3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 2014

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
sander1238

Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20

Bericht door sander1238 »

dat is goed, zet mijn hf10 er nog maar eens bij, denk dat mijn dac niet klaar is voor die tijd
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Is goed Sander, ik zet de HF10 erbij.
mimic82

Bericht door mimic82 »

Ik ben ook van de partij, erg benieuwd naar alle nieuwe creaties. Op het gebied van zelf gebouwde audio kan ik niet veel bijdragen, maar na overleg met de organisatie wel met het volgende;

Ik ben star ( stichting audiciens register ) erkend Audicien, dit betekend dat ik kan meten hoe het met jullie oren is gesteld. Ik kan vaststellen of, en in welke mate er gehoorverlies aanwezig is. Mijn apparatuur is mobiel en makkelijk neer te zetten op de ZBA-dag. Voor betrouwbare audiometrie is maximaal 28dB omgevingslawaai toegestaan, dat zal lastig worden. Met een beetje creativiteit komen we vast tot een werkbare omgeving en betrouwbare resultaten.

Aan dit consult zijn uiteraard geen kosten verbonden en volledig vrijblijvend. Ik kan, als daar vraag naar is een rapportje uitdraaien van het vastgestelde resultaat.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Dat kijkt mij wel erg leuk, maar tot hoe ver meet je dan?

Ik kreeg de indruk bij de commerciële jongens dat die niet verder meten dan ong. 800 Hz.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Zolang ik 18,5Khz nog hoor, maak ik mij geen zorgen......
AatV

Bericht door AatV »

Is helaas iets tussen gekomen, kan er op 15 februari a.s. jammer genoeg niet bij zijn.

groet,
Aat
mimic82

Bericht door mimic82 »

hannesie schreef:
Dat kijkt mij wel erg leuk, maar tot hoe ver meet je dan?

Ik kreeg de indruk bij de commerciële jongens dat die niet verder meten dan ong. 800 Hz.
Audiometrie begint bij 250Hz en gaat door tot 8000Hz, ik meet de hoeveelheid verlies t.o.v. een "gemiddeld gezond oor" in dB per octaaf.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Helder !!!
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

mimic82 schreef:
Ik ben ook van de partij, erg benieuwd naar alle nieuwe creaties. Op het gebied van zelf gebouwde audio kan ik niet veel bijdragen, maar na overleg met de organisatie wel met het volgende;

Ik ben star ( stichting audiciens register ) erkend Audicien, dit betekend dat ik kan meten hoe het met jullie oren is gesteld. Ik kan vaststellen of, en in welke mate er gehoorverlies aanwezig is. Mijn apparatuur is mobiel en makkelijk neer te zetten op de ZBA-dag. Voor betrouwbare audiometrie is maximaal 28dB omgevingslawaai toegestaan, dat zal lastig worden. Met een beetje creativiteit komen we vast tot een werkbare omgeving en betrouwbare resultaten.

Aan dit consult zijn uiteraard geen kosten verbonden en volledig vrijblijvend. Ik kan, als daar vraag naar is een rapportje uitdraaien van het vastgestelde resultaat.
Lijkt me interessant.
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

mimic82 schreef:
Audiometrie begint bij 250Hz en gaat door tot 8000Hz, ik meet de hoeveelheid verlies t.o.v. een "gemiddeld gezond oor" in dB per octaaf.

Kan je eventuele mindere frequenties met dsp corrigeren Hannesie :mrgreen:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Het is mogelijk interessant om te weten op welke frequentie mijn tinnitus zit. :mrgreen:
En dat is dan wel weer leuk om te weten. :D
Dat zal mogelijk wat meer tijd kosten, en op welke frequentie het dan wel weer goed gaat.
Dat neemt ook weer wat onzekerheid weg bij het luisteren. :lol:
mimic82

Bericht door mimic82 »

bas focal m180 schreef:
mimic82 schreef:

Kan je eventuele mindere frequenties met dsp corrigeren Hannesie :mrgreen:

En dat noemen we dan een hoortoestel :)

Ik zal het topic verder niet vervuilen, als er vragen zijn stel ze dan gerust 15 februari.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Mick welkom, Aat jammer dat je er niet bij kunt zijn, volgende keer beter.
ARK-Deurne

Bericht door ARK-Deurne »

Ik lees op het forum van allerlei "regels" en gedachte gangen over z'n luisterdag.
Het gaat hier dan ook over de muziekstijlen, nu kan ik (zogoedals) naar alle muziekstijlen luisteren, maar dat houd niet meteen in dat jullie ook naar mijn muziekstijlen kunnen luisteren.. (Rock,90's,DrumNBass, Dubstep, Hardstyle) :hide: -> :lol:
Deze stijlen ga ik 15Feb. niet aan de man brengen ;) Of iemand moet het echt eens willen horen..

Zijn er eventueel nog verzoek plaatjes? of liederen die ik ECHT eens op mijn set geluisterd moet hebben?
ik hoor het GRAAG :D
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Als je eens wilt horen wat je set kan, kan ik je ook wel de "Amused to Dead" van Roger Waters aan raden, en dan de Three Wishes. :shock:

Als dat goed klinkt gaat de rest ook nog wel. :rofl:

Ik heb hem wel bij mij, op de server.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 04 feb 2014, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
AatV

Bericht door AatV »

ARK-Deurne schreef:
Ik lees op het forum van allerlei "regels" en gedachte gangen over z'n luisterdag.
Het gaat hier dan ook over de muziekstijlen, nu kan ik (zogoedals) naar alle muziekstijlen luisteren, maar dat houd niet meteen in dat jullie ook naar mijn muziekstijlen kunnen luisteren.. (Rock,90's,DrumNBass, Dubstep, Hardstyle) :hide: -> :lol:
Deze stijlen ga ik 15Feb. niet aan de man brengen ;) Of iemand moet het echt eens willen horen..
Ach, zo lang de luisterruimte niet leeg loopt... :mrgreen:

groet,
Aat
ARK-Deurne

Bericht door ARK-Deurne »

Die nummers ga ik vanavond eens proberen! :D

Daar heb je gelijk in. Alleen als ik naar mij set aan het luisteren ben, zie ik niet wat er achter mij gebeurd :p
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

ARK-Deurne schreef:

Zijn er eventueel nog verzoek plaatjes? of liederen die ik ECHT eens op mijn set geluisterd moet hebben?
ik hoor het GRAAG :D
Je moet natuurlijk muziek uitzoeken die op jou set het beste klinkt.
Is jou set super met klassiek maar met de dynamiek minder dan zou ik geen rock of blues uit zoeken.
Er zijn natuurlijk audiofile dingetjes die op elke set wel goed gaan.
Tis maar wat je wil laten horen van jou set.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Kleine verandering van plan:

Na contact gehad te hebben met Barry, heb ik besloten om de soosruimte op mijn kosten af te huren voor de UltraZooom's. Deze ruimte is 1,5x groter dan de andere ruimtes. Mijn overweging: iedereen heeft dan de gehele dag rustig de tijd om de set beluisteren en is niet afhankelijk van de beperkte tijd in het luisterprogramma. De andere ruimtes krijgen dan wat meer lucht in het programma!

Ook bestaat er dan de mogelijkheid om de set aan de hand van aan en opmerkingen verder te tweaken.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Wat een toewijding :mrgreen: .
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

=D> =D> =D>
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
Kleine verandering van plan:

Na contact gehad te hebben met Barry, heb ik besloten om de soosruimte op mijn kosten af te huren voor de UltraZooom's. Deze ruimte is 1,5x groter dan de andere ruimtes. Mijn overweging: iedereen heeft dan de gehele dag rustig de tijd om de set beluisteren en is niet afhankelijk van de beperkte tijd in het luisterprogramma. De andere ruimtes krijgen dan wat meer lucht in het programma!

Ook bestaat er dan de mogelijkheid om de set aan de hand van aan en opmerkingen verder te tweaken.
:goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
Dan kom ik ook
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

En dat levert een nieuw luisterschema op :!: Heren in kamer 3, jullie komen er wat karig af, eventueel kan er ook iemand bij kamer 2 in, laat maar weten.

Verder: eerder, later, langer, korter, alles kan hier in 't cafe :rock: Laat maar horen.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Barry2001 schreef:
En dat levert een nieuw luisterschema op :!: Heren in kamer 3, jullie komen er wat karig af, eventueel kan er ook iemand bij kamer 2 in, laat maar weten.

Verder: eerder, later, langer, korter, alles kan hier in 't cafe :rock: Laat maar horen.
Editje: de echt grote ruimte waar ik het eerder over had heb ik naar geinformeerd, maar blijkt voor een gedeelte van de dag in gebruik voor balletles :!: Dus wie geinspireerd door alle muziek eens een huppeltje wil wagen.....
AatV

Bericht door AatV »

Barry2001 schreef:
Editje: de echt grote ruimte waar ik het eerder over had heb ik naar geinformeerd, maar blijkt voor een gedeelte van de dag in gebruik voor balletles :!: Dus wie geinspireerd door alle muziek eens een huppeltje wil wagen.....
Had toch al niet gekund, mijn tutu is te klein... :lol:

groet,
Aat
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”