[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Huib,

Waarom niet gewoon microfoonkabel vanaf de rol ? :wink: Deze heeft normaal gesproken een diameter van ca 6mm, kun je in kleur kopen (mooi blauw voor bij je display) en heeft prima specificaties.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

Ik gebruik dat ook voor verschillende toepassingen, ook als interlink naar de de subamps.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

mischa72 schreef:
Huib,

Waarom niet gewoon microfoonkabel vanaf de rol ? :wink: Deze heeft normaal gesproken een diameter van ca 6mm, kun je in kleur kopen (mooi blauw voor bij je display) en heeft prima specificaties.

Groeten,
Mischa
Dat is ook microfoon kabel van de rol :-)

Maar ik zie dat wellicht de RMC305 een betere keus is: flexibeler.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Ik zie het nu ook :oops:

In Linne zit DJgear, die verkopen het per meter. Je kunt natuurlijk ook bij Thomann shoppen :wink:

Gr. Mischa
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

mischa72 schreef:
Ik zie het nu ook :oops:

In Linne zit DJgear, die verkopen het per meter. Je kunt natuurlijk ook bij Thomann shoppen :wink:

Gr. Mischa
Thomann is klant van ons.......en ik moet daar ook nog wat schroefjes bestellen voor de XLR connectoren.....wellicht dan daar ook maar snoer bestellen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Zag van het weekend bij Conrad nog een fraai knop van OKW om op de rotary encoder te zetten zit een RGB led ring in....ubergeil.....alleen de prijs is niet zo uebergeil (maar iets laten draaien zal ook niet goedkoop zijn).

plaatje van iemand op Head-Fi.org die hem ook gebruikt heeft
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

Krijg nu even een raar gevoel, ik ben al vanaf mijn bouw van de RelaiXed bezig een dergelijke knop te vinden, en nu gebruik jij hem. :shock:

Ik had ooit iets dergelijks gezien, en nooit meer terug gevonden. :oops:

Ik heb nu dan maar een gewone aluminium 40 mm aan de zijkant zitten.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Wat let je om hem alsnog in te bouwen? Moet wel even wat ruimte frezen want volgens de spec sheet max front dikte van 3mm.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

'N crea-Bea aan de slag met deze knop.....
Hij/zij heeft denkelijk wel een eigen ring met led's gemaakt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u148L3wMIFk[/youtube]
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Dan »

hsmeets schreef:
'N crea-Bea aan de slag met deze knop.....
Hij/zij heeft denkelijk wel een eigen ring met led's gemaakt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u148L3wMIFk[/youtube]
Dat was ook mijn gedachte. Dan maak je toch zelf een knop?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Mooie knop, maarreh, pricey!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Conrad verkoopt 8 varianten:

Grijs/Zwart
Opbouw/Inbouw
Klein/Groot (diameter)

Alle 8 varianten hebben een RGB Led.

knuisje schreef:
Mooie knop, maarreh, pricey!
Je moet denkelijk niet bij Conrad bestellen. Als je naar de OKW website gaat zie je dat je zelf een versie kunt samenstellen en ik struikel ook net over deze webshop waar je hem dus in onderdelen koopt: https://www.okw-web.com/products/knobs-star-knobs/ (je komt er ook via ww.telerex.nl en dan de OKW webshop kiezen). Morgen eens bellen of ze aan particulieren leveren. Punt is namelijk dat de knop zelf niet zo beestachtig duur is, het is die RGB led ring die duur is: € 45,-- (en dat zal wel ex.BTW zijn).

Tsja, en met die led ring weten we wel weg mee via ITead….toch? de tekening van de maatvoering van de led ring staat op de OKW website….kun je tenminste ook zelf bepalen hoe die er uitziet qua mogelijkheden…..yummy.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Leds zijn niet duur, bijv. blauw/rood €1,41: http://nl.mouser.com/ProductDetail/Biva ... r7k7BJY%3d
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Barry2001 »

Erg interessant, zoek ook iets voor m'n voorversterker. De knop heb ik al, met een gat erin waar prima een ring achter zou kunnen. Hoe wordt dit aangestuurd, op de tekening lijken de led's in serie te staan. Je kunt led's toch niet zo in serie zetten dacht ik?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

grrrrr.

De webshop lijkt puur zakelijk, er wordt om het BTW nummer gevraagd en dat is verplichtte input registratie.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Barry2001 schreef:
Erg interessant, zoek ook iets voor m'n voorversterker. De knop heb ik al, met een gat erin waar prima een ring achter zou kunnen. Hoe wordt dit aangestuurd, op de tekening lijken de led's in serie te staan. Je kunt led's toch niet zo in serie zetten dacht ik?
De docu is daar vaag over, er staat iets van 5V +/-10% en als ik het goed zie is het common-anode. Wel of geen voorschakel weerstand zie ik niet, wellicht dat men uitgaat dat iemand een LED driver IC gebruikt.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Wat ik nodig heb, 3 onderdelen kosten samen 17,07 ex btw, 21,50 incl btw, maar dan komen er nog kosten bij:

verzend kosten 10euro?,
maken van prints bij iTead, 25euro,
onderdelen kopen (incl verzendkosten) 15 euro.
dat is samen een bedrag van
71,50…..

Geloof dat ik gewoon mijn ogen dicht doe en op de bestelknop van Conrad druk…..
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Barry2001 »

knuisje schreef:
Leds zijn niet duur, bijv. blauw/rood €1,41: http://nl.mouser.com/ProductDetail/Biva ... r7k7BJY%3d
Diffuus, grote openingshoek voor het mooiste effect (120'), zou moeten kunnen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Barry2001 »

hsmeets schreef:
Barry2001 schreef:
Erg interessant, zoek ook iets voor m'n voorversterker. De knop heb ik al, met een gat erin waar prima een ring achter zou kunnen. Hoe wordt dit aangestuurd, op de tekening lijken de led's in serie te staan. Je kunt led's toch niet zo in serie zetten dacht ik?
De docu is daar vaag over, er staat iets van 5V +/-10% en als ik het goed zie is het common-anode. Wel of geen voorschakel weerstand zie ik niet, wellicht dat men uitgaat dat iemand een LED driver IC gebruikt.
Zal wel iets van PWM voor nodig zijn om ze aan te sturen inderdaad.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Barry2001 »

hsmeets schreef:
Wat ik nodig heb, 3 onderdelen kosten samen 17,07 ex btw, 21,50 incl btw, maar dan komen er nog kosten bij:

verzend kosten 10euro?,
maken van prints bij iTead, 25euro,
onderdelen kopen (incl verzendkosten) 15 euro.
dat is samen een bedrag van
71,50…..

Geloof dat ik gewoon mijn ogen dicht doe en op de bestelknop van Conrad druk…..
Itead, 5x5cm 10 stuks onder de 10 euris met verzenden. Je snapt niet hoe ze het ervoor kunnen doen.. zit er bij Conrad trouwens iets bij om die led's aan te sturen?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Barry2001 schreef:
hsmeets schreef:
Wat ik nodig heb, 3 onderdelen kosten samen 17,07 ex btw, 21,50 incl btw, maar dan komen er nog kosten bij:

verzend kosten 10euro?,
maken van prints bij iTead, 25euro,
onderdelen kopen (incl verzendkosten) 15 euro.
dat is samen een bedrag van
71,50…..

Geloof dat ik gewoon mijn ogen dicht doe en op de bestelknop van Conrad druk…..
Itead, 5x5cm 10 stuks onder de 10 euris met verzenden. Je snapt niet hoe ze het ervoor kunnen doen.. zit er bij Conrad trouwens iets bij om die led's aan te sturen?
Voor die 15 euri die ik er op zou kunnen besparen ga ik niet met SMD ledjes aan de gang. :rofl: :rofl: :rofl: en verspringende kleur is genoeg, het hoeft geen night-rider of kerstboom toestand te worden :-)

Wat de LED betreft: in de tekening staat dat het Kingsbright KPTF-3216PBGCGKSURKC zijn en daar heb ik op 'alldatasheets.com' de aangehechte PDF met specs gevonden:
Kingsbright.pdf
(278.75 KiB) 72 keer gedownload
Laatst gewijzigd door hsmeets op ma 20 jan 2014, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Barry2001 »

Nee, maar zelfs al zou je 1 kleur willen hebben, hoe stuur je dat aan? Gewoon spanning erop gaat niet werken denk ik.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Barry2001 schreef:
Nee, maar zelfs al zou je 1 kleur willen hebben, hoe stuur je dat aan? Gewoon spanning erop gaat niet werken denk ik.
Nee op zijn minst met een simpele voorschakelweerstand om de stroom door de LED's te beperken.

Toevoeging: als ik snel door de specs scan zie ik dat deze LED's best wel een hoge forward spanning hebben:
Blauw 3.65V
Groen 3.5V
Rood 1.95V

Schakel je ze in serie, 4 stuks dan zit je voor de blauwe LED alleen al met een spannings val van iets van 15V

Dat maakt de spec van OKW met de 5V weer een beetje vreemd. Geloof dat het een kwestie is van niet liggen gissen maar een mail naar OKW sturen voor meer info.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Barry2001 »

hsmeets schreef:
Barry2001 schreef:
Nee, maar zelfs al zou je 1 kleur willen hebben, hoe stuur je dat aan? Gewoon spanning erop gaat niet werken denk ik.
Nee op zijn minst met een simpele voorschakelweerstand om de stroom door de LED's te beperken.
Dat zowiezo, een led kan zelf geen stroom beperken. Maar wat ik bedoel te zeggen, worden led's in serie niet of pwm aangestuurd, dus dat ze part-time aanstaan, of met een stroombron gestuurd? Heb een tijd geleden met m'n led kubus veel met led's gestoeid, maar serie schakelen helaas nooit geprobeerd. Misschien gaat het ook wel goed, is er geen documentatie bij ofzo?
Plaats reactie