[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

ds23man schreef:
Hoort zo........
waarvoor dienen die dan? kan mij niet voorstellen, als dit ook een front is dat bij andere kasten gebruikt wordt dat deze sleuven/gaten nodig zijn.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ds23man »

Ze produceren deze frontplaten voor diverse typen kasten, vandaar. Uit kostenbesparing maken ze deze geschikt voor meerdere modellen. Ik ben er ook al tegenaan gelopen bij mijn Ncore kast, ze hadden ongevraagd de diepe uitfresing naar het midden verplaatst ivm de gaten aan de achterzijde...... :(
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

ds23man schreef:
Ze produceren deze frontplaten voor diverse typen kasten, vandaar. Uit kostenbesparing maken ze deze geschikt voor meerdere modellen. Ik ben er ook al tegenaan gelopen bij mijn Ncore kast, ze hadden ongevraagd de diepe uitfresing naar het midden verplaatst ivm de gaten aan de achterzijde...... :(
Snap ik niet echt, hun 4mm dunne front platen kunnen zulke diepe uitsparingen nooit hebben….

grrrrrr, dat is even een tegenvallertje op de laatste dag van het jaar, ik zit even te controleren en die gaten van hun zitten behoorlijk in de weg………is dat ergens op hun website gedocumenteerd? Ik heb het niet gezien.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ds23man »

Staat nergens vermeld.....
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

ds23man schreef:
Staat nergens vermeld.....
niet zo fraai, bijna kwalijk.

Of terug naar de tekentafel voor een nieuw ontwerp of een stuk alu kopen.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Het laatste :wink:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ds23man »

Of eentje bij Schaefer laten maken....
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

mischa72 schreef:
Het laatste :wink:
ds23man schreef:
Of eentje bij Schaefer laten maken....
Dat is zeker een optie maar bij het 10mm dik materiaal geeft Schaefer aan dat het krassen kan bevatten, op zich ook geen ramp als je het nog eens bewerkt en dan denk ik aan een suggestie die Mischa (dacht ik) mij al eens aan de hand deed: glasparel stralen. Maar dan wordt het een licht front en geen donker zoals nu. Voordeel van dat is dat ik de knop ook uit ALU laat draaien ipv RVS en die dus ook laat stralen….kuch…is wel weer de vraag wat met tekst gravures gebeurt tijdens het stralen…..krijg er koppijn van.

Misschien gewoon mijn eerste ontwerp weer pakken waarbij het display midden op het front zit.
p7-20.jpg
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Huib, de gravures kun je bij een prijzenspecialist laten doen (zo'n winkel die trofeeën en zo verkoopt). Die vragen daar niet veel voor. Het ligt eraan wat je precies wil natuurlijk. In principe kun je het blank laten frezen en laten eloxeren.

What about Freeskees? Daar heb ik ook al zeeeeer mooie frontplaten vandaan zien komen. Hij zit hier ook op het forum.

WEBSITE

Groeten,
Mischa
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Freeskees is mij bekend en is 'n optie naast schaefer en 'n bedrijfje waar ik al eens iets heb laten maken.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Ik dacht dat het misschien iets gemakkelijker brainstormen is met Freeskees over hoe en wat :-$
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Kappa7 »

Als je een donker front wil dan kan je deze na het stralen laten anodiceren.
Als je na het stralen dan de letters laat graveren en dan pas anodiceren dan blijven deze mooi zichtbaar.
Wil je beter zichtbaar dan kan je later de letters opvullen met verf maar daar wordt het vaak niet mooier van.
Als je de knop van het zelfde materiaal laat draaien dan kan je deze voor het zelfde geld ook mee anodiceren en krijgt hij de zelfde kleur en afwerking als je front. Dat vind ik zelf het mooist.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Ik blijf toch wel bij een donker front en ga ook nog eens broeden op de indeling van het front rekening houdende met de gaten en sleuven die al in het front zitten. Ook de hoekplaatjes waarmee het front op de zijpanelen zit vragen nog wat ruimte om rekening mee te houden.

De kast biedt voldoende ruimte voor de montage van de rotary-encoder en ook aan de achterkant voor de plaatsing van een XLR backplane print.
p7-23.jpg
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Dan »

Dat is zeker ruim zeg. Maar wordt wel mooi!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Afgelopen dagen gebruikt om nog over het ontwerp van het front na te denken en enkele schetsen te maken, conclusie, ik kan niet veel anders verzinnen dat mij bevalt dus ik ga voor het ontwerp dat 3 of 4 posts hier boven staat (en hou het dus ook bij een zwart front). Ik moet het alleen de komende dagen nog op de mm nauwkeurig uitwerken ivm de gaten die al in het front zitten.

Zaterdag een bestelling gedaan voor o.a. een berg XLR aansluit materiaal, door de hoeveelheid loopt dat toch aardig in de papieren….maar goed t' is voor een goed doel :-)
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Zo, de spullen die ik besteld heb zijn binnen, voor het merendeel een berg XLR materiaal van Neutrik. Goed dat ik nog niet de XLR backplane print naar Itead gestuurd head, ik weet niet wat ik aan roken was toen ik die aan het maken was, er moeten male XLR op maar ik had Female genomen en dat verschilt nogal waar de pennen in de print komen….dus even Eagle aanzwengelen nu….

Trouwens, wat is in Eagle eigenlijk het verschil tussen de Drill en Hole layer?

Edit: en een mooi stuk transparant blauw PMMA is ook gearriveerd...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

hsmeets schreef:
er moeten male XLR op maar ik had Female genomen en dat verschilt nogal waar de pennen in de print komen….dus even Eagle aanzwengelen nu….
Ja, daar ben ik dus laatst ook achter gekomen... :lol: dat was na het etsen... :mrgreen:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Ach, als je zelf je prints maakt valt het nog te overzien, toch (zolang je natuurlijk niet de connectoren als laatste ging solderen...) maar via de Hong-Kong route moet je gelijk 4 weken of meer gaan het wachten op nieuwe prints, dus ik ben blij dat ik het zag. Geeft overigens ook de gelegenheid om nog wat details aan te passen: ik heb connectoren gekocht waarvan het shield niet aan Pin 1/Gnd zit maar een eigen pin is. Met een jumper kan ik dat dan zelf bepalen mocht het nodig zijn.

Zat gisteren even met dat blauw plexi in mijn handen, dat blokkeert rood LED licht meer dan ik dacht, straks toch even checken dat het IR ook niet te zeer blokkeert want dan moet ik de plaatsing van de IR sensor op het front anders doen, niet meer achter het venster.

En boer ploegde voort.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

hsmeets schreef:
straks toch even checken dat het IR ook niet te zeer blokkeert want dan moet ik de plaatsing van de IR sensor op het front anders doen,
niet meer achter het venster.
Denk dat dat wel gaat meevallen. in mijn VV zit de IR sensor achter donker, rookkleurig plexiglas waar je bijna niet meer doorheen kunt kijken,
maar de IR heeft nergens last van.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Even met een digitale camera kijken naar een afstandsbediening achter het plexiglas.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

De blauwe plexi is geen punt, 't twerkt. IR komt er door.

Even nog een vraag: ik zat net met Eagle de XLR backplane bij te punten en zette er een ' groundplane' in, verbonden met shield van de XLR (en de kast) en met een simpele draadbrug eventueel met GND van de XLR. Is een isolatie afstand van 0,7mm voldoende? Ik heb ook aan beide zijde een vlak laten genereren, overkill, dom of maakt niet uit?

De DRC van ITead mekkert niet.

Waarom 0,7? ja dan pakt Eagle nog enkele vlakken mee dan andere open vallen.
Schermafbeelding 2014-01-09 om 21.40.05.png
Schermafbeelding 2014-01-09 om 21.40.49.png
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

hsmeets schreef:
Even nog een vraag: ik zat net met Eagle de XLR backplane bij te punten en zette er een ' groundplane' in, verbonden met shield van de XLR (en de kast) en met een simpele draadbrug eventueel met GND van de XLR. Is een isolatie afstand van 0,7mm voldoende? Ik heb ook aan beide zijde een vlak laten genereren, overkill, dom of maakt niet uit?
Niemand een mening/idee/opmerking?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Als het binnen de specs van itead valt dan is het toch goed? Ik zie niets vreemds in het plaatje.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Barry2001 »

Clearance kan bij Itead tot 0.15mm. Dus daar zit je ruim boven, geen probleem. Normaal gesproken stel je in je design rules je clearance in, en als je een plane plaatst wordt dit keurig aangehouden.

Als je (gnd) planes gebruikt aan beide zijden van het bord moet je die doornagelen, anders doet het niks. Dit is niet zo'n groot bord, zal wel loslopen hier, maar als je dit netjes wilt doen plaats je elke 10-15mm een through via, gewoon 'solid' in het koper, dus niet met een thermal oid.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

knuisje schreef:
Als het binnen de specs van itead valt dan is het toch goed? Ik zie niets vreemds in het plaatje.
Ging mij er vooral om of dubbelzijdige groundplane een No-No is of dat het gewoon kan,
Barry2001 schreef:
Clearance kan bij Itead tot 0.15mm. Dus daar zit je ruim boven, geen probleem. Normaal gesproken stel je in je design rules je clearance in, en als je een plane plaatst wordt dit keurig aangehouden.

Als je (gnd) planes gebruikt aan beide zijden van het bord moet je die doornagelen, anders doet het niks. Dit is niet zo'n groot bord, zal wel loslopen hier, maar als je dit netjes wilt doen plaats je elke 10-15mm een through via, gewoon 'solid' in het koper, dus niet met een thermal oid.
Kijk, dat wist ik niet, de 2 groundplane nog op verschillende plaatsen met elkaar doorverbinden. Weer wat huiswerk om even na te zoeken hoe ik dat in Eagle doe.

Ook nog een beetje huisvlijt:

Vanavond de prints op de kastbodem geplaatst en morgen een start maken met de bedrading: stdby voeding, controller en display eens aansluiten.
p7-24.jpg
p7-25.jpg
Plaats reactie