[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

De order voor de prints ligt in Hong-Kong en de mannen hebben de ontvangst van de gerber files en pecunia bevestigd. Het blijft lachen, € 15,-- euro (inclusief verzendkosten) voor 10 printjes. Dan kan het grote wachten nu beginnen.

Vanavond de prints en bekabeling gedemonteerd om de voeten onder de kast te kunnen plaatsen :ooms: was niet de slimste volgorde....maar alas, de voeten zitten er nu onder en de prints zitten ook weer op hun plek.
P7-31.jpg
De bekabeling met tie-raps tot een voorlopige kabelboom samengebonden, moet het straks nog een beetje fatsoeneren voor de definitieve plaatsing.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Impressive!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Van het weekend nog een klein stapje voorwaarts gezet: alle prints nog eens goed vastgezet op de bodemplaat van de kast en daarna de kabelboom weer geplaatst.
Wiring.jpg
De kabelboom zit overigens nog niet permanent gefixeerd, ik moet nog wat lijntjes leggen straks.

Na alles aangesloten te hebben werkte het ook weer (of is het beter om te schrijven: nog steeds).
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door rjmulder »

Ziet er netjes uit en moest bij
hsmeets schreef:
ik moet nog wat lijntjes leggen straks.
even aan wat anders denken :mrgreen:
Bijlagen
x1pxzZ39wV--_d3ze5YZiKcyNERboKXlKjK3ZBDGK1jTg66WP32iNWG4_EDCTbpIUp7okT3O5_r_3yxAw5rqCbXdKVxDKc-puqRxUhuic5BYjmzhDjLKOFBWU0eto43zcNmPSHFSOOEge0.jpeg
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Om te voorkomen dat het mogelijk zou kunnen tegenvallen na het CNC'en even op wat papier de layout van het front getekend.
p7-32.jpg
(wazig plaatje, excuses)

Ik ga er nog even een dagen naar kijken, maar mijn eerste ingeving was: prima zo (binnen wat de mogelijkheden zijn met dit IT2000 front...).
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

ik dacht, die prints zijn nog wel een tijdje onderweg.....had vanmiddag verlof en net als ik van de auto naar de deur loopt stopt ook een bestelauto aan huis en de man overhandigt een klein doosje. Verhip, dat zijn de printjes.
p7-33.jpg
Da's snel, dat lijkt Overtoo... wel: 3 maart besteld, 20 maart in huis.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Dan »

Mooi zeg, ziet er weer profi uit!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Hoi

Gaat iemand binnenkort nog eens bij Mouser bestellen? Ik zou graag meeliften voor een artikel.

http://nl.mouser.com/Search/ProductDeta ... -SCREW-1-8

Ik zou graag deze willen kopen maar om 20 euro uit te geven voor iets dat 10 euro kost is ook weer zo gortig. Was ze bij mijn vorige grotere bestelling glad vergeten :-(

Heb al een gezocht naar DN7500 M2,5 zelftappers maar kon die niet 1-2-3 elders vinden.

Alvast bedankt

Huib
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Waarom kijk je niet hier Huib?
https://www.rvspaleis.nl/plaatschroeven

Afspraak maken en daar afhalen :wink:

Gr. Mischa
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ds23man »

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ds23man »

En je zou deze jongen even kunnen mailen of hij ze kan leveren:

http://www.zelfbouwcase.nl/
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Heren bedankt voor de suggesties!

@Mischa: moet ik wel kijken of die zelftap draad de juiste is, die originele worden aangeduid als M2,5 en deze van het RVSPaleis als 2,9mm of dat gaat passen......
@DS23MAN: Thoman verkoopt de zelftappers voor A series XLR connectoren, ik gebruik B serie XLR connectoren en daarvoor adviseert Neutrik andere zelfstappers.

Met regulier boutje/moertje zal het ook wel lukken maar dat zal wat meer gepriegel zijn.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ds23man »

Dan vraag je bij zelfbouwcase om Plastite B schroeven? Hem kennende heb je binnen een half uur antwoord!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Mhmm, weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is.....

Ik heb nog even zitten zoeken in de pause, bij Neutrik staat bij die tappers ook nog DIN 7500 en als je daar op zoekt vind ik meer plekken waar ze te krijgen zijn, alleen is M2,5 iets dunner gezaaid, de meeste beginnen bij M3 en vanaf 1000 stuks. Sommige hebben ze naast Kruis/Philips kop ook met Torx kop. En als ik naar de tekening kijk zijn ze wel identiek gezien het kenmerkende taps puntje dat ze hebben.

DIN 7500, dus even de man van een nicht bellen die in de ijzerhandel zit anders bestellen.

Edit: duitse leverancier, € 1,26 voor 100 stuks (M2,5x10) en € 5,20 verzendkosten....
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Weer een klein stapje gezet: soldeerbout gehanteerd. Het was goed dat ik een 5de relais had mee besteld, bij het uitpakken lette ik even niet op en 'kraakte' er eentje waardoor die FUBAR is.
p7-34.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

hsmeets schreef:
Het was goed dat ik een 5de relais had mee besteld, bij het uitpakken lette ik even niet op en 'kraakte' er eentje waardoor die FUBAR is.
Ik ga jou geen hand geven. :lol:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

hoewel ik eigenlijk andere aandachtspunten heb in dit project ben ik er wel uit hoe de eindversterker er uit gaat zien: kwam vandaag er achter dat er sinds enkele maanden ook een SMPS1200 voor de UCD180 bestaat, da's natuurlijk mooi voor een compacte 6 kanaals UCD180 setup. Heb verschillende combi's overwogen maar dit lijkt mij de meest universele. Met wat aandacht voor de indeling van de kast moet er ook wel ruimte overblijven voor uitbreiding tot 8 kanalen.

Zit ik nog over 1 ding te dubben: aansluiting voor de speakers:

2x4 klassieke schroefterminals
of 2x4 2-Polige Speakons
of 2x2 4-Polige Speakons
of 2x1 8-Polige Speakons

Er zitten straks al 2x4 XLR's, trigger ingang en netentree op de achterwand, ik neig naar de opzet met 8 polige speakon (ook op de speakers): blijft het wel een opgeruimde boel....ik zie bij baxshop dat ze ook nette 8 aderige kabel hebben hiervoor.

Zijn er nog overwegingen om het juist niet te doen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

Ik ken die nadelen niet, en de Speakon zijn bij mij zeker wel betrouwbaar gebleken, wat nog wel een puntje is, is het solderen of schroeven, ik heb wat mindere ervaringen met het solderen.
Het is niet makkelijk om een stevige kabel met een dikkere stift te gebruiken.
Maar als de 8 aderige kabel van een behoorlijke kwaliteit is zou dat zomaar weg kunnen vallen.
Ik had 2 aderig dikke kabel op een 4 polige stekker, en dat viel toen wel tegen, en heb nu de voorkeur voor de schroefverbinding.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Hallo Huib,

Wil je een 8-aderige kabel voor je speakon met een beetje diameter krijg je een behoorlijke darm te liggen. Aan de andere kant wordt het binnenwerk van een 8-polige speakon vrij fragiel. Ik denk dat ik voor 4-polige zou gaan.

Groeten,
Mischa
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

mischa72 schreef:
Hallo Huib,
.....aan de andere kant wordt het binnenwerk van een 8-polige speakon vrij fragiel........
Dat is wel een punt ja.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

De diameter van de 4 polige of de 8 polige verschillen nogal.
Er is dus dan wel sprake van een degelijke andere opbouw voor meer stabiliteit en verbindingen.
14 mm diameter kabel.
8p.JPG
4p.JPG
http://www.neutrik.com/en/speakon/speak ... onnectors/
http://www.tbl-audio.nl/cables/index.ph ... 11&lang=NL
http://www.beukhof.eu/shop/product_info ... cts_id=306
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

tsja, nog eens nadenken over de speaker klemmen, wellicht toch losse klemmen en dan de UCD modules zo in de kast plaatsen:
Schermafbeelding 2014-04-15 om 20.13.09.png
Is er een principieel bezwaar om de UCD zo, verticaal en dragend aan het koellichaam te monteren op een alu balk?

Even een blonde vraag (hebben we daar geen icoontje voor?) : moet je die UCD's koellichaampjes ook geïsoleerd op een grote koellichaam schroeven?

Op de achterwand komt dan op de bovenste helft een XLR input en er onder 'n klassieke terminal of 2 polige speakon per kanaal.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Volgens mij is het antwoord op beide vragen : nee, en , nee.

De powertorren zitten al geisoleerd op die blauwe T.
Ik zou wel een paar drupjes warmte geleidende pasta gebruiken bij het monteren op de balk.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Montage verticaal via het T vorming koellichaam: ook nog enkele plaatjes gevonden waar ze ook zo gemonteerd zijn. Dus dat gaan 'we' doen, zo blijft het compact.

Qua speaker terminals ben ik weer terug bij reguliere klemmen en die zijn dan ook mee besteld met de Hypex spullen.

Nu even op de levering wachten.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Indeling achterwanden DSP/DAC & Versterker:
Schermafbeelding 2014-04-22 om 22.18.26.png
Schermafbeelding 2014-04-22 om 22.18.42.png
In het ecchie wordt het dan een zwart paneel met heldere belettering.
Plaats reactie