Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
afgelopen dagen lekker opgeschoten, de ruwe kasten zijn ongeveer klaar. Nu begint het afwerken, frezen, fineren, stands bouwen, filter in elkaar prutsen
Nog zat te doen dus
Gr Franks
Nog zat te doen dus
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ja kasten worden gefineerd met een donkere fineersoort. Ik heb afgelopen weekend in alkmaar de sonus faber olympica gezien in de kleur graphite. Zoiets moet het worden.Zweitse schreef:Mooi hoor, ga je de kasten fineren?
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
even een kleine update na 2 weken, de baffle's zijn inmiddels op de kasten gelijmd, aan de binnenzijde is 90% van alle loodbitumen aangebracht. De kasten heb ik nu binnenstaan in de buurt van een radiator, mdf krimpt, al is het niet veel, in de dikte van een paneel en dat wil ik niet nadat het fineer er op zit.
Inmiddels ben ik gestart met de stands, deze worden vrij massief gemaakt met mdf, vuren balken, fineer en alu profiel, kortom het begint op te schieten.
Gr Franks
Inmiddels ben ik gestart met de stands, deze worden vrij massief gemaakt met mdf, vuren balken, fineer en alu profiel, kortom het begint op te schieten.
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Echt ontzettend mooi stukje werk. Het is niet mijn smaak ontwerp, maar petje af voor de uitvoering!!!
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
bedankt voor het compliment, ieder zijn eigen smaakJoland schreef:Echt ontzettend mooi stukje werk. Het is niet mijn smaak ontwerp, maar petje af voor de uitvoering!!!
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
+1Joland schreef:Echt ontzettend mooi stukje werk. Het is niet mijn smaak ontwerp, maar petje af voor de uitvoering!!!
De standaards gaan er wel heel degelijk uitzien !
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
You're welcomefranks schreef:bedankt voor het compliment, ieder zijn eigen smaakJoland schreef:Echt ontzettend mooi stukje werk. Het is niet mijn smaak ontwerp, maar petje af voor de uitvoering!!!gelukkig. Waar dit model/vorm wel erg goed in is, is de geweldige ruimtelijke weergave.
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Kasten zijn nu gereed om gefineerd te worden
, alleen nog wat schuren hier en daar
.
Gr Franks
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Dat ziet er fraai uit zo! Onder de woofer staat zo te zien nog maar zeer weinig materiaal, is dat extra lastig om te fineren?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
klopt, maar dat gaat lukken, voorzichtig snijden en schuren en de lijm goed laten uitharden.Walt schreef:Dat ziet er fraai uit zo! Onder de woofer staat zo te zien nog maar zeer weinig materiaal, is dat extra lastig om te fineren?
Groetjes Walter
gr Franks
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Mooi hoor!! En lekker tempo ook.
Hoe werk je die dikte van het fineer af? Schuur je mee met het nog kale MDF of laat je een minuscuul randje staan waar soort van verstek het fineer van een ander facet tegenaan geschoven wordt?
Hoe werk je die dikte van het fineer af? Schuur je mee met het nog kale MDF of laat je een minuscuul randje staan waar soort van verstek het fineer van een ander facet tegenaan geschoven wordt?
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Het tempo zat ik me ook al over te verbazen, indrukwekkend. Lijkt me trouwens een erg lastige vorm om de tekening van het hout mooi door te laten lopen.wouter schreef:Mooi hoor!! En lekker tempo ook. (...)
- basbultman
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 29 dec 2013, 17:31
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ziet er zeer mooi uit hoor.
volg deze nu een tijdje en ben erg onder de indruk van de kwaliteit.
ben benieuwd naar het eindresultaat
bas
volg deze nu een tijdje en ben erg onder de indruk van de kwaliteit.
ben benieuwd naar het eindresultaat
bas
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
wouter schreef:Mooi hoor!! En lekker tempo ook.
Hoe werk je die dikte van het fineer af? Schuur je mee met het nog kale MDF of laat je een minuscuul randje staan waar soort van verstek het fineer van een ander facet tegenaan geschoven wordt?
Ik plak het fineer en snijd het daarna op maat en wel zo dat het snijvlak iets minder dan 90 graden haaks is. Het volgende stuk fineer kun je er dan tegen aan leggen, mijn mes en de schuurblokjes doen de rest.Als de kasten geheel zijn gefineerd, worden ze nog eens helemaal geschuurd/gepolijst.
De nerf van het hout overal laten doorlopen zal niet lukken, maar dat vind ik niet erg
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Schitterend gebouwd weer
Ik vind de vorm ook erg mooi, en er zit nog wetenschap achter ook.
Ik vind de vorm ook erg mooi, en er zit nog wetenschap achter ook.
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ik vind de theorie achter de gekozen vormen erg interesante en leuke materiehrscharft schreef:Nou niet weer van voor af aan gaan beginnen he Rik
En met zo'n klein twee weg systeem is het ook uitvoerbaar .
en ook geen barbapappa look zo ,al is barbapappa waarschijnlijk nog iets beter.
Hub Hub
Maar niet mooier, ik zou ze van Franks zo neerzetten
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Ik heb nog een setje te koop staanrikpost schreef:Maar niet mooier, ik zou ze van Franks zo neerzettenhrscharft schreef:Nou niet weer van voor af aan gaan beginnen he Rik
Gr Franks
Re: Franks gaat weer bouwen : Astera mk2
Eerst mijn eigen setje maar eens af bouwenfranks schreef:Ik heb nog een setje te koop staanrikpost schreef:Maar niet mooier, ik zou ze van Franks zo neerzettenhrscharft schreef:Nou niet weer van voor af aan gaan beginnen he Rik![]()
![]()
Gr Franks

