdoeleinden.
NCore_plate_1.jpg
Twee naast elkaar:
NCore_plate_2.jpg
Het idee is om straks drie naast elkaar op één grote plaat te zetten welke verticaal naast de baskast komt te staan.
Hier met Neutrik powerCON TRUE1 stekker:
NCore_plate_3.jpg
Deze zijn weliswaar 'maar' 16A i.p.v. 20 of meer voor de traditionele, maar deze mag je onder spanning koppelen en ze zien er een stuk beter uit.
En nog een detail van de NCore:
NCore_plate_4.jpg
Met deze versterkers kan ik het bandje via een 2Ω serieweerstand aansturen en uitzoeken hoeveel vermogen er nodig is en wat er dus aan koeling voor de serieweerstanden en misschien ook de NCore moet komen.

Gerrit
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door CarloPJB »

Mooi , simpel en doeltreffend .

Wat is de reden / het nut van de schakelaar achterop ?
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Gerrit »

CarloPJB schreef:
Mooi , simpel en doeltreffend .

Wat is de reden / het nut van de schakelaar achterop ?
Dank je :D
Dat is de stand-by schakelaar, leek me wel handig bij het testen dan hoef ik niet steeds de spanning er af te halen. Het plan is om straks drie SMPS Ncore combinaties met een softstart unit te schakelen door gewoon de spanning er op te zetten.

Gerrit
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door nxs77 »

Ff een nieuwe plankje van mij, het is dan wel geen versterker deze keer.
Het is een raspberry plankje.

Mooie behuizing moet er nog voor komen.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door meiborg »

Het is een hybride: Minidigi + Minidsp + TK2050 versterker op een plankje + buizen single ended er naast maar wel mee in de loop.
WP_20150303_002.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door FR_Aad »

Zo te zien een TK2050 met modificaties :-)
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door meiborg »

Nouja, ik had enkele Russische OIP condensatoren aangeschaft en was daar best tevreden over. De TK2050 klonk wat droog en klinisch, ik heb daarom die OIP's in kleine waarden als bypass gebruikt op de input condensatoren. Het geluid klinkt nu wat lekkerder. Let wel, dit is geen audiofiele verbetering, gewoon een houtje touwtje oplossing voor een stopgap versterker.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Pjotr »

meiborg schreef:
Nouja, ik had enkele Russische OIP condensatoren aangeschaft en was daar best tevreden over. De TK2050 klonk wat droog en klinisch, ik heb daarom die OIP's in kleine waarden als bypass gebruikt op de input condensatoren. Het geluid klinkt nu wat lekkerder. Let wel, dit is geen audiofiele verbetering, gewoon een houtje touwtje oplossing voor een stopgap versterker.

Mvg Reinder
Wat zijn nou weer OIP condensatoren? Klinkt explosief: Oppassen Instant Power :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door ray5150 »

Olie In Papier - Papier In Olie... :-k

Lijkt me best wel eens leuk, zo'n plankjes versterker bouwen.
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen... :-$
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Olie In Papier ...................
Fish and Chips?
Plaats reactie