[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Gaat er hartstikke netjes uitzien.
Is het misschien een idee om M3 dopmoertjes op de draadeindjes van de afstandshouder te zetten ?
Ik denk dat het er dan nog meer afgewerkt gaat ogen.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Of het hele zwikje omdraaien, zodat je de bovenste met een boutje vast kunt zetten.

Gr. Mischa
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

ray5150 schreef:
Gaat er hartstikke netjes uitzien.
Is het misschien een idee om M3 dopmoertjes op de draadeindjes van de afstandshouder te zetten ?
Ik denk dat het er dan nog meer afgewerkt gaat ogen.
mischa72 schreef:
Of het hele zwikje omdraaien, zodat je de bovenste met een boutje vast kunt zetten.

Gr. Mischa
Wellicht dat ik in een "gekke bui" nog afstandhouders koop met aan elke kant een binnendraad, dus aan beide kanten een boutje. Maar met zoals het nu is kan ik ook wel leven.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

De minimale bedrading aangebracht, het was even pielen en eens hartgrondig !%@*&!#@%*!@%# om de negen draadjes tussen controller en display aan te crimpen en in het huisje te duwen, de mantel van deze draad is namelijk net iets te dik. Na alles nog eens nagelopen te zijn: kruisje slaan en de 230 er op: YEAAAAAHHHAAAAAA hij doet het.
P7-26.jpg
http://youtu.be/YlFXzAj6U08
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door John P »

Check connection is vele malen beter als Holy smoke :goeie: .
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

John P schreef:
Check connection is vele malen beter als Holy smoke :goeie: .
:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

Nog even wachten, en dan...... No Lock >384 kHz?

Oh nee, het gaat de andere kant op, vanaf de Minisharc. :oops:

Wat krijg je dan te zien? Is de menu keuze aangepast?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

hannesie schreef:
Nog even wachten, en dan...... No Lock >384 kHz?

Oh nee, het gaat de andere kant op, vanaf de Minisharc. :oops:

Wat krijg je dan te zien? Is de menu keuze aangepast?
Als ik het goed gezien heb ik een joetoep filmpje van Knuisje is dat: 'I2S' en afhankelijk van de gebruikte Minisharc plugin gaat dat met 48Khz of 96Khz.

Tzt wil ik wel in overleg met Knuisje kijken naar de mogelijkheden voor een custom firmware, de bronkeuze er uit en vast op I2S instellen (en verder ook niet meer weergeven) of eventueel de bronkeuze (en de aansturing van de SPDIF/Toslink relais op de controller print) gebruiken voor een bronkeuze voordat het de Minisharc ingaat: 1x SPDIF en 1x TOSlink (maar daarvoor moet een print gemaakt worden om te schakelen, level conversie etc. etc) maar dat heeft geen prio omdat ik maar 1 bron heb en dat zal ook zo wel blijven.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Er staat nu "USB", geen "I2S". Maar dat natuurlijk iets anders worden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Het is wel het grootste doekje wat ik tot nu toe onder een zelfbouw project ben tegengekomen ! :rofl: :rofl:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

ray5150 schreef:
Het is wel het grootste doekje wat ik tot nu toe onder een zelfbouw project ben tegengekomen ! :rofl: :rofl:
Wat hebben jullie toch met die doekjes? is het voor 'n fetisj of is het dé fetisj zelf? :shock:
knuisje schreef:
Er staat nu "USB", geen "I2S". Maar dat natuurlijk iets anders worden.
Als eerstejaars HBO informatica studentje mijzelf C geleerd a.d.h.v. het oerboek van Kernigan&Ritchie omdat school meer in COBOL zag (waar ze gelijk in hadden, heb ik flink wat jaren mijn brood mee verdiend). Het was in de tijd dat Ygadrasill een bekende Linux distributie was….ja zo lang is dat al geleden.

Als ik een keer in de sourcecode mag snuffelen kan ik denkelijk wel enkele aanpassingen voorbereiden, enkele strings aanpassen of de keuze van en het weergeven van de bronkeuze er uit slopen. Lijkt mij vooral een actie van veel /* en */ in de code plaatsen :-) en een ISP programmer is ook niet onoverkoombaar duur….


Was laat thuis en moe, toch even nog wat aan de bedrading gewerkt, controller-trigger laat het relais dat langs de stand-by voeding zit nu ook mee klapperen en het relais schakelt de DSP en AFDAC Trafo in. De DSP praat met de PC.

Morgen maar eens de AFDAC trafo print met de PSU print verbinden etc. etc.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Dat gaat goed vooruit Huib !
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

hsmeets schreef:
Als eerstejaars HBO informatica studentje mijzelf C geleerd a.d.h.v. het oerboek van Kernigan&Ritchie omdat school meer in COBOL zag (waar ze gelijk in hadden, heb ik flink wat jaren mijn brood mee verdiend). Het was in de tijd dat Ygadrasill een bekende Linux distributie was….ja zo lang is dat al geleden.

Als ik een keer in de sourcecode mag snuffelen kan ik denkelijk wel enkele aanpassingen voorbereiden, enkele strings aanpassen of de keuze van en het weergeven van de bronkeuze er uit slopen. Lijkt mij vooral een actie van veel /* en */ in de code plaatsen :-) en een ISP programmer is ook niet onoverkoombaar duur….
Zeker mag je de broncode hebben. De ontwikkelomgeving is gratis te downloaden. En een programmer koop je voor een paar euro in China.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

knuisje schreef:
hsmeets schreef:
Als eerstejaars HBO informatica studentje mijzelf C geleerd a.d.h.v. het oerboek van Kernigan&Ritchie omdat school meer in COBOL zag (waar ze gelijk in hadden, heb ik flink wat jaren mijn brood mee verdiend). Het was in de tijd dat Ygadrasill een bekende Linux distributie was….ja zo lang is dat al geleden.

Als ik een keer in de sourcecode mag snuffelen kan ik denkelijk wel enkele aanpassingen voorbereiden, enkele strings aanpassen of de keuze van en het weergeven van de bronkeuze er uit slopen. Lijkt mij vooral een actie van veel /* en */ in de code plaatsen :-) en een ISP programmer is ook niet onoverkoombaar duur….
Zeker mag je de broncode hebben. De ontwikkelomgeving is gratis te downloaden. En een programmer koop je voor een paar euro in China.
Okido, fijn, dan zie ik de tarball met code wel mijn kant op komen, je hebt mijn email.

"China programmer", die van AVR zelf is toch ook niet zo duur? of zie ik iets over het hoofd?

Ga ik maar al eens een aantal reserve ucontrollers bestellen.... :mrgreen:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Nog een paar lijntjes gelegd…..
p7-27.jpg
Hierna de DAC eens aansluiten op zijn voeding en de I2C bus verbinden zodat (hopelijk) de check connection verdwijnt….

Wordt iets voor het aanstaande weekend.

Mooi, de voeding geeft nog altijd 3,3005 V waar ik hem een paar weken ook op had gemeten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Dat is nog eens een goedkoop alternatief voor tyrap-plakvoetjes... :lol:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

No worries Ray, deze boom krijgt nog voeten, maar pas als "the fat lady has sung".
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

pfff, het werkt! Altijd spannend of de verschillende componenten wel met elkaar over weg kunnen.
p7-28.jpg
De minisharc kan overweg met de TOSLink op zijn extension header en de AFDAC lijkt de MiniSharc I2S datastroom wel te lussen: hij locked in op 48Khz.

Moet morgen alleen even de output van de DAC checken dat die het ook doet…maar dat zal wel.

Een leuke afsluiting van het weekend.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Gefeliciteerd !! Biertje ??
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Pannebier! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Proficiat, Huib.
:goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

Grandioos goed te lezen, en te zien, hoe alle componenten met elkaar communiceren.
Zeker een grote stap verder in het proces. =D> =D>
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Zonder Knuisjes AF-DAC2 was dit project niet mogelijk geweest.

Het is vooral een assemblage project, leuke componenten bij elkaar zoeken en aan elkaar knopen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

hsmeets schreef:
Zonder Knuisjes AF-DAC2 was dit project niet mogelijk geweest.
Dat weten we allebei maar al te goed. :kwijl: :kwijl: :mrgreen:
En ik durf je al wel te vertellen dat het goed gaat klinken, als jij de Shark goed hebt ingesteld.
Anders gaan we naar de haaien. :lol: :lol:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

"SabreSharc"

is dat iets als naam voor deze contraptie?

Zat even naar snoer voor de XLR verbinding tussen de DSP/DC en versterkers te kijken, http://www.procab.be/ProductInfo.aspx?c ... Code=MC405 Iemand kent deze? Deze laat zich makkelijke verwerken/aansluiten?

Voor binnen in de kast, gezien het aankrimpen van een contact aan de mantel lastig zal zijn zal ik gewoon los draad gebruiken, wederom in elkaar gedraaid natuurlijk.
Plaats reactie