aktief subwoofer filter
Moderator: Beheerdersteam
aktief subwoofer filter
Ik ben begonnen met het ontwerpen van een aktief subwoofer filter, waarmee je gemakkelijk een aktieve subwoofer kan bouwen. Het filter heeft alles onboard, en je hebt alleen nog maar een eindversterker nodig.
Features:
- Stereo ingang (L en R worden samengevoegd)
- Volume control
- Subsonic filter
- Lowpass filter
- Phase invert schakelaar
Hier alvast wat simulaties (nog zonder Phase invert)
Features:
- Stereo ingang (L en R worden samengevoegd)
- Volume control
- Subsonic filter
- Lowpass filter
- Phase invert schakelaar
Hier alvast wat simulaties (nog zonder Phase invert)
Re: aktief subwoofer filter
Als ik voor mijzelf zo iets zou willen zou een ingebouwd high-pass filter ook een zeer welkome aanvulling zijn! Misschien nog een idee?
Of maakt dat het veel gecompliceerder?
Of maakt dat het veel gecompliceerder?
Re: aktief subwoofer filter
Ohja, dacht dat die er bij zat. Natuurlijk gewoon lekker simpel een bas-boost filter waarvan je de frequentie en versterking kan instellenWalt schreef:Bass boost functie?
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28478
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: aktief subwoofer filter
Voor 82,50 ex heb je een Hypex DS1.2, heb je alles compleet. Kun je niet tegen opbouwen! 
Re: aktief subwoofer filter
En als je al een passende eindbak hebt staan ? zo'n processor bouw je voor een paar tientjes.
(het mag bekend zijn dat goede banden hebt met de mensen van Hypex, we gaan het toch niet krijgen dat je overal hier hun spullen gaat pluggen ?
)
(het mag bekend zijn dat goede banden hebt met de mensen van Hypex, we gaan het toch niet krijgen dat je overal hier hun spullen gaat pluggen ?
Re: aktief subwoofer filter
Maar géén DSP terwijl dat nu juist bij een sub erg nuttig is. Het zou leuk zijn als Hypex zijn plate amps ook als DSP versie gaat leveren.ds23man schreef:Voor 82,50 ex heb je een Hypex DS1.2, heb je alles compleet. Kun je niet tegen opbouwen!
Wat is dat nu weer flauw gedoe? Voor dat bedrag bouw je er i.d.d. moeilijk zelf tegenaan.ray5150 schreef:(het mag bekend zijn dat goede banden hebt met de mensen van Hypex, we gaan het toch niet krijgen dat je overal hier hun spullen gaat pluggen ?![]()
)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28478
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: aktief subwoofer filter
Losse dsp slechts 275,-- ex, en nee ik noem geen naam..........Pjotr schreef:Maar géén DSP terwijl dat nu juist bij een sub erg nuttig is. Het zou leuk zijn als Hypex zijn plate amps ook als DSP versie gaat leveren.ds23man schreef:Voor 82,50 ex heb je een Hypex DS1.2, heb je alles compleet. Kun je niet tegen opbouwen!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28478
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: aktief subwoofer filter
Ehhhh, ook als submodule te gebruiken:
250, ex.... DSP, 2x 400watt ( 4 ohm)
Wederom geen naam
250, ex.... DSP, 2x 400watt ( 4 ohm)
Wederom geen naam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28478
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: aktief subwoofer filter
Hans_B heeft het anders vandaag gepresteerd om de W1 in het autodraadje te pluggen...............ray5150 schreef:En als je al een passende eindbak hebt staan ? zo'n processor bouw je voor een paar tientjes.
(het mag bekend zijn dat goede banden hebt met de mensen van Hypex, we gaan het toch niet krijgen dat je overal hier hun spullen gaat pluggen ?![]()
)
Re: aktief subwoofer filter
Er staat een knipoogje achter, Peter.Pjotr schreef:Wat is dat nu weer flauw gedoe? Voor dat bedrag bouw je er i.d.d. moeilijk zelf tegenaan.ray5150 schreef:(het mag bekend zijn dat goede banden hebt met de mensen van Hypex, we gaan het toch niet krijgen dat je overal hier hun spullen gaat pluggen ?![]()
)
Ik zal niet ontkennen dat het inclusief een eindversterker een scherpe prijs is.
Ja, dat is me ook opgevallen...ds23man schreef:Hans_B heeft het anders vandaag gepresteerd om de W1 in het autodraadje te pluggen...............
Re: aktief subwoofer filter
Zoiets als bas boost?
Door de combinatie van boost level en subsonic frequentie kun je de boost frequentie ook nog iets aanpassen.
Door de combinatie van boost level en subsonic frequentie kun je de boost frequentie ook nog iets aanpassen.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Nee hoor die levert geen 2x 400watt , hij levert 400Watt wat wordt verdeelt over 2 kanalen , 1watt en 399watt bvds23man schreef:Ehhhh, ook als submodule te gebruiken:
250, ex.... DSP, 2x 400watt ( 4 ohm)
Wederom geen naam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28478
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: aktief subwoofer filter
PMPObas focal m180 schreef:Nee hoor die levert geen 2x 400watt , hij levert 400Watt wat wordt verdeelt over 2 kanalen , 1watt en 399watt bvds23man schreef:Ehhhh, ook als submodule te gebruiken:
250, ex.... DSP, 2x 400watt ( 4 ohm)
Wederom geen naam
Re: aktief subwoofer filter
ds23man schreef:PMPObas focal m180 schreef:Nee hoor die levert geen 2x 400watt , hij levert 400Watt wat wordt verdeelt over 2 kanalen , 1watt en 399watt bvds23man schreef:Ehhhh, ook als submodule te gebruiken:
250, ex.... DSP, 2x 400watt ( 4 ohm)
Wederom geen naam![]()
![]()
Aan 4 Ohm
Re: aktief subwoofer filter
Als het crossoverpunt nu instelbaar zou zijn door middel van een knop met uiteraard de nodige extra's neem ik aan.
Dan wordt het universeel toepasbaar.
Dan wordt het universeel toepasbaar.
Re: aktief subwoofer filter
Ja hoor, alles is instelbaar.
- basboost 0-6dB
- subsonic 15-50Hz
- lowpass sub 50-150Hz
- highpass sat 50-150Hz
Moet alleen nog zien hoe ik alle potmeters naast elkaar krijg. Waarschijnlijk heb ik kleine potmeters nodig
- basboost 0-6dB
- subsonic 15-50Hz
- lowpass sub 50-150Hz
- highpass sat 50-150Hz
Moet alleen nog zien hoe ik alle potmeters naast elkaar krijg. Waarschijnlijk heb ik kleine potmeters nodig
Re: aktief subwoofer filter
Vaak zie je ook nog een automatische aan/uit schakelaar afhankelijk van het ingangssignaal. We maken het zo wel ingewikkelder he.
Re: aktief subwoofer filter
Ik zou er ook nog een +3 dB LED voor het ingangssignaal bijzetten. 
Re: aktief subwoofer filter
Klinkt goed! Als alles audiofiel verantwoord wordt uitevoerd zou ik waarschijnlijk t.z.t. wel oren hebben naar zo'n printjesevenup schreef:Ja hoor, alles is instelbaar.
- basboost 0-6dB
- subsonic 15-50Hz
- lowpass sub 50-150Hz
- highpass sat 50-150Hz
Moet alleen nog zien hoe ik alle potmeters naast elkaar krijg. Waarschijnlijk heb ik kleine potmeters nodig
