Waarom niet? er staat toch aangegeven 5A/250VAC, of mis ik iets.Henkjan schreef:is mooi, maar kan niet direct 230V schakelen
zie ook:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... akelaar%2A
Build topic LM4780 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Build topic LM4780 versterker
Re: Build topic LM4780 versterker
Helaas, helaas, versterkerprintje doorgebrand.
Tijdens het testen van de spanning is er iets fout gegaan. Ik meet rond de 61 volt en één van de massa banen is doorgebrand. Ik heb de trafo aangesloten zoals in de handleiding, en begrijp niet wat ik verkeert doe? Help
Re: Build topic LM4780 versterker
is dit een print van knuisje zelf of eentje uit de batch van super?
Overigens niets ten nadele van Super maar heb daar zelf ook een paar van gehad en er waren er een aantal bij waar een foutje in zat.
Een van de condensatoren hing direct aan de massa.
Overigens niets ten nadele van Super maar heb daar zelf ook een paar van gehad en er waren er een aantal bij waar een foutje in zat.
Een van de condensatoren hing direct aan de massa.
Re: Build topic LM4780 versterker
Aan de 'isolate' waarde te zien is dat er een van Knuisje. Daarnaast zie ik nergens in mijn mailbox dat ik een van die printen aan Zweitse heb verkocht. Heb je ook een foto van de andere kant van de pcb? De baan die kapot is zou naar een lege/open pad moeten lopen, maar daar heeft zo te zien vele stroom gelopen.hrscharft schreef:is dit een print van knuisje zelf of eentje uit de batch van super?
Overigens niets ten nadele van Super maar heb daar zelf ook een paar van gehad en er waren er een aantal bij waar een foutje in zat.
Een van de condensatoren hing direct aan de massa.
Re: Build topic LM4780 versterker
Wanneer ging het mis met die print baan?
Bij het aansluiten zelf al of pas met het meten? Misschien dat je met de meetpennen sluiting hebt gemaakt.
Bij het aansluiten zelf al of pas met het meten? Misschien dat je met de meetpennen sluiting hebt gemaakt.
Re: Build topic LM4780 versterker
Hier deugt er iets niet met de print,mag niet aan elkaar
.
Anne
Anne
Re: Build topic LM4780 versterker
Zag het ook. There's ya problemAh!buis schreef:Hier deugt er iets niet met de print,mag niet aan elkaar.
Anne
Re: Build topic LM4780 versterker
Merkwaardig, dat is vast een fabricagefout. Op de foto een printje dat ik nog heb liggen. Zoals te zien is hoort dat spoor de pad niet te raken. Ik stuur altijd dezelfde gerberbestanden naar Itead. 
Re: Build topic LM4780 versterker
Grote Smurf heeft nog een stel goeie ogen.Ah!buis schreef:Hier deugt er iets niet met de print,mag niet aan elkaar.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Build topic LM4780 versterker
+1ray5150 schreef:Grote Smurf heeft nog een stel goeie ogen.Ah!buis schreef:Hier deugt er iets niet met de print,mag niet aan elkaar.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Build topic LM4780 versterker
Maar nu even een leermoment:
Zekeringen gebruiken in je testopstelling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zekeringen gebruiken in je testopstelling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Build topic LM4780 versterker
Niet-bestuckte printen dus goed bekijken of de fout hier misschien ook in zit. Vreemd dat dit niet eerder boven water gekomen is, dit is toch niet de eerste 4780-versterker die op deze printen gebouwd wordt.
Gr. Mischa
Gr. Mischa
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
Heb je 'electrical test' laten doen bij deze borden? Doe het zelf niet bij Itead eigenlijk, maar als je het wel hebt laten doen zijn ze je nog wat schuldig..knuisje schreef:Merkwaardig, dat is vast een fabricagefout. Op de foto een printje dat ik nog heb liggen. Zoals te zien is hoort dat spoor de pad niet te raken. Ik stuur altijd dezelfde gerberbestanden naar Itead.
Re: Build topic LM4780 versterker
Ja, een electrical test laat ik altijd doen. Probleem is een beetje welke batch het geweest is. Inmiddels heb ik al een stuk of 20 batches van 10 stuks laten maken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
Dat is dan niet zo netjes van Itead, want je betaald wel voor die e-test. Heb even gekeken, ze zetten in silk wel een nummer op het bord, maar kan dat niet terug herleiden naar een ordernummer oid. Ik zou er zeker contact over opnemen met hun, want het is gewoon niet goed natuurlijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
Zit je in de layout wel boven hun minimale clearance? 0.15mm is dat.
Re: Build topic LM4780 versterker
Nou, blijkbaar nemen ze het niet zo nauw met toleranties. Als Knuisje altijd dezelfde files opstuurt, mag dit toch niet kunnen. Kijk maar eens naar de volgende 2 printen:
Op de linker print staat een batchnummer, op de rechter niet.
Gr. Mischa
Op de linker print staat een batchnummer, op de rechter niet.
Gr. Mischa
Re: Build topic LM4780 versterker
Ik zal de andere print nog even controleren, maar dit zou dus het probleem kunnen zijn. Klopt het dan dat ik 61 volt meet?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Build topic LM4780 versterker
Tis even de vraag of je diodes nog goed zijn......Zweitse schreef:Ik zal de andere print nog even controleren, maar dit zou dus het probleem kunnen zijn. Klopt het dan dat ik 61 volt meet?
Re: Build topic LM4780 versterker
Weet je wel zeker dat die rechtse print bij knuisje weg komt?mischa72 schreef:Nou, blijkbaar nemen ze het niet zo nauw met toleranties. Als Knuisje altijd dezelfde files opstuurt, mag dit toch niet kunnen. Kijk maar eens naar de volgende 2 printen:
Op de linker print staat een batchnummer, op de rechter niet.
Gr. Mischa
Re: Build topic LM4780 versterker
Dat weet ik niet 200% zeker, maar de layout is identiek en de gaten komen ook overeen.
Gr. Mischa
Gr. Mischa
