28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

hsmeets schreef:
ds23man schreef:
hsmeets schreef:
dames? en heren,

zo te lezen een geslaagde dag, ik had er graag bij geweest. Die RD40's spreken wel tot mijn verbeelding en had ik graag wel eens gehoord.

Huib
15 februari heb je een herkansing in het Oosten des lands, maar dan de RD50's....
mhmm, 220km enkele reis, ik ga er eens over nadenken.
En anders wordt het Breda!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door hsmeets »

ds23man schreef:
hsmeets schreef:
ds23man schreef:
15 februari heb je een herkansing in het Oosten des lands, maar dan de RD50's....
mhmm, 220km enkele reis, ik ga er eens over nadenken.
En anders wordt het Breda!
Okido, je gaat ze in Breda demonstreren….dat is maar effe 100km voor mij, dat klinkt al prettiger in de oren…..
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

En 275km voor mij...........
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door dre »

Dan wordt het de vraag of de B&G's of de laro het overleven...... :lol:

We kunnen een poll openen! :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

Ik weet niet hoe de wegen rond Breda tegenwoordig zijn, maar komen zal ik er!
DSCF7539c.jpg
:lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Kappa7 »

ds23man schreef:
Ik weet niet hoe de wegen rond Breda tegenwoordig zijn, maar komen zal ik er!
DSCF7539c.jpg
:lol:
Ik geloof niet dat de weg het probleem zal zijn. Twas iets met laro en betrouwbaar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door bas focal m180 »

Als eerste Motorfret en andere deelnmers bedankt voor de leuke dag .

Prima lokatie binnen groot genoeg met ruime parkeer gelegenheid en ik heb niet echt klachten gehoord dat de ruimte niet lekker mee werkt .

Uiteraard heb ik enkele gehoor indrukken opgedaan en een mening daarover , mijn soms wat (afwijkende) mening is persoon gebonden en ook gebasseerd op muziek die ik niet ken .
Over apparatuur heb ik geen mening , dat kan je in mijn opinie pas echt goed vergelijken op speakers die je goed kent of zelf in bezit hebt .


De RD40 speelde erg gemakkelijk , muziek kwam goed los van de speaker ik kon ook goed horen dat een vederlicht membraam (bandje) speelde , groot okest werdt zeer goed en met enorm gemak neergezet en de details en nuances daarin werden ook zeer duidelijk weergeven , een konus heeft het moeilijker .
Een lage aankoppeling van de RD40 met de woofer zorgt ervoor dat je het verschil in membraam gewicht nog wel iets terug hoort maar absoluut niet storend is , de yamaha ns1000 heeft hier erg last van vindt ik .
De RD40 heeft in mijn ogen geen tweeter nodig .
Erg groot en zwaar neer zetten en laten staan .

Porcino's coax geen speaker waar je gelijk wouw roept wat hoor ik nu , de speaker speelt gewoon muziek zoals het hoort en na mijn idee kan die speaker alles weergeven aan muziek genre , ook kan je hiermee denk ik uren lang luisteren zonder luistervermoeid te raken of iets te moeten missen .
Mooi gebouwd , kleuren passen goed samen .

Pappaleo bewijst in mijn ogen dat je ook zonder meet apparatuur een goede speaker kan bouwen , 13cm woofertje zette stevig laag neer .
Echte Waf factor geen vrouw die nu nog kan zeggen dat je speakers te groot zijn .
pappaleo schreef:
Ik heb ook even met Gijs gesproken en weet dat er wat filtering is toegepast om het midden wat meer in balans met de laag en hoog te brengen en dat was goed gelukt. Ik heb geen last gehad van de bundeling omdat ik min of meer op de sweet spot zat.

Natuurlijk hoor je zo nu en dan wat kleuring, maar ze hebben ook iets ondefinieerbaars (fasereinheid?) waardoor dat hoegenaamd niet stoort. Al met al een hele leuke luidspreker.
Grote breedbander die echt geen hoog te kort komt , speelde verrassend goed in het hoog , mid hoog sloten mooi op elkaar aan , voor mij echt te weinig laag ik had graag een subje erbij willen horen , lijkt mij een mooie combi met subwoofer .
1 tip , schroef die fase plug eruit dat neuzelen ook soms bij vrouwen stem irriteerde en gooit roet in de mooi mid/hoog weergave .
Mooie vorm , nu nog een keer ander hout .

Seas ER18DXT (moerman)
Iets van gehoort tijdens er langslopen , ik hoop deze op een andere meeting te kunnen horen .
Erg mooi gefineerd .

philips AD1256 , lastige units om voor meerdere luisteraars acceptabel geluid eruit te krijgen , laag mid/laag erg lekker warm volle stemmen mede door grote emebraam maar hoog wordt moeilijk , meer voor een one-men show als je ook nog iets hoog wilt horen .
Zit je niet goed geen hoog of veel te luid in het midden gebied .
Zit je goed dan is het erg lekker luisteren en neem je gebrek aan tophoog voor lief .
Wat de philips onderin presteerd laag-mid mist de audio nirvana breedbander (manshoog) maar wat die in het mid-hoog presteerd mist de philips .
Een philips-nirvana combie lijkt mij een sublieme breedbander .

Sander 1238 , we hebben gemeten en geluisterd , of je breedbanders idd een sperkring nodig hebben weet ik zo net nog niet .
Meettechnisch kleine correctie maar op gehoor nee .
In deze grotere ruimte vondt ik ze beter dan in Breda , maar heb het idee dat deze units in open klankboard beter tot hun recht komen .


Graag volgend jaar weer Groesbeek .

Ik hoop dat ieder een beetje begrijpt wat er staat zo niet gewoon even vragen , ik heb altijd wel critiek en wat te zeiken ., perfect bestaat in mijn ogen niet .
Ik wil kritisch reageren en eerlijk mijn mening kunnen geven dus benoem ik ze ook zonder iemand voor zijn hoofd te willen stoten , ik hoop dat men mij begrijpt en daarin respecteerd .
In mijn ogen kan ik moeilijk tegen iemand zeggen ''het laag was erg mooi'' terwijl ik dit niet zo vondt .
Ik heb zelf ook graag dat men eerlijk tegen mij zegt wat ie ervan vondt maar om mij niet te kwetsen daardoor maar iets anders zegt .
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Wowly »

ds23man schreef:
Leeft Jan eigenlijk nog wel? Of is ie op de terugweg in de pakken Rockwool gesmoord......... :shock:
Hahaha nee hoor heelhuids thuisgekomen gelukkig...... Rockwool hebben we niet gebruikt trouwens, zaaltje was fijn genoeg zoals het nu was. Staat nu bij mij thuis in de gang en morgen proberen een rt meting te maken met en zonder. Eens kijken of dat lukt.

Mooi dat john zijn ma nog een boeketje eraan over heeft gehouden, ze heeft hardstikke lief koekjes en alles neergezet. Echt super!!!
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Ivo »

Klinkt als een leuke dag.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door jeroen_d »

-edit- ik heb een vijftal posts gewist. Ik verzoek vriendelijk doch dringend dat mensen ophouden met zaken op het forum te gooien die de sfeer niet ten goede komen.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door bas focal m180 »

jeroen_d schreef:
-edit- ik heb een vijftal posts gewist. Ik verzoek vriendelijk doch dringend dat mensen ophouden met zaken op het forum te gooien die de sfeer niet ten goede komen.
Mocht dat eventueel met mijn posting te maken hebben kan men mij gewoon daarop aanspreken en een pm sturen .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door ds23man »

Kappa7 schreef:
ds23man schreef:
Ik weet niet hoe de wegen rond Breda tegenwoordig zijn, maar komen zal ik er!
DSCF7539c.jpg
:lol:
Ik geloof niet dat de weg het probleem zal zijn. Twas iets met laro en betrouwbaar. :mrgreen:
Heb nu in een jaar 25.000km op de klok gezet ( staat nu op 197.000) en het enige wat er kapot gegaan is een deurslot a 45,-- Olieverbruik nihil. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

bas focal m180 schreef:
jeroen_d schreef:
-edit- ik heb een vijftal posts gewist. Ik verzoek vriendelijk doch dringend dat mensen ophouden met zaken op het forum te gooien die de sfeer niet ten goede komen.
Mocht dat eventueel met mijn posting te maken hebben kan men mij gewoon daarop aanspreken en een pm sturen .
Nee, van wat ik ervan gelezen heb had het helemaal niets met jouw post te maken.

Je citeert in jouw post wel mijn bevinding van de Manshoog, echter zonder direct commentaar op mijn tekst. Ik vroeg me af of je dat deed omdat je het er wel of juist niet mee eens was ( mag allebei :wink: ).

Met jouw opmerking over het gemak waarmee de RD40 een heel orkest neerzet met alle nuances ben ik het 100% eens.
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Gijs »

Motorfret, bedankt voor een fijne dag!
Ik had in het begin een kleine twijfel of dat nou wel handig zou zijn, alles in een ruimte beluisteren, maar dat pakte prima uit. Opbouwen aan de ene kant, prutsen aan de tweede, luisteren in de derde hoek, ging prima.

Verder weer mooie dingen gezien en gehoord, en toch wel verbaasd over de reacties op mijn metronomes. Het nivo van de forumknutels ligt meestal behoorlijk hoog, en mijn knutsels zijn nog zo...knutsels :-)
Wel verbaasd over de opmerking over een gebrek aan laag bij mijn setje, gister op een tweede luisterdag kreeg ik dezelfde opmerking, terwijl het me zelf niet meer opvalt. In mijn huis, op mijn luisternivo, door mijn oren.... geeft weer een beetje aan hoe vergroeid je kan raken met je eigen spullen.

Volgend jaar graag weer!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door hannesie »

pappaleo schreef:
Met jouw opmerking over het gemak waarmee de RD40 een heel orkest neerzet met alle nuances ben ik het 100% eens.
En dan te bedenken dat dat stond te draaien op een Nakamichi CA5E van een flink aantal jaartjes terug, die nog eerst even op temperatuur moest komen, en een Raspberry Pi met de HiFiBerry DAC. :kwijl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

@Gijs: Ik luister ook al een tijd naar kleine monitors waar het laag ook maar relatief is. Daarom valt mij dat veel minder op. Je went er inderdaad aan. Maar ik vond het klankbeeld niet storend 'dun' of zo.

@Hannesie: mooi toch?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door hannesie »

Ik vond het laag wel in balans met de rest, het is een compleet beeld, wat juist niet verstoord werd door een te uitgesproken hoog en laag.
Dan vond ik de kleintjes duidelijk minder laag hebben (van Sander) maar nog steeds voor zo een kleine driver een prima prestatie.
Wat ook nog eens gepaard ging met een mooi ruimtelijk beeld, en dat viel mij juist wat tegen bij de breedbanders van Bas, dat was een stuk platter.

Laat ik het dan maar bij mijn vierweg houden. :kwijl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
@Gijs: Ik luister ook al een tijd naar kleine monitors waar het laag ook maar relatief is. Daarom valt mij dat veel minder op. Je went er inderdaad aan. Maar ik vond het klankbeeld niet storend 'dun' of zo.
+1

Speel hier ook met monitoren die het onder de 60 Hz wel voor gezien houden en voor de meeste muziek voldoet dat prima. Maar hoewel ik erg toegeeflijk ben naar mijzelf ;) ging ik het onderste octaaf toch missen bij groot orkestwerk. Een kleine sub vond ik uiteindelijk toch wel een hele aanwinst en verbetering.

Ben er niet bij geweest (had andere prioriteiten) maar het valt mij wel op dat er altijd mensen zijn die ook wel veel nadruk op het lage basgebied willen leggen en daaraan gewend zijn.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Ik vond het laag wel in balans met de rest, het is een compleet beeld, wat juist niet verstoord werd door een te uitgesproken hoog en laag.
Dan vond ik de kleintjes duidelijk minder laag hebben (van Sander) maar nog steeds voor zo een kleine driver een prima prestatie.
Wat ook nog eens gepaard ging met een mooi ruimtelijk beeld, en dat viel mij juist wat tegen bij de breedbanders van Bas, dat was een stuk platter.

Laat ik het dan maar bij mijn vierweg houden. :kwijl:
Ik kan hier eigenlijk weinig aan toevoegen dan dat de Philipsen van Sander gezien de kosten wel erggg leuk waren.
En ja die vierweggen van Hans zou ik ook niet wegdoen :wink:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door bas focal m180 »

pappaleo schreef:

Je citeert in jouw post wel mijn bevinding van de Manshoog, echter zonder direct commentaar op mijn tekst. Ik vroeg me af of je dat deed omdat je het er wel of juist niet mee eens was ( mag allebei :wink: ).
Ik ben het met je eens , ik heb nog rond gelopen kon niet eruit opmaken dat het erg veel invloed had op het geluidsbeeld .


Gijs schreef:
Verder weer mooie dingen gezien en gehoord, en toch wel verbaasd over de reacties op mijn metronomes. Het nivo van de forumknutels ligt meestal behoorlijk hoog, en mijn knutsels zijn nog zo...knutsels :-)
Wel verbaasd over de opmerking over een gebrek aan laag bij mijn setje, gister op een tweede luisterdag kreeg ik dezelfde opmerking, terwijl het me zelf niet meer opvalt. In mijn huis, op mijn luisternivo, door mijn oren.... geeft weer een beetje aan hoe vergroeid je kan raken met je eigen spullen.

Volgend jaar graag weer!
Dat is het belangrijkste dat je zelf niet ervaart dat je laag tekort komt , zeker als ik van iets meer laag houd en jij iets minder is er gelijk een groot verschil .

hannesie schreef:
Dan vond ik de kleintjes duidelijk minder laag hebben (van Sander) maar nog steeds voor zo een kleine driver een prima prestatie.
Wat ook nog eens gepaard ging met een mooi ruimtelijk beeld, en dat viel mij juist wat tegen bij de breedbanders van Bas, dat was een stuk platter.
Viel mij ook al op dat ze het erg moeilijk hadden je moet onder de juiste hoek zitten en de units zitten ook nog eens gekanteld in de kast , de andere plek waar ik ze in begin had staan was beter geweest , daar klonken ze nagenoeg zoals bij mij , ik weet niet of je ze daar ook nog even gehoort hebt .

Dat vondt ik juist het verassende van de breedbanders van Gijs dat ze veel gemakkelijker te luisteren zijn ondanks hun grote .
Die van Sander zijn kleiner en hebben het veel makkelijker .

Ik luister graag luid en dan ontkom je niet 123 aan groot , de luidere uithalen op Piet zijn speakers zijn vaak het minimum van wat ik speel .

Thuis staan ze +-2 meter uit elkaar 2,5meter van me vandaan recht naar voren .
Draaien heeft heel veel invloed , ik ben bang dat ze mischien te ver uitelkaar stonden .
Voorheen met super tweeter was het een drama bewegingen deden het klankbeeld al dramatisch veranderen .
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Echt zonde dat ik er niet bij was zie ik...

Misschien een ideetje:
file.jpg

is het misschien aardig om bij een van de groepsfoto's eens een keertje alle (gebruikers) namen er bij te zetten?
Da's wel zo handig wanneer je voor de eerste keer zo'n luisterdag bezoekt, en je meteen al een beetje weet wie wie is.
De meesten van jullie kennen elkaar al wel natuurlijk.

Ik zit inmiddels al een behoorlijke poos op het forum, en ben nog steeds geneigd om alleen Wowly, Basfocal, Hannesie, JeroenD etc. als namen te gebruiken. Maar ik kan me er geen voorstelling bij maken wie nou wie op zo'n foto is!?... :-s O:)
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door bas focal m180 »

Ik zit op stoel en luister met me hoofd omlaag , er werd gezegt dat het tophoog plaatsing iets lager was dan oorhoogte .
Maar dat schijnt vaker met line-array op luisterdag zo uit te pakken .
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door pappaleo »

Ik zit achter bas in blauwe trui met armen over elkaar. Geïnteresseerd onderuit gezakt, ook vanwege de luisterhoogte.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door John P »

We hebben toch allemaal een naamplaatje op? O:) Ik sta achteraan (met stok).
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 28 Dec; Diy luisterdag Groesbeek (bij Nijmegen)

Bericht door sander1238 »

3e van links achteraan
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”