[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Gaat er hartstikke netjes uitzien.
Is het misschien een idee om M3 dopmoertjes op de draadeindjes van de afstandshouder te zetten ?
Ik denk dat het er dan nog meer afgewerkt gaat ogen.
Is het misschien een idee om M3 dopmoertjes op de draadeindjes van de afstandshouder te zetten ?
Ik denk dat het er dan nog meer afgewerkt gaat ogen.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Of het hele zwikje omdraaien, zodat je de bovenste met een boutje vast kunt zetten.
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
ray5150 schreef:Gaat er hartstikke netjes uitzien.
Is het misschien een idee om M3 dopmoertjes op de draadeindjes van de afstandshouder te zetten ?
Ik denk dat het er dan nog meer afgewerkt gaat ogen.
Wellicht dat ik in een "gekke bui" nog afstandhouders koop met aan elke kant een binnendraad, dus aan beide kanten een boutje. Maar met zoals het nu is kan ik ook wel leven.mischa72 schreef:Of het hele zwikje omdraaien, zodat je de bovenste met een boutje vast kunt zetten.
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
De minimale bedrading aangebracht, het was even pielen en eens hartgrondig !%@*&!#@%*!@%# om de negen draadjes tussen controller en display aan te crimpen en in het huisje te duwen, de mantel van deze draad is namelijk net iets te dik. Na alles nog eens nagelopen te zijn: kruisje slaan en de 230 er op: YEAAAAAHHHAAAAAA hij doet het.
http://youtu.be/YlFXzAj6U08
http://youtu.be/YlFXzAj6U08
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Check connection is vele malen beter als Holy smoke
.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
John P schreef:Check connection is vele malen beter als Holy smoke.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Nog even wachten, en dan...... No Lock >384 kHz?
Oh nee, het gaat de andere kant op, vanaf de Minisharc.
Wat krijg je dan te zien? Is de menu keuze aangepast?
Oh nee, het gaat de andere kant op, vanaf de Minisharc.
Wat krijg je dan te zien? Is de menu keuze aangepast?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Als ik het goed gezien heb ik een joetoep filmpje van Knuisje is dat: 'I2S' en afhankelijk van de gebruikte Minisharc plugin gaat dat met 48Khz of 96Khz.hannesie schreef:Nog even wachten, en dan...... No Lock >384 kHz?
Oh nee, het gaat de andere kant op, vanaf de Minisharc.
Wat krijg je dan te zien? Is de menu keuze aangepast?
Tzt wil ik wel in overleg met Knuisje kijken naar de mogelijkheden voor een custom firmware, de bronkeuze er uit en vast op I2S instellen (en verder ook niet meer weergeven) of eventueel de bronkeuze (en de aansturing van de SPDIF/Toslink relais op de controller print) gebruiken voor een bronkeuze voordat het de Minisharc ingaat: 1x SPDIF en 1x TOSlink (maar daarvoor moet een print gemaakt worden om te schakelen, level conversie etc. etc) maar dat heeft geen prio omdat ik maar 1 bron heb en dat zal ook zo wel blijven.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Er staat nu "USB", geen "I2S". Maar dat natuurlijk iets anders worden.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Het is wel het grootste doekje wat ik tot nu toe onder een zelfbouw project ben tegengekomen !

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Wat hebben jullie toch met die doekjes? is het voor 'n fetisj of is het dé fetisj zelf?ray5150 schreef:Het is wel het grootste doekje wat ik tot nu toe onder een zelfbouw project ben tegengekomen !![]()
Als eerstejaars HBO informatica studentje mijzelf C geleerd a.d.h.v. het oerboek van Kernigan&Ritchie omdat school meer in COBOL zag (waar ze gelijk in hadden, heb ik flink wat jaren mijn brood mee verdiend). Het was in de tijd dat Ygadrasill een bekende Linux distributie was….ja zo lang is dat al geleden.knuisje schreef:Er staat nu "USB", geen "I2S". Maar dat natuurlijk iets anders worden.
Als ik een keer in de sourcecode mag snuffelen kan ik denkelijk wel enkele aanpassingen voorbereiden, enkele strings aanpassen of de keuze van en het weergeven van de bronkeuze er uit slopen. Lijkt mij vooral een actie van veel /* en */ in de code plaatsen
Was laat thuis en moe, toch even nog wat aan de bedrading gewerkt, controller-trigger laat het relais dat langs de stand-by voeding zit nu ook mee klapperen en het relais schakelt de DSP en AFDAC Trafo in. De DSP praat met de PC.
Morgen maar eens de AFDAC trafo print met de PSU print verbinden etc. etc.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Zeker mag je de broncode hebben. De ontwikkelomgeving is gratis te downloaden. En een programmer koop je voor een paar euro in China.hsmeets schreef:Als eerstejaars HBO informatica studentje mijzelf C geleerd a.d.h.v. het oerboek van Kernigan&Ritchie omdat school meer in COBOL zag (waar ze gelijk in hadden, heb ik flink wat jaren mijn brood mee verdiend). Het was in de tijd dat Ygadrasill een bekende Linux distributie was….ja zo lang is dat al geleden.
Als ik een keer in de sourcecode mag snuffelen kan ik denkelijk wel enkele aanpassingen voorbereiden, enkele strings aanpassen of de keuze van en het weergeven van de bronkeuze er uit slopen. Lijkt mij vooral een actie van veel /* en */ in de code plaatsenen een ISP programmer is ook niet onoverkoombaar duur….
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Okido, fijn, dan zie ik de tarball met code wel mijn kant op komen, je hebt mijn email.knuisje schreef:Zeker mag je de broncode hebben. De ontwikkelomgeving is gratis te downloaden. En een programmer koop je voor een paar euro in China.hsmeets schreef:Als eerstejaars HBO informatica studentje mijzelf C geleerd a.d.h.v. het oerboek van Kernigan&Ritchie omdat school meer in COBOL zag (waar ze gelijk in hadden, heb ik flink wat jaren mijn brood mee verdiend). Het was in de tijd dat Ygadrasill een bekende Linux distributie was….ja zo lang is dat al geleden.
Als ik een keer in de sourcecode mag snuffelen kan ik denkelijk wel enkele aanpassingen voorbereiden, enkele strings aanpassen of de keuze van en het weergeven van de bronkeuze er uit slopen. Lijkt mij vooral een actie van veel /* en */ in de code plaatsenen een ISP programmer is ook niet onoverkoombaar duur….
"China programmer", die van AVR zelf is toch ook niet zo duur? of zie ik iets over het hoofd?
Ga ik maar al eens een aantal reserve ucontrollers bestellen....
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Nog een paar lijntjes gelegd…..
Hierna de DAC eens aansluiten op zijn voeding en de I2C bus verbinden zodat (hopelijk) de check connection verdwijnt….
Wordt iets voor het aanstaande weekend.
Mooi, de voeding geeft nog altijd 3,3005 V waar ik hem een paar weken ook op had gemeten.
Hierna de DAC eens aansluiten op zijn voeding en de I2C bus verbinden zodat (hopelijk) de check connection verdwijnt….
Wordt iets voor het aanstaande weekend.
Mooi, de voeding geeft nog altijd 3,3005 V waar ik hem een paar weken ook op had gemeten.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Dat is nog eens een goedkoop alternatief voor tyrap-plakvoetjes... 
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
No worries Ray, deze boom krijgt nog voeten, maar pas als "the fat lady has sung".
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
pfff, het werkt! Altijd spannend of de verschillende componenten wel met elkaar over weg kunnen.
De minisharc kan overweg met de TOSLink op zijn extension header en de AFDAC lijkt de MiniSharc I2S datastroom wel te lussen: hij locked in op 48Khz.
Moet morgen alleen even de output van de DAC checken dat die het ook doet…maar dat zal wel.
Een leuke afsluiting van het weekend.
De minisharc kan overweg met de TOSLink op zijn extension header en de AFDAC lijkt de MiniSharc I2S datastroom wel te lussen: hij locked in op 48Khz.
Moet morgen alleen even de output van de DAC checken dat die het ook doet…maar dat zal wel.
Een leuke afsluiting van het weekend.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Grandioos goed te lezen, en te zien, hoe alle componenten met elkaar communiceren.
Zeker een grote stap verder in het proces.

Zeker een grote stap verder in het proces.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Zonder Knuisjes AF-DAC2 was dit project niet mogelijk geweest.
Het is vooral een assemblage project, leuke componenten bij elkaar zoeken en aan elkaar knopen.
Het is vooral een assemblage project, leuke componenten bij elkaar zoeken en aan elkaar knopen.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Dat weten we allebei maar al te goed.hsmeets schreef:Zonder Knuisjes AF-DAC2 was dit project niet mogelijk geweest.
En ik durf je al wel te vertellen dat het goed gaat klinken, als jij de Shark goed hebt ingesteld.
Anders gaan we naar de haaien.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
"SabreSharc"
is dat iets als naam voor deze contraptie?
Zat even naar snoer voor de XLR verbinding tussen de DSP/DC en versterkers te kijken, http://www.procab.be/ProductInfo.aspx?c ... Code=MC405 Iemand kent deze? Deze laat zich makkelijke verwerken/aansluiten?
Voor binnen in de kast, gezien het aankrimpen van een contact aan de mantel lastig zal zijn zal ik gewoon los draad gebruiken, wederom in elkaar gedraaid natuurlijk.
is dat iets als naam voor deze contraptie?
Zat even naar snoer voor de XLR verbinding tussen de DSP/DC en versterkers te kijken, http://www.procab.be/ProductInfo.aspx?c ... Code=MC405 Iemand kent deze? Deze laat zich makkelijke verwerken/aansluiten?
Voor binnen in de kast, gezien het aankrimpen van een contact aan de mantel lastig zal zijn zal ik gewoon los draad gebruiken, wederom in elkaar gedraaid natuurlijk.
