LBVS zuiltjes
Moderator: Beheerdersteam
Re: LBVS zuiltjes
Tweaks? Kastwanden beter dempen met bitumen of massaplaat, beter dempingsmateriaal toepassen (plukje aramidewol), akoestische maatregelen in je luisterruimte, moet ik nog doorgaan?
Re: LBVS zuiltjes
Aangezien ik die claritycap PWA's al had besteld word het hele filter uitgevoerd met die condensators.
De wanden van de kast ga ik nog beplakken met bitumen, cloth mat, pritex en om het af te maken komt er nog sonofil in.
Zal wel goed wezen? het is toch een lbvs
De wanden van de kast ga ik nog beplakken met bitumen, cloth mat, pritex en om het af te maken komt er nog sonofil in.
Zal wel goed wezen? het is toch een lbvs
Re: LBVS zuiltjes
Vandaag ff langs geweest bij mijn broer zodat hij de gaten in de kasten kon gaan frezen met een bovenfrees.
Hij heeft ook zelf een freesgeleider gemaakt en dat werkt perfect.
De gaten zijn super strak gefreesd nu op de naar volgende stappen
Hier nog wat foto's van de freesgeleider
Speakergaten gefreesd ook gelijk een mooie ronding aan de randen van het voorfront gefreesd
Het begint al ergens op te lijken
Hij heeft ook zelf een freesgeleider gemaakt en dat werkt perfect.
De gaten zijn super strak gefreesd nu op de naar volgende stappen
Hier nog wat foto's van de freesgeleider
Speakergaten gefreesd ook gelijk een mooie ronding aan de randen van het voorfront gefreesd
Het begint al ergens op te lijken
Laatst gewijzigd door fluffypuf op za 15 mar 2014, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: LBVS zuiltjes
Ik vroeg mij eigenlijk af wat een zoon kast nou weegt, dus heb net ff gewogen.
1 kast nog zonder demping en drivers, kaal MDF 10,7 kilo toch al best zwaar
1 kast nog zonder demping en drivers, kaal MDF 10,7 kilo toch al best zwaar
Re: LBVS zuiltjes
Net ff bitumen matjes in de kasten geplakt, ik had de matjes en het hout wel nog extra ingespoten met Bison spuitlijm en met een rolletje goed aangerold en warm gestookt met een fohn.
Ik kwam jammer genoeg bitumen te kort dus moet nog wat bitumen bestellen voor de rest van de kasten.'
Ik kwam jammer genoeg bitumen te kort dus moet nog wat bitumen bestellen voor de rest van de kasten.'
Re: LBVS zuiltjes
Vandaag weer verder gegaan met bitumen plakken alle wanden zijn nu beplakt met bitumen.
Daarna heb ik waar de woofer komt clotch mat dubbelgeplakt op de achterwand, daarop Bondum en pritex.
Ook de bovenkant van de kast is met clotchmat,bondum en pritex,sonofill,anglehair had ik nog liggen, gedaan.
Ik moet wel zeggen wat een Kl&te spul is dat clotch mat om te snijden of knippen.
Mja hoop dat het een beetje goed is, ik doe ook maar wat dus
commentaar is welkom 
Kat op de uitkijk
Clotchmat achter waar de woofer komt.
Bondum op het clotchmat spul.
En op het Bondum weer pritex geplakt.
Daarna heb ik waar de woofer komt clotch mat dubbelgeplakt op de achterwand, daarop Bondum en pritex.
Ook de bovenkant van de kast is met clotchmat,bondum en pritex,sonofill,anglehair had ik nog liggen, gedaan.
Ik moet wel zeggen wat een Kl&te spul is dat clotch mat om te snijden of knippen.
Mja hoop dat het een beetje goed is, ik doe ook maar wat dus
Kat op de uitkijk
Re: LBVS zuiltjes
Iemand nog advies over hoe de demping in de kasten nu is? moet er meer of minder in?
Re: LBVS zuiltjes
De printplaten voor het filter vandaag binnenkregen met dank aan ray5150.
Gelijk de spulletjes erop gemaakt en alles gesoldeerd.
Ik gebruikte Mundorf M-solder dat spul soldeert ook van geen meter achja het zit vast
Voor de woofer heb ik een luchtspoel gebruikt van 1,4mm draad die valt wel erg groot uit
Gelijk de spulletjes erop gemaakt en alles gesoldeerd.
Ik gebruikte Mundorf M-solder dat spul soldeert ook van geen meter achja het zit vast
Voor de woofer heb ik een luchtspoel gebruikt van 1,4mm draad die valt wel erg groot uit
Re: LBVS zuiltjes
Goedenavond mensen!
Vandaag na lange tijd
weer begonnen., Ik weet het misschien kan ik nog door gaan voor de prijs langst lopende LBVS project
.
In ieder geval waren ik en mijn broer, vooral mijn broer weer ff goed bezig geweest en tot zo ver het resultaat.
Filter zit onder in de kast gemonteerd bedrading is aangelegd, ook nog getest of het werkt en er kwam geluid uit.
Vandaag na lange tijd
In ieder geval waren ik en mijn broer, vooral mijn broer weer ff goed bezig geweest en tot zo ver het resultaat.
Filter zit onder in de kast gemonteerd bedrading is aangelegd, ook nog getest of het werkt en er kwam geluid uit.
Re: LBVS zuiltjes
We hadden een speaker getest met een lijmklem erop. tweeter en basspeaker erin.
Het geluid ging wel minder hard als mijn broer zijn Kefs, die zijn 90DB volgens mij, hoeveel zijn de LBVS''sjes? Om het zelfde geluidsniveau te krijgen moet de versterker echt een stukje verder open.
Maar het viel niet tegen, zo ff als test die ook niet erg luchtdicht was met maar een lijmklem.
Het geluid ging wel minder hard als mijn broer zijn Kefs, die zijn 90DB volgens mij, hoeveel zijn de LBVS''sjes? Om het zelfde geluidsniveau te krijgen moet de versterker echt een stukje verder open.
Maar het viel niet tegen, zo ff als test die ook niet erg luchtdicht was met maar een lijmklem.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: LBVS zuiltjes
is het wel slim om het filter helemaal onderin te monteren? je kunt er nu nooit meer bij voor evt tweaks oid
Re: LBVS zuiltjes
Er is ook weinig plek voor het filter en achter de woofer vond ik maar niks zo dicht erop.sander1238 schreef:is het wel slim om het filter helemaal onderin te monteren? je kunt er nu nooit meer bij voor evt tweaks oid
Nog gedacht om het buiten de kast te maken, maar toch maar gewoon erin, soldeer skills moeten maar goed genoeg zijn.
En ik ga er niks meer aan veranderen. dit filter lijkt mij zo goed genoeg?
Re: LBVS zuiltjes
oke, als het fout gaat dan moet ik de kettingzaag er maar in zetten.
Een volgend project gaat waarschijnlijk een stuk beter.
Maar ik vind dit wel mooi zo en achter de woofer heb ik aardig wat demping materiaal zitten en er is echt weinig ruimte.
Een volgend project gaat waarschijnlijk een stuk beter.
Maar ik vind dit wel mooi zo en achter de woofer heb ik aardig wat demping materiaal zitten en er is echt weinig ruimte.
Re: LBVS zuiltjes
Wel ja, je hebt hier maloten die blijven filtercomponenten wisselen, het merendeel geniet gewoon...
Re: LBVS zuiltjes
sander1238 schreef:is het wel slim om het filter helemaal onderin te monteren? je kunt er nu nooit meer bij voor evt tweaks oid
Weet je wel zeker dat de solderingen dan goed zijn doorgevloeid? Slecht willen solderen kan ook liggen aan vuile, geoxideerde verbindingen en te weinig gebruik van flux bij het solderen.fluffypuf schreef:...Ik gebruikte Mundorf M-solder dat spul soldeert ook van geen meter achja het zit vast...
Re: LBVS zuiltjes
Vandaag de voorkant erop gelijmt en nog getest of alles goed werkten.
En een opstelling gemaakt met een Sony 227esd cd player en een klein versterkertje een Bantam gold top ding!.
Speaker kabel is Canare 4s8ofzo dacht ik. daar zijn de zuiltjes ook intern mee bedraad.
Na wachten als een zenuwachtige hond tot ik de lijmklemmen los kan halen
de drivers snel vast gesoldeerd en tijdelijk vast gezet met dunne schroefjes.
Snel alles gemonteerd ,cd speler neergezet versterkertje erop en gaan!
Eerste cd aan oude cd van Celine Dion ik heb niks met dat mens maar toen ze uithaalde echt kippevel op mijn arm ik moest bijna huilen van blijdschap
het klonk goed!!
2e cd Diana krall ook leuk niet te lang gedraaid.
Derde cd Izaline Calister nr 10 echt top nummer met vogels en uiteindelijk ga je de diepte in een soort van 3d sound echt top!
Daarna ff Linking park hard gedraaid op de Bantam Gold en het klonk super!!
Niet te lang het kan te gek ook he, Daarna nog een andere malloot Matisyahu, ik zal wel een rare muziek voorkeur hebben
Daarna nog Lana Del Rey en Ayo
En als afmaker soms wat mystiek achtig Robert plant & Allison kraus.
Iedergeval in het begin ging het geluid echt alle kanten op van dof naar fel en hard zacht dof wazig enzo na een halve middag is het geluid nu aardig stabiel.
En ik moet zeggen het klinkt echt een stuk beter als de Jamo's vooral de tweeter.
Ik ben super blij met hoe het klinkt. af en toe merk je ook toch een afgrond diepe bass en dat zonder sub.
Nu moeten er nog voeten onder komen en de luidsprekers verder afwerken.
En een opstelling gemaakt met een Sony 227esd cd player en een klein versterkertje een Bantam gold top ding!.
Speaker kabel is Canare 4s8ofzo dacht ik. daar zijn de zuiltjes ook intern mee bedraad.
Na wachten als een zenuwachtige hond tot ik de lijmklemmen los kan halen
Snel alles gemonteerd ,cd speler neergezet versterkertje erop en gaan!
Eerste cd aan oude cd van Celine Dion ik heb niks met dat mens maar toen ze uithaalde echt kippevel op mijn arm ik moest bijna huilen van blijdschap
2e cd Diana krall ook leuk niet te lang gedraaid.
Derde cd Izaline Calister nr 10 echt top nummer met vogels en uiteindelijk ga je de diepte in een soort van 3d sound echt top!
Daarna ff Linking park hard gedraaid op de Bantam Gold en het klonk super!!
Niet te lang het kan te gek ook he, Daarna nog een andere malloot Matisyahu, ik zal wel een rare muziek voorkeur hebben
Daarna nog Lana Del Rey en Ayo
En als afmaker soms wat mystiek achtig Robert plant & Allison kraus.
Iedergeval in het begin ging het geluid echt alle kanten op van dof naar fel en hard zacht dof wazig enzo na een halve middag is het geluid nu aardig stabiel.
En ik moet zeggen het klinkt echt een stuk beter als de Jamo's vooral de tweeter.
Ik ben super blij met hoe het klinkt. af en toe merk je ook toch een afgrond diepe bass en dat zonder sub.
Nu moeten er nog voeten onder komen en de luidsprekers verder afwerken.
Re: LBVS zuiltjes
Beetje jammer dat een van de tweeters al een tijdje verkeerd om in het piepschuim zat dus de stofkap was aardig ingedeukt. eigen schuld he, nog geprobeerd met een stofzuiger erop maar hielp wel iets niet alles is eruit.
Re: LBVS zuiltjes
Kosten de wereld niet
Met je muzieksmaak is niks mis, op Diana Krall na dan
Met je muzieksmaak is niks mis, op Diana Krall na dan
Re: LBVS zuiltjes
Vandaag weer verder gegaan met schuren. Ook zijn er nu 2 voetjes.

Het moet nog beter geschuurd worden en dan kunnen ze in de grondverf.
Het moet nog beter geschuurd worden en dan kunnen ze in de grondverf.
Re: LBVS zuiltjes
Ik zou nog bovenop een 3mm dik mdf-plaatje plakken, die naden blijf je altijd zien door de verf heen.
