welke drivers zijn dit?
Moderator: Beheerdersteam
welke drivers zijn dit?
Heeft iemand enig idee?
de kooi/korf is 18cm en gewoon geperst maar
de cone is van pulp ik denk papier met glasvezel? Er zitten haren/draden overheen.
De magneet is 10cm en geventileerd
speaker heeft ee n rubber rand
Het u s een 8ohm speaker
Ron
de kooi/korf is 18cm en gewoon geperst maar
de cone is van pulp ik denk papier met glasvezel? Er zitten haren/draden overheen.
De magneet is 10cm en geventileerd
speaker heeft ee n rubber rand
Het u s een 8ohm speaker
Ron
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: welke drivers zijn dit?
Dat zou je denken, maar ik kan niets vinden van het merk Classic Research
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: welke drivers zijn dit?
Wat ik er van kan vinden is dat het een merk is dat een tijdje door Stassen HiFi is gevoerd. Ergens anders was het niet verkrijgbaar. Mt zo'n gelegenheidsmerk is het niet waarschijnlijk dat de units in eigen beheer werden gemaakt en dat er units van een toeleverancier gebruikt werden. De getoonde unit komt mij echter geheel niet bekend voor.
Re: welke drivers zijn dit?
Zo snel alleen deze link: https://groups.google.com/forum/#!topic ... upYBVdtT4E
Re: welke drivers zijn dit?
Geinig, dat Stassen ze zou hebben gehad hoorde ik laatst ook al.
dat is een gerenommeerd bedrijf dat geen troep verkoopt lijkt mij, al waren de kasten habbie babbie, de units en filters zien er verzorgd uit.
ik zoek verder
dat is een gerenommeerd bedrijf dat geen troep verkoopt lijkt mij, al waren de kasten habbie babbie, de units en filters zien er verzorgd uit.
ik zoek verder
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: welke drivers zijn dit?
Mooie papierpulp conus, de lange vezels zijn waarschijnlijk 'baumwolle' oftewel katoenvezels. Zie je ook bij seas conussen van papier, en bijvoorbeeld de Jantzen JA8008 en oudere Vifa M21WG units.
Re: welke drivers zijn dit?
Ja ze gooien alles er doorheen om een mooi stijf mat. Te krijgen.
ik word straks gebelt door dhr. Stassen zelf
ben benieuwd
ik word straks gebelt door dhr. Stassen zelf
ben benieuwd
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: welke drivers zijn dit?
Wat is de reden dat je het weten wilt? Is er een unit defect? Of wil je de luidsprekers na bouwen? Is het mogelijk dat je ze geheel op de foto zet, zo ook het filter?
Re: welke drivers zijn dit?
Ik heb de juiste parameters nodig om een zo juist mogelijk filter te simuleren.
Volgens de heer Stassen, een erg sympathieke man bij wie ik zo mijn stereo zou aanschaffen, zi jn de boxen bij IQ gebouwd wat niet meer bestaat.
foto's komen
Volgens de heer Stassen, een erg sympathieke man bij wie ik zo mijn stereo zou aanschaffen, zi jn de boxen bij IQ gebouwd wat niet meer bestaat.
foto's komen
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: welke drivers zijn dit?
Ik heb niet lang geleden en set IQ's beluisterd bij een forum genoot en ik vond ze opmerkelijk goed klinken. Ook vond ik ze mooi gebouwd.
Re: welke drivers zijn dit?
Geinig dhr. Stassen vertelde over een Duitser die nu met pensioen is. dus ook gestopt.markbakk schreef:Over IQ is hier en daar wel wat te vinden. Blijkt te zijn geweest van Manfred Diesterich, nu het brein achter Audiophysic.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: welke drivers zijn dit?
niet meer, gewoon de stofzuiger erop en langzaam de toeren omhoog en....plop er de plop.Olaf Markus schreef:Bovenste bas unit is ingedrukt ?. Dat is wel jammer.
Re: welke drivers zijn dit?
Bijna 100% zeker dat die woofertjes (in het verleden)door LPG in Duitsland zijn gemaakt 
https://www.google.com/search?q=lpg+tie ... ND0kb7dZ1A
Edit:
Na een beetje googelen zie ik dat IQ wel eens drivers van LPG heeft gebruikt....
https://www.google.com/search?q=lpg+tie ... ND0kb7dZ1A
Edit:
Na een beetje googelen zie ik dat IQ wel eens drivers van LPG heeft gebruikt....
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: welke drivers zijn dit?
En ik ben bijna 100 procent zeker dat je daar inderdaad gelijk in hebt, ik heb zelf ooit Drivers van LPG in huis gehad , een beetje met het uiterlijk van de KEF B110.
Veel Duitse fabrikanten gebruiken LPG drivers.
Ik bestelde ze jaren geleden op onderstaand adres, helaas is hun assortiment sindsdien flink terug gelopen.
https://www.bluesound24.com/home-hifi/?producer=16
Veel Duitse fabrikanten gebruiken LPG drivers.
Ik bestelde ze jaren geleden op onderstaand adres, helaas is hun assortiment sindsdien flink terug gelopen.
https://www.bluesound24.com/home-hifi/?producer=16
Re: welke drivers zijn dit?
Zou zomaar kunnen, hier staat ook niets op de magneetkern en het was een Duitse ontwerper.
Knap werk
Knap werk
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: welke drivers zijn dit?
LPG, had er nog nooit van gehoord. Maar ze zijn eigenaar van Eton:
http://www.lpgmbh.com/de/ueberuns/index.html
http://www.lpgmbh.com/de/ueberuns/index.html
Re: welke drivers zijn dit?
Je bent nooit te oud om wat te leren. LPG doet volgens mij vooral OEM. Zie je ook wel op de website, producent o.a. voor Monacor (en VW en BMW).
