RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Moderator: Beheerdersteam
Re: RelaiXed II, maar dan (een beetje) anders.
Je hebt je goed druk gemaakt vandaag.
Wat mij opvalt is dat er wel hele kleine eilandjes zijn gebruikt naulijks groter dan het gaatje dat is geboord.
Heb je nog wel voldoende oppervlakte om op te solderen?
Wat mij opvalt is dat er wel hele kleine eilandjes zijn gebruikt naulijks groter dan het gaatje dat is geboord.
Dat zijn een fraai stel printen
.Waar haal je de tijd,slaap je nog wel
.
En de gaatjes er ook al in,al uit de trance ? of zie je nu overal te boren gaten
Anne
En de gaatjes er ook al in,al uit de trance ? of zie je nu overal te boren gaten
Anne
Ja, dat is wel te doen. Nou boor ik ook altijd een maat groter dan strikt nodig is, beter iets te ruim dan te krap.Kappa7 schreef:Je hebt je goed druk gemaakt vandaag.
Maar ik vergis me ook wel eens in de afmetingen, als ik teken op de computer zie je het vaak een factor 4 of 6 groter.
Na het etsen valt het dan soms wat kleiner uit dan gedacht, terwijl ik het percentage vergrotingsfactor altijd een stuk hoger zet dan standaard.
Hoppa, weer een gedeelte klaar...
Dit is wel een beetje jammer, het blijkt dat de XLR male uitgangsdelen een andere pinning heeft dan het symbool in het tekenprogramma.
Daar moet ik dus nog iets voor verzinnen.
De Female ingangen passen wel perfekt.
Aan de display, en attenuator prints word ook druk gewerkt.
Dit is wel een beetje jammer, het blijkt dat de XLR male uitgangsdelen een andere pinning heeft dan het symbool in het tekenprogramma.
Daar moet ik dus nog iets voor verzinnen.
De Female ingangen passen wel perfekt.
Aan de display, en attenuator prints word ook druk gewerkt.
Dat gaat vlot
In het hoekje een gat teveel geboord
?
In het hoekje een gat teveel geboord
Pas maar op dat je niet in je vrije tijd overwerkt raakt
Tot nu toe lukt 't wel,ziet er weer heel mooi uit
Misschien wel een trek(buig)ontlasting voor al die draadjes.Een paar keer heen en weer en het breekt af bij de print.
Anne
Tot nu toe lukt 't wel,ziet er weer heel mooi uit
Misschien wel een trek(buig)ontlasting voor al die draadjes.Een paar keer heen en weer en het breekt af bij de print.
Anne
In welk hoekje bedoel je ?maikbike schreef:In het hoekje een gat teveel geboord?
Ontspanning, door een lichte inspanning, Anne.Ah!buis schreef:Pas maar op dat je niet in je vrije tijd overwerkt raakt![]()
Tot nu toe lukt 't wel,ziet er weer heel mooi uit![]()
Anne
Aan trekontlasting wordt gewerkt, zoals je ziet.
Inmiddels ook een hele mooie kast gevonden om de voorversterker in te bouwen.
350 mm diep, en met een frontplaat van 10 mm dik. (zilverkleurig.)
ray5150 schreef:In welk hoekje bedoel je ?maikbike schreef:In het hoekje een gat teveel geboord?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Foei Ray!maikbike schreef:ray5150 schreef:In welk hoekje bedoel je ?maikbike schreef:In het hoekje een gat teveel geboord?
maikbike schreef:ray5150 schreef:In welk hoekje bedoel je ?maikbike schreef:In het hoekje een gat teveel geboord?
Daar hing het printje mee in de etsbak...
Het is geen Dale...Ah!buis schreef:
Argument een snob waardigray5150 schreef:Het is geen Dale...
Eerder een pluspunt toch ? Zoek 't hogerop neem dan toch een Stijge !
Anne
Ah mijn foutray5150 schreef:maikbike schreef:ray5150 schreef:In welk hoekje bedoel je ?
Daar hing het printje mee in de etsbak...
Met een schuifmaat, printboormachine, en wat kunst en vliegwerk de uitgangs-XLR delen ook op hun plaats gekregen...
Omdat een van de soldeer-eilandjes natuurlijk niet meer klopte, heb ik dit gecorrigeerd met een stukje koperdraad.
Omdat een van de soldeer-eilandjes natuurlijk niet meer klopte, heb ik dit gecorrigeerd met een stukje koperdraad.
En dat zonder een Weller....
De attenuator-boardjes afgewerkt. eentje is geheel gereed, de ander moet nog even wachten omdat er nog wat relais onderweg zijn vanuit de Volksrepubliek.
Zo is de zaak op voldoende plaatsen gekoppeld.
De attenuator-boardjes afgewerkt. eentje is geheel gereed, de ander moet nog even wachten omdat er nog wat relais onderweg zijn vanuit de Volksrepubliek.
Dit heb ik dus opgelost door op een aantal plekken handmatig extra via's te maken van GND-top naar GND-bottom en hier een stukje koperdraad in te steken en deze aan beide zijden te solderen.ds23man schreef:Het nadeel van zelfgemaakte dubbelzijdige printen is het feit dat je geen doormetalisering hebt, dus verdomd goed bijhouden welke componenten aan beide kanten gesoldeerd moeten worden.
Zo is de zaak op voldoende plaatsen gekoppeld.
Ha ja,is bekend ; Zakke eh nee Daleknuisje schreef:Mooie weerstanden.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Gaap.....ray5150 schreef:En dat zonder een Weller....![]()
![]()
Officieel is het Vishay-Dale...
http://www.vishay.com/landingpage/50year/dale.html
http://www.vishay.com/landingpage/50year/dale.html
Schema en layout voor het controller gedeelte, moet nog een paar dingen nalopen maar dit is het in grote lijnen.
wel typisch dat beide common anode's van de display's via de mosfet's aan dezelfde pin van controller hangen.
Ik neem aan dat dit dan intern gemultiplext wordt ?
wel typisch dat beide common anode's van de display's via de mosfet's aan dezelfde pin van controller hangen.
Is inderdaad vreemd, normaal heb je per display(anode) een pin nodig.ray5150 schreef:wel typisch dat beide common anode's van de display's via de mosfet's aan dezelfde pin van controller hangen.
Bewonderenswaardig hoe je zo'n project van de grond af aan opbouwt zeg...