Een HK DAC dus. Bestaat toch al minstens 5 jaar heb ik ondertussen begrepen, wordt ook elk jaar wat duurder (zoals alles
Twee weken later was het dan zover: een briefje van de Post om te zeggen dat ze iets voor me hadden op kantoor. Na het betalen van zo'n 22 euro aan taksen kon ik het pak in ontvangst nemen: een vormeloos pak, duidelijk ooit een kartonnen doos geweest, volledig ingetapet en twee A4-en erop getapet met de adressen erop. Na het uitpakken stond er een grote witte "doos" voor me, niet van piepschuim maar van dat ander, luchtiger maar erg schuim, dat veel veerkrachtiger is en niet kan breken, met echt zo'n schuimstructuur. Geen idee hoe dat spul noemt eigenlijk. Deksel eraf en jawel, daarin zat dan de behuizing van de DAC, proper toegeschroefd. Een prachtige rebuuste behuizing, met een stevig front, een mooie deftige stroom aansluiting, aan-uit-schakelaar. En dààrin zaten de HK DAC componenten, lekker knus bij elkaar, stuk voor stuk goed ingepakt en met een pak bubbeltjesplastiek erin. Ze krijgen alvast tien op tien voor de verpakking !
Hier even een compleet overzicht van de specs zoals ze op de bieding stonden (en staan):
PRODUCT INFORMATION:
Support Max.24 bit/192KHz input
independent digit optical fibre input
independent digit coaxial input
analogy signal non-balanced output
With lots of quality HIFI components
The Opamp with all plated components and is easy to replaced.
With double-faced(cuprum on one side and foil on the other side)circuit board which is thicker and superior.
specifications:
Recevial chip CS8416
Decode Chip CS4397
Analogy Opamp chip: 5534
S/N ratio 105dB
Distortion 0.0005%
dynamic range: 117dB
Frequency Response 20Hz-30KHz(±0.5dB)
analogy output frequency: 2V
Imput port: one digital optical fibre input
one digital coaxial input
Output port: one RCA analogy un-balance output
power imput voltage: ~110 or 220V 50Hz±10%
The kit contents :as in the pics
* Main DAC board. Size 85mm(D) X 60mm(W) X 25mm(H)
*. Power supply board Size 80mm(D) X 55mm(W) X 40mm(H)
*. IEC AC socket x1pcs
*. Connection cables
Tube Buffer DIY KIT -
Tube Buffer
Characteristics:
1) 2pcs 6N11J .
2) 2pcs Solen cap from France 2.2UF400V.
3) 4pcs WIMA cap from Germany.
4) 7pcs Hi End ELNA audio cap from Japan.
5) Input 12-15v AC.
6) Hi and Low voltage 3 regulators.
7) LED power indicator.
9) power input voltage: ~110 or 220V50Hz±10%
10) It has a very high input impedance, of about half a meg [500k ohms], and quite a low output impedance, less than 200 ohms.
Linkje naar de bieding (die code met href werkt niet?) :
http://www.ebay.com/itm/24bit-192KHz-TU ... 3cdd55c3c2
Fotootjes volgen meteen.