Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Intussen heb ik de staanders van de stands ook gereed en gekleurd, ze moeten nog wel verlijmd worden.
Gr Franks
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ziet er goed uit! Maar wat bedoel jij met gekleurd? is dat verf, folie of fineer? oh! ik zag het al fineer dus ziet er gaaf uit.
erg mooi gebouwd allemaal.
erg mooi gebouwd allemaal.
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ik heb het notenfineer 3x behandeld met beits (Ebben mystique) om een donkerdere uitstraling te krijgen. Is weer eens wat anders dan geolied noten, want dat is ook al de kleur van mijn audiomeubel en huidige luidsprekers.fluffypuf schreef:Ziet er goed uit! Maar wat bedoel jij met gekleurd? is dat verf, folie of fineer? oh! ik zag het al fineer dus ziet er gaaf uit.
erg mooi gebouwd allemaal.
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ah, dat is dus wat ze met een "zwevend filter" bedoelen. 
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
franks schreef:Ik heb het notenfineer 3x behandeld met beits (Ebben mystique) om een donkerdere uitstraling te krijgen. Is weer eens wat anders dan geolied noten, want dat is ook al de kleur van mijn audiomeubel en huidige luidsprekers.fluffypuf schreef:Ziet er goed uit! Maar wat bedoel jij met gekleurd? is dat verf, folie of fineer? oh! ik zag het al fineer dus ziet er gaaf uit.
erg mooi gebouwd allemaal.
Gr Franks
Lol Ray dat filter
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
@TS: Welke filterschakeling gebruik je als ik vragen mag?
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
ik wil uitgaan van de seas bifrost (zelfde drivers en volume ongeveer), dat filter wil ik als basis gebruiken en daarna hoop ik wat hulp te krijgen oa via dit forum
, bij het aanpassen/meten van het filter.
Gr Franks
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
OK. Met deze (trouwens fraaie) kast zul je wel een heel ander afstraalgedrag krijgen in het midhoog. Kan zijn dat je de bafflestep-correctie anders moet aanpakken. Kleine baffles zoals de jouwe doen het doorgaans beter met een afgestemde kring dan met een grote seriespoel.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
wat een vakmanschap.
Proficiat.
Proficiat.
Bij Ebben denk ik onmiddellijk aan zwart, maar dat valt hier wel mee zo te zien.franks schreef:Ik heb het notenfineer 3x behandeld met beits (Ebben mystique) om een donkerdere uitstraling te krijgen.
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Weer een mijlpaal
, fineren is gereed, nu nog heel veel en lang schuren met korrel 400, 600 en 1200.
Gr Franks
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Deze week voornamelijk bezig geweest met een beetje schuren en polijsten en het creëren van de verbinding tussen de stand en de kast. De kast komt op 3 draadeindjes te staan met een bolkopmoer aan de onderzijde. Deze bolkopmoeren liggen op hun beurt weer op 3 metalen busjes, welke verzonken zijn in de stands. Om te voorkomen dat de kasten van de stands af zullen vallen heb ik er een soort "kiel" onder gemaakt, welke in de bodem wordt verlijmd. 2 boutjes in de bodem voorkomen dat de kast gaat kantelen tijdens het verschuiven.
Gr Franks
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ik word hier een beetje depressief van, en krijg een minderwaardigheids-gevoel bij.
Ik vind het bijzonder professioneel, en je hebt dan blijkbaar ook nog de gereedschappen en vaardigheid, om tot een dergelijk resultaat komen.
Ik vind het bijzonder professioneel, en je hebt dan blijkbaar ook nog de gereedschappen en vaardigheid, om tot een dergelijk resultaat komen.
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
hannesie schreef:Ik word hier een beetje depressief van, en krijg een minderwaardigheids-gevoel bij.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het bijzonder professioneel, en je hebt dan blijkbaar ook nog de gereedschappen en vaardigheid, om tot een dergelijk resultaat komen.
depressief moet je niet worden
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ze spelen
Eerste indruk is zeker niet verkeerd met het bifrost filter en BR pijp van rond 70 mm en 23 cm lang
Zal vanavond verder posten.
Gr Franks
Eerste indruk is zeker niet verkeerd met het bifrost filter en BR pijp van rond 70 mm en 23 cm lang
Zal vanavond verder posten.
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ik ben erg tevreden tot nu toe over de weergave van deze luidsprekers, het filter van de seas bifrost is een goede stap in de juiste richting. Ik heb wel de tweeter wat harder laten spelen door een serie weerstand te verlagen van 6,8 naar 3,9 ohm. er is gelukkig ook geen kleine sweetspot, het stereobeeld blijft overeind, ook als ik geheel links of rechts ga zitten, kortom ik ben blij.
Overigens, de blinkende messing bevestigingsboutjes van de drivers worden binnenkort vervangen door iets minder blingbling exemplaren
Het filter is nu met kroonsteentjes uitgerust om de componenten met elkaar te verbinden, als het later definitief is zal ik het gaan solderen.
Ik heb een forumgenoot bereid gevonden om de luidsprekers te gaan meten, ik ben reuze benieuwd hoe de frequentiecurve er uit zal zien.
Gr Franks
Overigens, de blinkende messing bevestigingsboutjes van de drivers worden binnenkort vervangen door iets minder blingbling exemplaren
Het filter is nu met kroonsteentjes uitgerust om de componenten met elkaar te verbinden, als het later definitief is zal ik het gaan solderen.
Ik heb een forumgenoot bereid gevonden om de luidsprekers te gaan meten, ik ben reuze benieuwd hoe de frequentiecurve er uit zal zien.
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Wowly schreef:gasp wat een mooi duo!!!! Echt zeer geslaagd..... dat donkere met die drivers. Komen ze ook naar breda???????
Dat zou ik graag willen, ik ben dan alleen aan het wielrennen in Italie. Stelvio, Mortirolo etc.
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Messing boutjes vervangen door RVS lage bolkop M4, kleurt er een stuk beter bij
Gr Franks
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Tis allemaal al vrij donker, rvs boutjes , ring in tweeter, fase-plug in woofer en strip in stand zijn nu in zelfde matte metaal tint.
vind ik wel aardig.
Gr Franks
vind ik wel aardig.
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
luidsprekers staan nu alweer een week of 3 te spelen, en ik ben er erg tevreden over
. Het filter a la bifrost is een heel eind in de goede richting. erg mooie plaatsing en 3D weergave.
Gr Franks
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Dag Frank en alle anderen!
Fantastisch wat je hier gemaakt hebt echt heel mooi! Op mijn vakantieadres heb ik dit allemaal eens bekeken en doorgenomen en ik vind het erg mooi!
Ik vraag me af, je hebt dit allemaal gemaakt met een zaagtafel en een frees, heb je alle schuine kanten dan gezaagd of gefreesd? Ik wil zelf ook iets in deze vorm proberen maar ben er nog niet helemaal uit of ik het aandurf....
Groet hans
Fantastisch wat je hier gemaakt hebt echt heel mooi! Op mijn vakantieadres heb ik dit allemaal eens bekeken en doorgenomen en ik vind het erg mooi!
Ik vraag me af, je hebt dit allemaal gemaakt met een zaagtafel en een frees, heb je alle schuine kanten dan gezaagd of gefreesd? Ik wil zelf ook iets in deze vorm proberen maar ben er nog niet helemaal uit of ik het aandurf....
Groet hans
