[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
De order voor de prints ligt in Hong-Kong en de mannen hebben de ontvangst van de gerber files en pecunia bevestigd. Het blijft lachen, € 15,-- euro (inclusief verzendkosten) voor 10 printjes. Dan kan het grote wachten nu beginnen.
Vanavond de prints en bekabeling gedemonteerd om de voeten onder de kast te kunnen plaatsen :ooms: was niet de slimste volgorde....maar alas, de voeten zitten er nu onder en de prints zitten ook weer op hun plek.
De bekabeling met tie-raps tot een voorlopige kabelboom samengebonden, moet het straks nog een beetje fatsoeneren voor de definitieve plaatsing.
Vanavond de prints en bekabeling gedemonteerd om de voeten onder de kast te kunnen plaatsen :ooms: was niet de slimste volgorde....maar alas, de voeten zitten er nu onder en de prints zitten ook weer op hun plek.
De bekabeling met tie-raps tot een voorlopige kabelboom samengebonden, moet het straks nog een beetje fatsoeneren voor de definitieve plaatsing.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Van het weekend nog een klein stapje voorwaarts gezet: alle prints nog eens goed vastgezet op de bodemplaat van de kast en daarna de kabelboom weer geplaatst.
De kabelboom zit overigens nog niet permanent gefixeerd, ik moet nog wat lijntjes leggen straks.
Na alles aangesloten te hebben werkte het ook weer (of is het beter om te schrijven: nog steeds).
De kabelboom zit overigens nog niet permanent gefixeerd, ik moet nog wat lijntjes leggen straks.
Na alles aangesloten te hebben werkte het ook weer (of is het beter om te schrijven: nog steeds).
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ziet er netjes uit en moest bij 
even aan wat anders denkenhsmeets schreef:ik moet nog wat lijntjes leggen straks.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Om te voorkomen dat het mogelijk zou kunnen tegenvallen na het CNC'en even op wat papier de layout van het front getekend.
(wazig plaatje, excuses)
Ik ga er nog even een dagen naar kijken, maar mijn eerste ingeving was: prima zo (binnen wat de mogelijkheden zijn met dit IT2000 front...).
(wazig plaatje, excuses)
Ik ga er nog even een dagen naar kijken, maar mijn eerste ingeving was: prima zo (binnen wat de mogelijkheden zijn met dit IT2000 front...).
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
ik dacht, die prints zijn nog wel een tijdje onderweg.....had vanmiddag verlof en net als ik van de auto naar de deur loopt stopt ook een bestelauto aan huis en de man overhandigt een klein doosje. Verhip, dat zijn de printjes.
Da's snel, dat lijkt Overtoo... wel: 3 maart besteld, 20 maart in huis.
Da's snel, dat lijkt Overtoo... wel: 3 maart besteld, 20 maart in huis.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Hoi
Gaat iemand binnenkort nog eens bij Mouser bestellen? Ik zou graag meeliften voor een artikel.
http://nl.mouser.com/Search/ProductDeta ... -SCREW-1-8
Ik zou graag deze willen kopen maar om 20 euro uit te geven voor iets dat 10 euro kost is ook weer zo gortig. Was ze bij mijn vorige grotere bestelling glad vergeten
Heb al een gezocht naar DN7500 M2,5 zelftappers maar kon die niet 1-2-3 elders vinden.
Alvast bedankt
Huib
Gaat iemand binnenkort nog eens bij Mouser bestellen? Ik zou graag meeliften voor een artikel.
http://nl.mouser.com/Search/ProductDeta ... -SCREW-1-8
Ik zou graag deze willen kopen maar om 20 euro uit te geven voor iets dat 10 euro kost is ook weer zo gortig. Was ze bij mijn vorige grotere bestelling glad vergeten
Heb al een gezocht naar DN7500 M2,5 zelftappers maar kon die niet 1-2-3 elders vinden.
Alvast bedankt
Huib
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Waarom kijk je niet hier Huib?
https://www.rvspaleis.nl/plaatschroeven
Afspraak maken en daar afhalen
Gr. Mischa
https://www.rvspaleis.nl/plaatschroeven
Afspraak maken en daar afhalen
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Heren bedankt voor de suggesties!
@Mischa: moet ik wel kijken of die zelftap draad de juiste is, die originele worden aangeduid als M2,5 en deze van het RVSPaleis als 2,9mm of dat gaat passen......
@DS23MAN: Thoman verkoopt de zelftappers voor A series XLR connectoren, ik gebruik B serie XLR connectoren en daarvoor adviseert Neutrik andere zelfstappers.
Met regulier boutje/moertje zal het ook wel lukken maar dat zal wat meer gepriegel zijn.
@Mischa: moet ik wel kijken of die zelftap draad de juiste is, die originele worden aangeduid als M2,5 en deze van het RVSPaleis als 2,9mm of dat gaat passen......
@DS23MAN: Thoman verkoopt de zelftappers voor A series XLR connectoren, ik gebruik B serie XLR connectoren en daarvoor adviseert Neutrik andere zelfstappers.
Met regulier boutje/moertje zal het ook wel lukken maar dat zal wat meer gepriegel zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28475
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Dan vraag je bij zelfbouwcase om Plastite B schroeven? Hem kennende heb je binnen een half uur antwoord!
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Mhmm, weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is.....
Ik heb nog even zitten zoeken in de pause, bij Neutrik staat bij die tappers ook nog DIN 7500 en als je daar op zoekt vind ik meer plekken waar ze te krijgen zijn, alleen is M2,5 iets dunner gezaaid, de meeste beginnen bij M3 en vanaf 1000 stuks. Sommige hebben ze naast Kruis/Philips kop ook met Torx kop. En als ik naar de tekening kijk zijn ze wel identiek gezien het kenmerkende taps puntje dat ze hebben.
DIN 7500, dus even de man van een nicht bellen die in de ijzerhandel zit anders bestellen.
Edit: duitse leverancier, € 1,26 voor 100 stuks (M2,5x10) en € 5,20 verzendkosten....
Ik heb nog even zitten zoeken in de pause, bij Neutrik staat bij die tappers ook nog DIN 7500 en als je daar op zoekt vind ik meer plekken waar ze te krijgen zijn, alleen is M2,5 iets dunner gezaaid, de meeste beginnen bij M3 en vanaf 1000 stuks. Sommige hebben ze naast Kruis/Philips kop ook met Torx kop. En als ik naar de tekening kijk zijn ze wel identiek gezien het kenmerkende taps puntje dat ze hebben.
DIN 7500, dus even de man van een nicht bellen die in de ijzerhandel zit anders bestellen.
Edit: duitse leverancier, € 1,26 voor 100 stuks (M2,5x10) en € 5,20 verzendkosten....
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Weer een klein stapje gezet: soldeerbout gehanteerd. Het was goed dat ik een 5de relais had mee besteld, bij het uitpakken lette ik even niet op en 'kraakte' er eentje waardoor die FUBAR is.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik ga jou geen hand geven.hsmeets schreef:Het was goed dat ik een 5de relais had mee besteld, bij het uitpakken lette ik even niet op en 'kraakte' er eentje waardoor die FUBAR is.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
hoewel ik eigenlijk andere aandachtspunten heb in dit project ben ik er wel uit hoe de eindversterker er uit gaat zien: kwam vandaag er achter dat er sinds enkele maanden ook een SMPS1200 voor de UCD180 bestaat, da's natuurlijk mooi voor een compacte 6 kanaals UCD180 setup. Heb verschillende combi's overwogen maar dit lijkt mij de meest universele. Met wat aandacht voor de indeling van de kast moet er ook wel ruimte overblijven voor uitbreiding tot 8 kanalen.
Zit ik nog over 1 ding te dubben: aansluiting voor de speakers:
2x4 klassieke schroefterminals
of 2x4 2-Polige Speakons
of 2x2 4-Polige Speakons
of 2x1 8-Polige Speakons
Er zitten straks al 2x4 XLR's, trigger ingang en netentree op de achterwand, ik neig naar de opzet met 8 polige speakon (ook op de speakers): blijft het wel een opgeruimde boel....ik zie bij baxshop dat ze ook nette 8 aderige kabel hebben hiervoor.
Zijn er nog overwegingen om het juist niet te doen?
Zit ik nog over 1 ding te dubben: aansluiting voor de speakers:
2x4 klassieke schroefterminals
of 2x4 2-Polige Speakons
of 2x2 4-Polige Speakons
of 2x1 8-Polige Speakons
Er zitten straks al 2x4 XLR's, trigger ingang en netentree op de achterwand, ik neig naar de opzet met 8 polige speakon (ook op de speakers): blijft het wel een opgeruimde boel....ik zie bij baxshop dat ze ook nette 8 aderige kabel hebben hiervoor.
Zijn er nog overwegingen om het juist niet te doen?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik ken die nadelen niet, en de Speakon zijn bij mij zeker wel betrouwbaar gebleken, wat nog wel een puntje is, is het solderen of schroeven, ik heb wat mindere ervaringen met het solderen.
Het is niet makkelijk om een stevige kabel met een dikkere stift te gebruiken.
Maar als de 8 aderige kabel van een behoorlijke kwaliteit is zou dat zomaar weg kunnen vallen.
Ik had 2 aderig dikke kabel op een 4 polige stekker, en dat viel toen wel tegen, en heb nu de voorkeur voor de schroefverbinding.
Het is niet makkelijk om een stevige kabel met een dikkere stift te gebruiken.
Maar als de 8 aderige kabel van een behoorlijke kwaliteit is zou dat zomaar weg kunnen vallen.
Ik had 2 aderig dikke kabel op een 4 polige stekker, en dat viel toen wel tegen, en heb nu de voorkeur voor de schroefverbinding.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Hallo Huib,
Wil je een 8-aderige kabel voor je speakon met een beetje diameter krijg je een behoorlijke darm te liggen. Aan de andere kant wordt het binnenwerk van een 8-polige speakon vrij fragiel. Ik denk dat ik voor 4-polige zou gaan.
Groeten,
Mischa
Wil je een 8-aderige kabel voor je speakon met een beetje diameter krijg je een behoorlijke darm te liggen. Aan de andere kant wordt het binnenwerk van een 8-polige speakon vrij fragiel. Ik denk dat ik voor 4-polige zou gaan.
Groeten,
Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Dat is wel een punt ja.mischa72 schreef:Hallo Huib,
.....aan de andere kant wordt het binnenwerk van een 8-polige speakon vrij fragiel........
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
De diameter van de 4 polige of de 8 polige verschillen nogal.
Er is dus dan wel sprake van een degelijke andere opbouw voor meer stabiliteit en verbindingen.
14 mm diameter kabel. http://www.neutrik.com/en/speakon/speak ... onnectors/
http://www.tbl-audio.nl/cables/index.ph ... 11&lang=NL
http://www.beukhof.eu/shop/product_info ... cts_id=306
Er is dus dan wel sprake van een degelijke andere opbouw voor meer stabiliteit en verbindingen.
14 mm diameter kabel. http://www.neutrik.com/en/speakon/speak ... onnectors/
http://www.tbl-audio.nl/cables/index.ph ... 11&lang=NL
http://www.beukhof.eu/shop/product_info ... cts_id=306
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
tsja, nog eens nadenken over de speaker klemmen, wellicht toch losse klemmen en dan de UCD modules zo in de kast plaatsen:
Is er een principieel bezwaar om de UCD zo, verticaal en dragend aan het koellichaam te monteren op een alu balk?
Even een blonde vraag (hebben we daar geen icoontje voor?) : moet je die UCD's koellichaampjes ook geïsoleerd op een grote koellichaam schroeven?
Op de achterwand komt dan op de bovenste helft een XLR input en er onder 'n klassieke terminal of 2 polige speakon per kanaal.
Is er een principieel bezwaar om de UCD zo, verticaal en dragend aan het koellichaam te monteren op een alu balk?
Even een blonde vraag (hebben we daar geen icoontje voor?) : moet je die UCD's koellichaampjes ook geïsoleerd op een grote koellichaam schroeven?
Op de achterwand komt dan op de bovenste helft een XLR input en er onder 'n klassieke terminal of 2 polige speakon per kanaal.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Volgens mij is het antwoord op beide vragen : nee, en , nee.
De powertorren zitten al geisoleerd op die blauwe T.
Ik zou wel een paar drupjes warmte geleidende pasta gebruiken bij het monteren op de balk.
De powertorren zitten al geisoleerd op die blauwe T.
Ik zou wel een paar drupjes warmte geleidende pasta gebruiken bij het monteren op de balk.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Montage verticaal via het T vorming koellichaam: ook nog enkele plaatjes gevonden waar ze ook zo gemonteerd zijn. Dus dat gaan 'we' doen, zo blijft het compact.
Qua speaker terminals ben ik weer terug bij reguliere klemmen en die zijn dan ook mee besteld met de Hypex spullen.
Nu even op de levering wachten.
Qua speaker terminals ben ik weer terug bij reguliere klemmen en die zijn dan ook mee besteld met de Hypex spullen.
Nu even op de levering wachten.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Indeling achterwanden DSP/DAC & Versterker:
In het ecchie wordt het dan een zwart paneel met heldere belettering.
In het ecchie wordt het dan een zwart paneel met heldere belettering.
