Waarom niet gewoon microfoonkabel vanaf de rol ? Deze heeft normaal gesproken een diameter van ca 6mm, kun je in kleur kopen (mooi blauw voor bij je display) en heeft prima specificaties.
Waarom niet gewoon microfoonkabel vanaf de rol ? Deze heeft normaal gesproken een diameter van ca 6mm, kun je in kleur kopen (mooi blauw voor bij je display) en heeft prima specificaties.
Groeten,
Mischa
Dat is ook microfoon kabel van de rol
Maar ik zie dat wellicht de RMC305 een betere keus is: flexibeler.
In Linne zit DJgear, die verkopen het per meter. Je kunt natuurlijk ook bij Thomann shoppen
Gr. Mischa
Thomann is klant van ons.......en ik moet daar ook nog wat schroefjes bestellen voor de XLR connectoren.....wellicht dan daar ook maar snoer bestellen.
Zag van het weekend bij Conrad nog een fraai knop van OKW om op de rotary encoder te zetten zit een RGB led ring in....ubergeil.....alleen de prijs is niet zo uebergeil (maar iets laten draaien zal ook niet goedkoop zijn).
Je moet denkelijk niet bij Conrad bestellen. Als je naar de OKW website gaat zie je dat je zelf een versie kunt samenstellen en ik struikel ook net over deze webshop waar je hem dus in onderdelen koopt: https://www.okw-web.com/products/knobs-star-knobs/ (je komt er ook via ww.telerex.nl en dan de OKW webshop kiezen). Morgen eens bellen of ze aan particulieren leveren. Punt is namelijk dat de knop zelf niet zo beestachtig duur is, het is die RGB led ring die duur is: € 45,-- (en dat zal wel ex.BTW zijn).
Tsja, en met die led ring weten we wel weg mee via ITead….toch? de tekening van de maatvoering van de led ring staat op de OKW website….kun je tenminste ook zelf bepalen hoe die er uitziet qua mogelijkheden…..yummy.
Erg interessant, zoek ook iets voor m'n voorversterker. De knop heb ik al, met een gat erin waar prima een ring achter zou kunnen. Hoe wordt dit aangestuurd, op de tekening lijken de led's in serie te staan. Je kunt led's toch niet zo in serie zetten dacht ik?
Erg interessant, zoek ook iets voor m'n voorversterker. De knop heb ik al, met een gat erin waar prima een ring achter zou kunnen. Hoe wordt dit aangestuurd, op de tekening lijken de led's in serie te staan. Je kunt led's toch niet zo in serie zetten dacht ik?
De docu is daar vaag over, er staat iets van 5V +/-10% en als ik het goed zie is het common-anode. Wel of geen voorschakel weerstand zie ik niet, wellicht dat men uitgaat dat iemand een LED driver IC gebruikt.
Erg interessant, zoek ook iets voor m'n voorversterker. De knop heb ik al, met een gat erin waar prima een ring achter zou kunnen. Hoe wordt dit aangestuurd, op de tekening lijken de led's in serie te staan. Je kunt led's toch niet zo in serie zetten dacht ik?
De docu is daar vaag over, er staat iets van 5V +/-10% en als ik het goed zie is het common-anode. Wel of geen voorschakel weerstand zie ik niet, wellicht dat men uitgaat dat iemand een LED driver IC gebruikt.
Zal wel iets van PWM voor nodig zijn om ze aan te sturen inderdaad.
Wat ik nodig heb, 3 onderdelen kosten samen 17,07 ex btw, 21,50 incl btw, maar dan komen er nog kosten bij:
verzend kosten 10euro?,
maken van prints bij iTead, 25euro,
onderdelen kopen (incl verzendkosten) 15 euro.
dat is samen een bedrag van
71,50…..
Geloof dat ik gewoon mijn ogen dicht doe en op de bestelknop van Conrad druk…..
Itead, 5x5cm 10 stuks onder de 10 euris met verzenden. Je snapt niet hoe ze het ervoor kunnen doen.. zit er bij Conrad trouwens iets bij om die led's aan te sturen?
Wat ik nodig heb, 3 onderdelen kosten samen 17,07 ex btw, 21,50 incl btw, maar dan komen er nog kosten bij:
verzend kosten 10euro?,
maken van prints bij iTead, 25euro,
onderdelen kopen (incl verzendkosten) 15 euro.
dat is samen een bedrag van
71,50…..
Geloof dat ik gewoon mijn ogen dicht doe en op de bestelknop van Conrad druk…..
Itead, 5x5cm 10 stuks onder de 10 euris met verzenden. Je snapt niet hoe ze het ervoor kunnen doen.. zit er bij Conrad trouwens iets bij om die led's aan te sturen?
Voor die 15 euri die ik er op zou kunnen besparen ga ik niet met SMD ledjes aan de gang. en verspringende kleur is genoeg, het hoeft geen night-rider of kerstboom toestand te worden
Wat de LED betreft: in de tekening staat dat het Kingsbright KPTF-3216PBGCGKSURKC zijn en daar heb ik op 'alldatasheets.com' de aangehechte PDF met specs gevonden:
Nee, maar zelfs al zou je 1 kleur willen hebben, hoe stuur je dat aan? Gewoon spanning erop gaat niet werken denk ik.
Nee op zijn minst met een simpele voorschakelweerstand om de stroom door de LED's te beperken.
Toevoeging: als ik snel door de specs scan zie ik dat deze LED's best wel een hoge forward spanning hebben:
Blauw 3.65V
Groen 3.5V
Rood 1.95V
Schakel je ze in serie, 4 stuks dan zit je voor de blauwe LED alleen al met een spannings val van iets van 15V
Dat maakt de spec van OKW met de 5V weer een beetje vreemd. Geloof dat het een kwestie is van niet liggen gissen maar een mail naar OKW sturen voor meer info.
Nee, maar zelfs al zou je 1 kleur willen hebben, hoe stuur je dat aan? Gewoon spanning erop gaat niet werken denk ik.
Nee op zijn minst met een simpele voorschakelweerstand om de stroom door de LED's te beperken.
Dat zowiezo, een led kan zelf geen stroom beperken. Maar wat ik bedoel te zeggen, worden led's in serie niet of pwm aangestuurd, dus dat ze part-time aanstaan, of met een stroombron gestuurd? Heb een tijd geleden met m'n led kubus veel met led's gestoeid, maar serie schakelen helaas nooit geprobeerd. Misschien gaat het ook wel goed, is er geen documentatie bij ofzo?