3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 2014
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
dat is goed, zet mijn hf10 er nog maar eens bij, denk dat mijn dac niet klaar is voor die tijd
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Is goed Sander, ik zet de HF10 erbij.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Ik ben ook van de partij, erg benieuwd naar alle nieuwe creaties. Op het gebied van zelf gebouwde audio kan ik niet veel bijdragen, maar na overleg met de organisatie wel met het volgende;
Ik ben star ( stichting audiciens register ) erkend Audicien, dit betekend dat ik kan meten hoe het met jullie oren is gesteld. Ik kan vaststellen of, en in welke mate er gehoorverlies aanwezig is. Mijn apparatuur is mobiel en makkelijk neer te zetten op de ZBA-dag. Voor betrouwbare audiometrie is maximaal 28dB omgevingslawaai toegestaan, dat zal lastig worden. Met een beetje creativiteit komen we vast tot een werkbare omgeving en betrouwbare resultaten.
Aan dit consult zijn uiteraard geen kosten verbonden en volledig vrijblijvend. Ik kan, als daar vraag naar is een rapportje uitdraaien van het vastgestelde resultaat.
Ik ben star ( stichting audiciens register ) erkend Audicien, dit betekend dat ik kan meten hoe het met jullie oren is gesteld. Ik kan vaststellen of, en in welke mate er gehoorverlies aanwezig is. Mijn apparatuur is mobiel en makkelijk neer te zetten op de ZBA-dag. Voor betrouwbare audiometrie is maximaal 28dB omgevingslawaai toegestaan, dat zal lastig worden. Met een beetje creativiteit komen we vast tot een werkbare omgeving en betrouwbare resultaten.
Aan dit consult zijn uiteraard geen kosten verbonden en volledig vrijblijvend. Ik kan, als daar vraag naar is een rapportje uitdraaien van het vastgestelde resultaat.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Dat kijkt mij wel erg leuk, maar tot hoe ver meet je dan?
Ik kreeg de indruk bij de commerciële jongens dat die niet verder meten dan ong. 800 Hz.
Ik kreeg de indruk bij de commerciële jongens dat die niet verder meten dan ong. 800 Hz.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Zolang ik 18,5Khz nog hoor, maak ik mij geen zorgen......
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Is helaas iets tussen gekomen, kan er op 15 februari a.s. jammer genoeg niet bij zijn.
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Audiometrie begint bij 250Hz en gaat door tot 8000Hz, ik meet de hoeveelheid verlies t.o.v. een "gemiddeld gezond oor" in dB per octaaf.hannesie schreef:Dat kijkt mij wel erg leuk, maar tot hoe ver meet je dan?
Ik kreeg de indruk bij de commerciële jongens dat die niet verder meten dan ong. 800 Hz.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Lijkt me interessant.mimic82 schreef:Ik ben ook van de partij, erg benieuwd naar alle nieuwe creaties. Op het gebied van zelf gebouwde audio kan ik niet veel bijdragen, maar na overleg met de organisatie wel met het volgende;
Ik ben star ( stichting audiciens register ) erkend Audicien, dit betekend dat ik kan meten hoe het met jullie oren is gesteld. Ik kan vaststellen of, en in welke mate er gehoorverlies aanwezig is. Mijn apparatuur is mobiel en makkelijk neer te zetten op de ZBA-dag. Voor betrouwbare audiometrie is maximaal 28dB omgevingslawaai toegestaan, dat zal lastig worden. Met een beetje creativiteit komen we vast tot een werkbare omgeving en betrouwbare resultaten.
Aan dit consult zijn uiteraard geen kosten verbonden en volledig vrijblijvend. Ik kan, als daar vraag naar is een rapportje uitdraaien van het vastgestelde resultaat.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Kan je eventuele mindere frequenties met dsp corrigeren Hannesiemimic82 schreef:Audiometrie begint bij 250Hz en gaat door tot 8000Hz, ik meet de hoeveelheid verlies t.o.v. een "gemiddeld gezond oor" in dB per octaaf.
Aan dit consult zijn uiteraard geen kosten verbonden en volledig vrijblijvend. Ik kan, als daar vraag naar is een rapportje uitdraaien van het vastgestelde resultaat.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Het is mogelijk interessant om te weten op welke frequentie mijn tinnitus zit.
En dat is dan wel weer leuk om te weten.
Dat zal mogelijk wat meer tijd kosten, en op welke frequentie het dan wel weer goed gaat.
Dat neemt ook weer wat onzekerheid weg bij het luisteren.
En dat is dan wel weer leuk om te weten.
Dat zal mogelijk wat meer tijd kosten, en op welke frequentie het dan wel weer goed gaat.
Dat neemt ook weer wat onzekerheid weg bij het luisteren.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
bas focal m180 schreef:Kan je eventuele mindere frequenties met dsp corrigeren Hannesiemimic82 schreef:Audiometrie begint bij 250Hz en gaat door tot 8000Hz, ik meet de hoeveelheid verlies t.o.v. een "gemiddeld gezond oor" in dB per octaaf.
Aan dit consult zijn uiteraard geen kosten verbonden en volledig vrijblijvend. Ik kan, als daar vraag naar is een rapportje uitdraaien van het vastgestelde resultaat.
En dat noemen we dan een hoortoestel
Ik zal het topic verder niet vervuilen, als er vragen zijn stel ze dan gerust 15 februari.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Mick welkom, Aat jammer dat je er niet bij kunt zijn, volgende keer beter.
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Ik lees op het forum van allerlei "regels" en gedachte gangen over z'n luisterdag.
Het gaat hier dan ook over de muziekstijlen, nu kan ik (zogoedals) naar alle muziekstijlen luisteren, maar dat houd niet meteen in dat jullie ook naar mijn muziekstijlen kunnen luisteren.. (Rock,90's,DrumNBass, Dubstep, Hardstyle)
->
Deze stijlen ga ik 15Feb. niet aan de man brengen
Of iemand moet het echt eens willen horen..
Zijn er eventueel nog verzoek plaatjes? of liederen die ik ECHT eens op mijn set geluisterd moet hebben?
ik hoor het GRAAG
Het gaat hier dan ook over de muziekstijlen, nu kan ik (zogoedals) naar alle muziekstijlen luisteren, maar dat houd niet meteen in dat jullie ook naar mijn muziekstijlen kunnen luisteren.. (Rock,90's,DrumNBass, Dubstep, Hardstyle)
Deze stijlen ga ik 15Feb. niet aan de man brengen
Zijn er eventueel nog verzoek plaatjes? of liederen die ik ECHT eens op mijn set geluisterd moet hebben?
ik hoor het GRAAG
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Als je eens wilt horen wat je set kan, kan ik je ook wel de "Amused to Dead" van Roger Waters aan raden, en dan de Three Wishes.
Als dat goed klinkt gaat de rest ook nog wel.
Ik heb hem wel bij mij, op de server.
Als dat goed klinkt gaat de rest ook nog wel.
Ik heb hem wel bij mij, op de server.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 04 feb 2014, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Ach, zo lang de luisterruimte niet leeg loopt...ARK-Deurne schreef:Ik lees op het forum van allerlei "regels" en gedachte gangen over z'n luisterdag.
Het gaat hier dan ook over de muziekstijlen, nu kan ik (zogoedals) naar alle muziekstijlen luisteren, maar dat houd niet meteen in dat jullie ook naar mijn muziekstijlen kunnen luisteren.. (Rock,90's,DrumNBass, Dubstep, Hardstyle)->
![]()
Deze stijlen ga ik 15Feb. niet aan de man brengenOf iemand moet het echt eens willen horen..
groet,
Aat
- ARK-Deurne
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Die nummers ga ik vanavond eens proberen! 
Daar heb je gelijk in. Alleen als ik naar mij set aan het luisteren ben, zie ik niet wat er achter mij gebeurd
Daar heb je gelijk in. Alleen als ik naar mij set aan het luisteren ben, zie ik niet wat er achter mij gebeurd
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Je moet natuurlijk muziek uitzoeken die op jou set het beste klinkt.ARK-Deurne schreef:Ik lees op het forum van allerlei "regels" en gedachte gangen over z'n luisterdag.
Het gaat hier dan ook over de muziekstijlen, nu kan ik (zogoedals) naar alle muziekstijlen luisteren, maar dat houd niet meteen in dat jullie ook naar mijn muziekstijlen kunnen luisteren.. (Rock,90's,DrumNBass, Dubstep, Hardstyle)->
![]()
Deze stijlen ga ik 15Feb. niet aan de man brengenOf iemand moet het echt eens willen horen..
Zijn er eventueel nog verzoek plaatjes? of liederen die ik ECHT eens op mijn set geluisterd moet hebben?
ik hoor het GRAAG
Is jou set super met klassiek maar met de dynamiek minder dan zou ik geen rock of blues uit zoeken.
Er zijn natuurlijk audiofile dingetjes die op elke set wel goed gaan.
Tis maar wat je wil laten horen van jou set.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Kleine verandering van plan:
Na contact gehad te hebben met Barry, heb ik besloten om de soosruimte op mijn kosten af te huren voor de UltraZooom's. Deze ruimte is 1,5x groter dan de andere ruimtes. Mijn overweging: iedereen heeft dan de gehele dag rustig de tijd om de set beluisteren en is niet afhankelijk van de beperkte tijd in het luisterprogramma. De andere ruimtes krijgen dan wat meer lucht in het programma!
Ook bestaat er dan de mogelijkheid om de set aan de hand van aan en opmerkingen verder te tweaken.
Na contact gehad te hebben met Barry, heb ik besloten om de soosruimte op mijn kosten af te huren voor de UltraZooom's. Deze ruimte is 1,5x groter dan de andere ruimtes. Mijn overweging: iedereen heeft dan de gehele dag rustig de tijd om de set beluisteren en is niet afhankelijk van de beperkte tijd in het luisterprogramma. De andere ruimtes krijgen dan wat meer lucht in het programma!
Ook bestaat er dan de mogelijkheid om de set aan de hand van aan en opmerkingen verder te tweaken.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
ds23man schreef:Kleine verandering van plan:
Na contact gehad te hebben met Barry, heb ik besloten om de soosruimte op mijn kosten af te huren voor de UltraZooom's. Deze ruimte is 1,5x groter dan de andere ruimtes. Mijn overweging: iedereen heeft dan de gehele dag rustig de tijd om de set beluisteren en is niet afhankelijk van de beperkte tijd in het luisterprogramma. De andere ruimtes krijgen dan wat meer lucht in het programma!
Ook bestaat er dan de mogelijkheid om de set aan de hand van aan en opmerkingen verder te tweaken.
Dan kom ik ook
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
En dat levert een nieuw luisterschema op
Heren in kamer 3, jullie komen er wat karig af, eventueel kan er ook iemand bij kamer 2 in, laat maar weten.
Verder: eerder, later, langer, korter, alles kan hier in 't cafe
Laat maar horen.
Verder: eerder, later, langer, korter, alles kan hier in 't cafe
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Editje: de echt grote ruimte waar ik het eerder over had heb ik naar geinformeerd, maar blijkt voor een gedeelte van de dag in gebruik voor balletlesBarry2001 schreef:En dat levert een nieuw luisterschema opHeren in kamer 3, jullie komen er wat karig af, eventueel kan er ook iemand bij kamer 2 in, laat maar weten.
Verder: eerder, later, langer, korter, alles kan hier in 't cafeLaat maar horen.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Had toch al niet gekund, mijn tutu is te klein...Barry2001 schreef:Editje: de echt grote ruimte waar ik het eerder over had heb ik naar geinformeerd, maar blijkt voor een gedeelte van de dag in gebruik voor balletlesDus wie geinspireerd door alle muziek eens een huppeltje wil wagen.....
groet,
Aat
