welke drivers zijn dit?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
garring
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 19:37

welke drivers zijn dit?

Bericht door garring »

Heeft iemand enig idee?
de kooi/korf is 18cm en gewoon geperst maar
de cone is van pulp ik denk papier met glasvezel? Er zitten haren/draden overheen.
De magneet is 10cm en geventileerd
speaker heeft ee n rubber rand
Het u s een 8ohm speaker
Ron
Bijlagen
20140322_131346.jpg
20140323_125358.jpg
20140322_131353.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door Olaf Analogue »

Waar zitten ze in? dat maakt het misschien makkelijker.
garring
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 19:37

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door garring »

Dat zou je denken, maar ik kan niets vinden van het merk Classic Research
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door pappaleo »

Wat ik er van kan vinden is dat het een merk is dat een tijdje door Stassen HiFi is gevoerd. Ergens anders was het niet verkrijgbaar. Mt zo'n gelegenheidsmerk is het niet waarschijnlijk dat de units in eigen beheer werden gemaakt en dat er units van een toeleverancier gebruikt werden. De getoonde unit komt mij echter geheel niet bekend voor.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door sjons »

garring
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 19:37

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door garring »

Geinig, dat Stassen ze zou hebben gehad hoorde ik laatst ook al.
dat is een gerenommeerd bedrijf dat geen troep verkoopt lijkt mij, al waren de kasten habbie babbie, de units en filters zien er verzorgd uit.
ik zoek verder
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door wouter »

Mooie papierpulp conus, de lange vezels zijn waarschijnlijk 'baumwolle' oftewel katoenvezels. Zie je ook bij seas conussen van papier, en bijvoorbeeld de Jantzen JA8008 en oudere Vifa M21WG units.
garring
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 19:37

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door garring »

Ja ze gooien alles er doorheen om een mooi stijf mat. Te krijgen.
ik word straks gebelt door dhr. Stassen zelf
ben benieuwd
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door Olaf Analogue »

Wat is de reden dat je het weten wilt? Is er een unit defect? Of wil je de luidsprekers na bouwen? Is het mogelijk dat je ze geheel op de foto zet, zo ook het filter?
garring
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 19:37

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door garring »

Ik heb de juiste parameters nodig om een zo juist mogelijk filter te simuleren.
Volgens de heer Stassen, een erg sympathieke man bij wie ik zo mijn stereo zou aanschaffen, zi jn de boxen bij IQ gebouwd wat niet meer bestaat.
foto's komen
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door markbakk »

Over IQ is hier en daar wel wat te vinden. Blijkt te zijn geweest van Manfred Diesterich, nu het brein achter Audiophysic.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door Olaf Analogue »

Ik heb niet lang geleden en set IQ's beluisterd bij een forum genoot en ik vond ze opmerkelijk goed klinken. Ook vond ik ze mooi gebouwd.
garring
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 19:37

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door garring »

markbakk schreef:
Over IQ is hier en daar wel wat te vinden. Blijkt te zijn geweest van Manfred Diesterich, nu het brein achter Audiophysic.
Geinig dhr. Stassen vertelde over een Duitser die nu met pensioen is. dus ook gestopt.
Bijlagen
20140322_131404.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door Olaf Analogue »

Bovenste bas unit is ingedrukt ?. Dat is wel jammer.
garring
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 19:37

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door garring »

Olaf Markus schreef:
Bovenste bas unit is ingedrukt ?. Dat is wel jammer.
niet meer, gewoon de stofzuiger erop en langzaam de toeren omhoog en....plop er de plop.
Bijlagen
no5.jpg
20140323_125334.jpg
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door arjank »

Bijna 100% zeker dat die woofertjes (in het verleden)door LPG in Duitsland zijn gemaakt 8)
https://www.google.com/search?q=lpg+tie ... ND0kb7dZ1A

Edit:
Na een beetje googelen zie ik dat IQ wel eens drivers van LPG heeft gebruikt....
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door Olaf Analogue »

En ik ben bijna 100 procent zeker dat je daar inderdaad gelijk in hebt, ik heb zelf ooit Drivers van LPG in huis gehad , een beetje met het uiterlijk van de KEF B110.
Veel Duitse fabrikanten gebruiken LPG drivers.

Ik bestelde ze jaren geleden op onderstaand adres, helaas is hun assortiment sindsdien flink terug gelopen.

https://www.bluesound24.com/home-hifi/?producer=16
garring
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 19:37

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door garring »

Zou zomaar kunnen, hier staat ook niets op de magneetkern en het was een Duitse ontwerper.
Knap werk
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door ds23man »

LPG, had er nog nooit van gehoord. Maar ze zijn eigenaar van Eton:

http://www.lpgmbh.com/de/ueberuns/index.html
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: welke drivers zijn dit?

Bericht door markbakk »

Je bent nooit te oud om wat te leren. LPG doet volgens mij vooral OEM. Zie je ook wel op de website, producent o.a. voor Monacor (en VW en BMW).
Plaats reactie