een nieuwe platenspeler in aanbouw
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
een nieuwe platenspeler in aanbouw
hallo mannen
Na een aantal platenspeler projecten te zien hiero en diversen ziekte verschijselen oftewel draaitafel ziektes , wil ik jullie mijn vorderingen hier ook laten zien.
Ik ben al een tijdje begonnen met een platenspeler project.
Het is de bedoeling dat alles op spikes komt te staan.
Een motor moet ik nog bestellen en komt met een snaar om het hoogste plateau te draaien.
Tevens heb ik van sinterbrons een lager gedraait.
De spil ben ik nog mee bezig want de passing is een moeilijk karwei.
tot nu toe heb ik multiplex op elkaar gelijmt en afgedraait op de draaibank.
De torens zijn voor verschillende armen in de toekomst.
hierna heb ik mallen gemaakt en gietpolyester gekleurd rood zoals de fotos en alles gegoten, nu het resulaat de 2 grote schijven eentje is het plateau waar het lager nog in gemonteerd gaat worden , de ander wordt het draaiplateau.
jammer genoeg kwam ik te kort om 4 torens te gieten.
Maarja ik heb er nu andere ideeen over.....
Dit alles gaat nog op de draaibank voor de precieze maatvoeringen en schuren en polijsten.
op en aanmerkingen ideeen spui maar.......
dennis
Na een aantal platenspeler projecten te zien hiero en diversen ziekte verschijselen oftewel draaitafel ziektes , wil ik jullie mijn vorderingen hier ook laten zien.
Ik ben al een tijdje begonnen met een platenspeler project.
Het is de bedoeling dat alles op spikes komt te staan.
Een motor moet ik nog bestellen en komt met een snaar om het hoogste plateau te draaien.
Tevens heb ik van sinterbrons een lager gedraait.
De spil ben ik nog mee bezig want de passing is een moeilijk karwei.
tot nu toe heb ik multiplex op elkaar gelijmt en afgedraait op de draaibank.
De torens zijn voor verschillende armen in de toekomst.
hierna heb ik mallen gemaakt en gietpolyester gekleurd rood zoals de fotos en alles gegoten, nu het resulaat de 2 grote schijven eentje is het plateau waar het lager nog in gemonteerd gaat worden , de ander wordt het draaiplateau.
jammer genoeg kwam ik te kort om 4 torens te gieten.
Maarja ik heb er nu andere ideeen over.....
Dit alles gaat nog op de draaibank voor de precieze maatvoeringen en schuren en polijsten.
op en aanmerkingen ideeen spui maar.......
dennis
Laatst gewijzigd door metabaron op do 04 apr 2013, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Leuk, nog een platenspeler er bij 
Heb je een draaibank waarmee je 300mm schiven kunt draaien?
Heb je een draaibank waarmee je 300mm schiven kunt draaien?
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Op me werk heb ik er eentje staan die ik af en toe gebruik.
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Het is volgens mij een soort virus.metabaron schreef:hallo mannen
Na een aantal platenspeler projecten te zien hiero en diversen ziekte verschijselen oftewel draaitafel ziektes , wil ik jullie mijn vorderingen hier ook laten zien.
dennis
groet,
Aat
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Me = Jealousmetabaron schreef:Op me werk heb ik er eentje staan die ik af en toe gebruik.
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
ja ik haal dit topic weer ff uit het stof.
Het gieten van de plateau s is niet gelukt doordat het is gaan scheuren om het hout heen.
Tevens was ik niet helemaal gelukkig met de afwerking.
Er zaten wat belletjes in.
Ik was gewoon niet tevreden. dus ik ben weer wat anders begonnen.
Het gieten van de plateau s is niet gelukt doordat het is gaan scheuren om het hout heen.
Tevens was ik niet helemaal gelukkig met de afwerking.
Er zaten wat belletjes in.
Ik was gewoon niet tevreden. dus ik ben weer wat anders begonnen.
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Ik was dus niet tevreden met mijn vorige opzet.
Dus ik ben verder gegaan met een ander plan.
Mooi stuk amerikaans noten hout gehaald bij fijnhout in amsterdam.
Eerst dacht ik eraan het in zijn geheel te gebruiken maar dit vond ik te simpel. Dus een mal gemaakt en daarna met de frees en kopieerring er langs gehaald.
Tot dit resultaat...... Ik had al een lager en een plateau via marktplaats gekocht.
Tevens een kurken mat gemaakt en nu ziet het er zo uit....... Foto van het lager..... Ik twijfel nog over het plateau want ik heb er nog een liggen en die ziet er beter uit en is doorzichtig.
Misschien moet ik deze gewoon ff polijsten.
Het hout wordt nog geschuurd en in de was gezet , tevens heb ik er een paar keer met de frees ingezeten dus echt zonder fouten is het niet.
Maar voor me eerste freeswerk ben ik tevreden.
Nu nog een arm en een motor zoeken, iemand nog ideeen?
dennis
Dus ik ben verder gegaan met een ander plan.
Mooi stuk amerikaans noten hout gehaald bij fijnhout in amsterdam.
Eerst dacht ik eraan het in zijn geheel te gebruiken maar dit vond ik te simpel. Dus een mal gemaakt en daarna met de frees en kopieerring er langs gehaald.
Tot dit resultaat...... Ik had al een lager en een plateau via marktplaats gekocht.
Tevens een kurken mat gemaakt en nu ziet het er zo uit....... Foto van het lager..... Ik twijfel nog over het plateau want ik heb er nog een liggen en die ziet er beter uit en is doorzichtig.
Misschien moet ik deze gewoon ff polijsten.
Het hout wordt nog geschuurd en in de was gezet , tevens heb ik er een paar keer met de frees ingezeten dus echt zonder fouten is het niet.
Maar voor me eerste freeswerk ben ik tevreden.
Nu nog een arm en een motor zoeken, iemand nog ideeen?
dennis
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Een leuke motor heb ik na lang zoeken op Ebay gevonden:http://www.ebay.nl/itm/Pro-Ject-Project ... 5af96b81b3. Ze hebben ook een 230V variant.
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Bedankt voor je linkje , hierdoor heb ik nog meer mooie dingen gezien.
Dennis
Dennis
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Een arm kun je goed zelf maken, zie bijvoorbeeld mijn topic 
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Gijs
Ik had al zitten kijken in je topic en ik ben benieuwd wat de laatste stand van zaken is ?
En of je tevreden bent met het eindresultaat?
Dennis
Ik had al zitten kijken in je topic en ik ben benieuwd wat de laatste stand van zaken is ?
En of je tevreden bent met het eindresultaat?
Dennis
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Er is de laatste tijd niet veel meer verandert, maar ben er wel steeds meer tevreden over. Wat niet wegneemt dat er nog wel een paar foutjes in zitten, en nieuwe ideeen opgekomen zijn, de tweede versie van deze arm moet nog wel komen.
Zo heb ik er voor gekozen om het element niet in de lengterichting te kunnen verschuiven in de kop, maar alleen de totale arm met sokkel. Dit blijkt niet handig genoeg. Daarnaast is de kop uit messing gemaakt, dat is toch wel zwaarder dan goed is. Dus de volgende zal in alu gemaakt worden.
Verder heb ik een en ander bijgeleerd over het afstellen van de arm, daar blijkt toch meer in te zitten dan ik verwacht had.
Zo heb ik er voor gekozen om het element niet in de lengterichting te kunnen verschuiven in de kop, maar alleen de totale arm met sokkel. Dit blijkt niet handig genoeg. Daarnaast is de kop uit messing gemaakt, dat is toch wel zwaarder dan goed is. Dus de volgende zal in alu gemaakt worden.
Verder heb ik een en ander bijgeleerd over het afstellen van de arm, daar blijkt toch meer in te zitten dan ik verwacht had.
Re: een nieuwe platenspeler in aanbouw
Dat gaat gewoon niet werken, tenminste niet met een pivot arm. Zie ook hier: http://www.avhub.com.au/index.php/Featu ... lator.html Onderaan staat een Excel sheet om de optimale geometrie te berekenen a.d.h. van een gekozen armlengte. Je moet met het element kunnen schuiven, al was het alleen maar omdat de bevestigingspunten verschillen met verschillende elementen.Gijs schreef:Zo heb ik er voor gekozen om het element niet in de lengterichting te kunnen verschuiven in de kop, maar alleen de totale arm met sokkel. Dit blijkt niet handig genoeg. Daarnaast is de kop uit messing gemaakt, dat is toch wel zwaarder dan goed is. Dus de volgende zal in alu gemaakt worden.
B.t.w. i.p.v. alu zou ik de headshell gelijk van magnesium of carbon maken als je toch bezig bent.
