RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Kappa7 »

Je hebt je goed druk gemaakt vandaag.
Wat mij opvalt is dat er wel hele kleine eilandjes zijn gebruikt naulijks groter dan het gaatje dat is geboord.
Heb je nog wel voldoende oppervlakte om op te solderen?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Ah!buis »

Dat zijn een fraai stel printen :kwijl: .Waar haal je de tijd,slaap je nog wel 8-[ .
En de gaatjes er ook al in,al uit de trance ? of zie je nu overal te boren gaten :lol:
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Kappa7 schreef:
Je hebt je goed druk gemaakt vandaag.
Wat mij opvalt is dat er wel hele kleine eilandjes zijn gebruikt naulijks groter dan het gaatje dat is geboord.
Heb je nog wel voldoende oppervlakte om op te solderen?
Ja, dat is wel te doen. Nou boor ik ook altijd een maat groter dan strikt nodig is, beter iets te ruim dan te krap.
Maar ik vergis me ook wel eens in de afmetingen, als ik teken op de computer zie je het vaak een factor 4 of 6 groter.
Na het etsen valt het dan soms wat kleiner uit dan gedacht, terwijl ik het percentage vergrotingsfactor altijd een stuk hoger zet dan standaard.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Kappa7 »

Herkenbaar.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Hoppa, weer een gedeelte klaar...
IMG_0462.JPG
IMG_0461.JPG
Dit is wel een beetje jammer, het blijkt dat de XLR male uitgangsdelen een andere pinning heeft dan het symbool in het tekenprogramma. :roll:
Daar moet ik dus nog iets voor verzinnen.
IMG_0467.JPG
Naamloos.png
De Female ingangen passen wel perfekt.

Aan de display, en attenuator prints word ook druk gewerkt.
IMG_0473.JPG
IMG_0474.JPG
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door maikbike »

Dat gaat vlot :)
In het hoekje een gat teveel geboord :mrgreen: ?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Ah!buis »

Pas maar op dat je niet in je vrije tijd overwerkt raakt :shock:
Tot nu toe lukt 't wel,ziet er weer heel mooi uit :kwijl:
Misschien wel een trek(buig)ontlasting voor al die draadjes.Een paar keer heen en weer en het breekt af bij de print.
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

maikbike schreef:
In het hoekje een gat teveel geboord :mrgreen: ?
In welk hoekje bedoel je ?
Ah!buis schreef:
Pas maar op dat je niet in je vrije tijd overwerkt raakt :shock:
Tot nu toe lukt 't wel,ziet er weer heel mooi uit :kwijl:
Misschien wel een trek(buig)ontlasting voor al die draadjes.Een paar keer heen en weer en het breekt af bij de print.
Anne
Ontspanning, door een lichte inspanning, Anne.
Aan trekontlasting wordt gewerkt, zoals je ziet.

Inmiddels ook een hele mooie kast gevonden om de voorversterker in te bouwen.
350 mm diep, en met een frontplaat van 10 mm dik. (zilverkleurig.)
image.jpg
image.jpg (4.58 KiB) 370 keer bekeken
21785858.jpg
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door maikbike »

ray5150 schreef:
maikbike schreef:
In het hoekje een gat teveel geboord :mrgreen: ?
In welk hoekje bedoel je ?
IMG_0461.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ds23man »

maikbike schreef:
ray5150 schreef:
maikbike schreef:
In het hoekje een gat teveel geboord :mrgreen: ?
In welk hoekje bedoel je ?
IMG_0461.JPG
Foei Ray! :shock:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Ah!buis »

Waarom zou deze weerstand niet kunnen Ray :o ?
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

maikbike schreef:
ray5150 schreef:
maikbike schreef:
In het hoekje een gat teveel geboord :mrgreen: ?
In welk hoekje bedoel je ?
IMG_0461.JPG

Daar hing het printje mee in de etsbak...
Ah!buis schreef:
Waarom zou deze weerstand niet kunnen Ray :o ?
Anne
Het is geen Dale...
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Het is geen Dale...
Argument een snob waardig :shock:
Eerder een pluspunt toch ? Zoek 't hogerop neem dan toch een Stijge ! :lol:
Anne
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door maikbike »

ray5150 schreef:
maikbike schreef:
ray5150 schreef:
In welk hoekje bedoel je ?
IMG_0461.JPG

Daar hing het printje mee in de etsbak...
Ah mijn fout :oops:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Met een schuifmaat, printboormachine, en wat kunst en vliegwerk de uitgangs-XLR delen ook op hun plaats gekregen...
IMG_0519.JPG
IMG_0520.JPG
Omdat een van de soldeer-eilandjes natuurlijk niet meer klopte, heb ik dit gecorrigeerd met een stukje koperdraad.
IMG_0517.JPG
IMG_0523.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ds23man »

Ray, voor Uw betere bak en braadwerk! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

En dat zonder een Weller.... :rofl: :rofl:


De attenuator-boardjes afgewerkt. eentje is geheel gereed, de ander moet nog even wachten omdat er nog wat relais onderweg zijn vanuit de Volksrepubliek.
IMG_0507.JPG
IMG_0508.JPG
IMG_0509.JPG
IMG_0511.JPG
IMG_0515.JPG
ds23man schreef:
Het nadeel van zelfgemaakte dubbelzijdige printen is het feit dat je geen doormetalisering hebt, dus verdomd goed bijhouden welke componenten aan beide kanten gesoldeerd moeten worden.
Dit heb ik dus opgelost door op een aantal plekken handmatig extra via's te maken van GND-top naar GND-bottom en hier een stukje koperdraad in te steken en deze aan beide zijden te solderen.
Zo is de zaak op voldoende plaatsen gekoppeld.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door knuisje »

Mooie weerstanden. O:)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Ah!buis »

knuisje schreef:
Mooie weerstanden. O:)
Ha ja,is bekend ; Zakke eh nee Dale :rofl:
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
En dat zonder een Weller.... :rofl: :rofl:

Gaap..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ds23man »

Watte?

Vis Haai Dale? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door ray5150 »

Schema en layout voor het controller gedeelte, moet nog een paar dingen nalopen maar dit is het in grote lijnen.
wel typisch dat beide common anode's van de display's via de mosfet's aan dezelfde pin van controller hangen.
Ik neem aan dat dit dan intern gemultiplext wordt ?
JVE - Controller - Schema.png
Ray - Controller - Schema.png
Ray - Controller - Layout.png
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door knuisje »

ray5150 schreef:
wel typisch dat beide common anode's van de display's via de mosfet's aan dezelfde pin van controller hangen.
Ik neem aan dat dit dan intern gemultiplext wordt ?
Is inderdaad vreemd, normaal heb je per display(anode) een pin nodig. :-s
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.

Bericht door Dan »

Bewonderenswaardig hoe je zo'n project van de grond af aan opbouwt zeg...
Plaats reactie