Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door wouter »

Dit is echt te gek!!! :rock: :goeie:
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

afgelopen dagen lekker opgeschoten, de ruwe kasten zijn ongeveer klaar. Nu begint het afwerken, frezen, fineren, stands bouwen, filter in elkaar prutsen
Nog zat te doen dus :rock:

Gr Franks
Bijlagen
20140210_183029.jpg
20140210_183038.jpg
20140211_185740.jpg
20140211_185756.jpg
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

tataaa :rock:

Gr Franks
Bijlagen
20140213_212446.jpg
20140213_212502.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door wouter »

schitterend!

Welke inserts heb je gebruikt?
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

Rampamoer M4

Gr Franks
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door Zweitse »

Mooi hoor, ga je de kasten fineren?
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

Zweitse schreef:
Mooi hoor, ga je de kasten fineren?
Ja kasten worden gefineerd met een donkere fineersoort. Ik heb afgelopen weekend in alkmaar de sonus faber olympica gezien in de kleur graphite. Zoiets moet het worden.

Gr Franks
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

even een kleine update na 2 weken, de baffle's zijn inmiddels op de kasten gelijmd, aan de binnenzijde is 90% van alle loodbitumen aangebracht. De kasten heb ik nu binnenstaan in de buurt van een radiator, mdf krimpt, al is het niet veel, in de dikte van een paneel en dat wil ik niet nadat het fineer er op zit.
Inmiddels ben ik gestart met de stands, deze worden vrij massief gemaakt met mdf, vuren balken, fineer en alu profiel, kortom het begint op te schieten.

Gr Franks
Bijlagen
20140225_134231.jpg
20140224_224644.jpg
20140225_134343.jpg
20140226_224312.jpg
20140226_224324.jpg
20140226_224504.jpg
20140226_224539.jpg
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door Joland »

Echt ontzettend mooi stukje werk. Het is niet mijn smaak ontwerp, maar petje af voor de uitvoering!!!
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

Joland schreef:
Echt ontzettend mooi stukje werk. Het is niet mijn smaak ontwerp, maar petje af voor de uitvoering!!!
bedankt voor het compliment, ieder zijn eigen smaak :D gelukkig. Waar dit model/vorm wel erg goed in is, is de geweldige ruimtelijke weergave.

Gr Franks
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door ray5150 »

Joland schreef:
Echt ontzettend mooi stukje werk. Het is niet mijn smaak ontwerp, maar petje af voor de uitvoering!!!
+1

De standaards gaan er wel heel degelijk uitzien ! :wink:
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door Joland »

franks schreef:
Joland schreef:
Echt ontzettend mooi stukje werk. Het is niet mijn smaak ontwerp, maar petje af voor de uitvoering!!!
bedankt voor het compliment, ieder zijn eigen smaak :D gelukkig. Waar dit model/vorm wel erg goed in is, is de geweldige ruimtelijke weergave.

Gr Franks
You're welcome :) En uiteindelijk is de klank natuurlijk het allerbelangrijkste (hoewel mijn vrouw die mening niet per se deelt :wink: )
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

Kasten zijn nu gereed om gefineerd te worden :D , alleen nog wat schuren hier en daar :rock: .

Gr Franks
Bijlagen
20140301_185903.jpg
20140301_190014.jpg
20140301_190033.jpg
20140301_190100.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door Walt »

Dat ziet er fraai uit zo! Onder de woofer staat zo te zien nog maar zeer weinig materiaal, is dat extra lastig om te fineren?

Groetjes Walter
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

Walt schreef:
Dat ziet er fraai uit zo! Onder de woofer staat zo te zien nog maar zeer weinig materiaal, is dat extra lastig om te fineren?

Groetjes Walter
klopt, maar dat gaat lukken, voorzichtig snijden en schuren en de lijm goed laten uitharden.

gr Franks
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

een fineer impressie :rock:

Gr Franks
Bijlagen
20140303_134643.jpg
20140303_134710.jpg
20140303_134738.jpg
20140304_103401.jpg
20140304_103422.jpg
20140305_210351.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door wouter »

Mooi hoor!! En lekker tempo ook.

Hoe werk je die dikte van het fineer af? Schuur je mee met het nog kale MDF of laat je een minuscuul randje staan waar soort van verstek het fineer van een ander facet tegenaan geschoven wordt?
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door Joland »

wouter schreef:
Mooi hoor!! En lekker tempo ook. (...)
Het tempo zat ik me ook al over te verbazen, indrukwekkend. Lijkt me trouwens een erg lastige vorm om de tekening van het hout mooi door te laten lopen.
Gebruikersavatar
basbultman
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 dec 2013, 17:31

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door basbultman »

Ziet er zeer mooi uit hoor.
volg deze nu een tijdje en ben erg onder de indruk van de kwaliteit.
ben benieuwd naar het eindresultaat

bas
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

wouter schreef:
Mooi hoor!! En lekker tempo ook.

Hoe werk je die dikte van het fineer af? Schuur je mee met het nog kale MDF of laat je een minuscuul randje staan waar soort van verstek het fineer van een ander facet tegenaan geschoven wordt?

Ik plak het fineer en snijd het daarna op maat en wel zo dat het snijvlak iets minder dan 90 graden haaks is. Het volgende stuk fineer kun je er dan tegen aan leggen, mijn mes en de schuurblokjes doen de rest.Als de kasten geheel zijn gefineerd, worden ze nog eens helemaal geschuurd/gepolijst.
De nerf van het hout overal laten doorlopen zal niet lukken, maar dat vind ik niet erg

Gr Franks
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door rikpost »

Schitterend gebouwd weer :goeie:
Ik vind de vorm ook erg mooi, en er zit nog wetenschap achter ook.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door hrscharft »

Nou niet weer van voor af aan gaan beginnen he Rik ;)
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door rikpost »

hrscharft schreef:
Nou niet weer van voor af aan gaan beginnen he Rik ;)
Ik vind de theorie achter de gekozen vormen erg interesante en leuke materie :D
En met zo'n klein twee weg systeem is het ook uitvoerbaar .

en ook geen barbapappa look zo ,al is barbapappa waarschijnlijk nog iets beter.
Hub Hub :mrgreen:
Maar niet mooier, ik zou ze van Franks zo neerzetten :rock:
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door franks »

rikpost schreef:
hrscharft schreef:
Nou niet weer van voor af aan gaan beginnen he Rik ;)
Maar niet mooier, ik zou ze van Franks zo neerzetten :rock:
Ik heb nog een setje te koop staan :sure: :D

Gr Franks
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Bericht door rikpost »

franks schreef:
rikpost schreef:
hrscharft schreef:
Nou niet weer van voor af aan gaan beginnen he Rik ;)
Maar niet mooier, ik zou ze van Franks zo neerzetten :rock:
Ik heb nog een setje te koop staan :sure: :D

Gr Franks
Eerst mijn eigen setje maar eens af bouwen :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”