Revox A700
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Aandrukrol niet meer aanwezig...
Het mooie van Revox/Studer, alle bandgeleiders en aandrukrol draai je er zo af:
Voorplaten er af:
Het mooie van Revox/Studer, alle bandgeleiders en aandrukrol draai je er zo af:
Voorplaten er af:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Verder aan de achterzijde...
Hoeveel preken zouden er met deze machine zijn opgenomen?
Achterplaat er af
Bovenkant
Opname en weergave amps:
Even tellen, nu pas 20 schroeven.....
Hoeveel preken zouden er met deze machine zijn opgenomen?
Achterplaat er af
Bovenkant
Opname en weergave amps:
Even tellen, nu pas 20 schroeven.....
Re: Revox A700
Voor je je verder moe maakt
,wat is nog van de koppen over ?
Al die preken,dat zaagt er nogal door
.
Anne
Al die preken,dat zaagt er nogal door
Anne
Re: Revox A700
Heerlijk toch zo'n ouwe kletterbak? Beetje sleutelen als arbeidstherapie doet die jongen wel goed 
Re: Revox A700
Leuke klus !, dat zie je jammer genoeg hier niet zo vaak.
Wat moet er allemaal aan onderhoud gebeuren ?
Wat moet er allemaal aan onderhoud gebeuren ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Koppen zien er goed uit, zekeringen van rechter spoelmotorelectronica liggen eruit. Uiteraard moeten alle Rifa bommen vervangen worden, schoonmaken, schuifpot afgebroken, lagers smeren.
Koppenbrug haal je zo af ( 3 schroeven):
De "bandzugwaagen":
Koppenbrug haal je zo af ( 3 schroeven):
De "bandzugwaagen":
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Revox A700
Mooie old skool electronica. Was vroeger altijd erg onder de indruk van van die praktisch bombestendige revox en studer spullen.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Revox A700
Inderdaad Rifa caps vervangen. Check ook de Ruwido instelpotmeters, de lopers willen nog weleens afbreken in de loop der jaren. Leuk project!
Re: Revox A700
Leuk als dat stuk gaat...ds23man schreef:Dit is de eerste Revox/Studer met een microprocessorgestuurde logica!
Re: Revox A700
Yup, de (e)prommetjes uit die tijd waren nog niet zo goed dat na 20 jaar de code er als vanzelf uit valt.ray5150 schreef:Leuk als dat stuk gaat...ds23man schreef:Dit is de eerste Revox/Studer met een microprocessorgestuurde logica!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Gaat om dit ICtje:
http://www.diyaudio.com/forums/analogue ... anted.html
Was in 2001 nog verkrijgbaar bij Revox voor de somma van 86 Zwitserse franken.
http://www.diyaudio.com/forums/analogue ... anted.html
Was in 2001 nog verkrijgbaar bij Revox voor de somma van 86 Zwitserse franken.
Re: Revox A700
Hetzelfde als met de DX7 waar het een tijdje geleden over ging.Pjotr schreef:Yup, de (e)prommetjes uit die tijd waren nog niet zo goed dat na 20 jaar de code er als vanzelf uit valt.
Tegenwoordig zit bijna overal wel een of andere µC met flashgeheugen in.Data is in de vorm van ladingen in de chip opgeslagen,lekt vroeg of laat weg.
Het uitlezen van de progammatuur is meestal niet mogelijk,dus verversen ook niet,gooi maar weg
Of het al gedaan wordt weet ik niet,maar het spul zou zichzelf van tijd tot tijd kunnen verversen.Of gaat 't dan niet vlug genoeg stuk
Anne
Re: Revox A700
Mwah Anne, de huidige eeproms worden i.i.g. voor 100 jaar gegarandeerd (bij kamertemperatuur). Maar ik heb in de jaren '80 wel meegemaakt dat proms van gerenommeerde fabrikanten binnen 5 jaar al brak werden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Verder met de Revox striptease
Rembanden:
Spoelmotoren eruit:
Aandrukrolmechaniek:
1 van de drie motorstuurprintjes met de bekende Rifa bom..
Twee schroeven los en je schuift het hele gedeelte er uit met de bedieningsknoppen en stuurelectronica:
Motorstuurprinten en voedingsprint:
Het hele in en uitgangsblok, slechts 4 schroeven:
Capstanmotor:
Rembanden:
Spoelmotoren eruit:
Aandrukrolmechaniek:
1 van de drie motorstuurprintjes met de bekende Rifa bom..
Twee schroeven los en je schuift het hele gedeelte er uit met de bedieningsknoppen en stuurelectronica:
Motorstuurprinten en voedingsprint:
Het hele in en uitgangsblok, slechts 4 schroeven:
Capstanmotor:
Re: Revox A700
Leuk project! Heb zelf nog een Studer B67 staan met hetzelfde loopwerk.
Mocht je nog onderdelen nodig hebben dan kan ik je misschien wel helpen, ik heb van het loopwerk nog een hoop liggen.
Voor de aandrukrol kun je ook die van een B77 of PR99 gebruiken.
Die van de A77 is volgens mij anders.
Zekering eruit van spoelmotor? dat komt bij deze machines wel vaker voor, zal wel eens met de hulp condensator te maken kunnen hebben.
Mocht je nog onderdelen nodig hebben dan kan ik je misschien wel helpen, ik heb van het loopwerk nog een hoop liggen.
Voor de aandrukrol kun je ook die van een B77 of PR99 gebruiken.
Die van de A77 is volgens mij anders.
Zekering eruit van spoelmotor? dat komt bij deze machines wel vaker voor, zal wel eens met de hulp condensator te maken kunnen hebben.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Die van de A77 is inderdaad anders. Zal straks de vermogenstorren en condensatoren van de motorsturingen eens nameten.
Re: Revox A700
Da's dus bij de huidige wisselkoers ongeveer 70 euro. maar dat was de prijs in 2001. 13 jaar geleden dus.ds23man schreef:Gaat om dit ICtje:
http://www.diyaudio.com/forums/analogue ... anted.html
Was in 2001 nog verkrijgbaar bij Revox voor de somma van 86 Zwitserse franken.
Ben ik even blij dat er in mijn Teac welgeteld 0 IC's zitten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revox A700
Gelukkig is dat ding bij niet kapot. Trouwens lees ik weinig over problemen met dit ic. De latere eeproms zijn de ellendelingen......
Maar daar is dan ook wel weer een oplossing voor:
http://www.revox.name/
Even klikken op firmware.
Maar daar is dan ook wel weer een oplossing voor:
http://www.revox.name/
Even klikken op firmware.
Re: Revox A700
Hoezo spreek je van "Rifa bom", kunnen die dingen daadwerkelijk exploderen zoals een tantaal ?
Re: Revox A700
Dat ziet er inderdaad niet zo jofel uit, preventief vervangen lijkt me wel aan te raden. ja.
Re: Revox A700
Dat openknallen ,mopje zeker ?,nooit meegemaakt.Nouja wieweet als er de netspanning opzet
.
Wel dat ze makkelijk gaan lekken (elektrisch) zoals die ouwe teermoppen van Philips.
Wel leuk spul die mechaniek
.Er al achter wat er gebeurt is met die probleem-motor? Zo te zien de beroemde Pabst aussenlaufers ,tegelijk een vliegwiel
.
Anne
Wel dat ze makkelijk gaan lekken (elektrisch) zoals die ouwe teermoppen van Philips.
Wel leuk spul die mechaniek
Anne
