Die heb je voor minder en waarschijnlijk ook een minder verbruik.Een Thin Client kan ook goed als servertje.
http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... tware.html
Moderator: Beheerdersteam
Die heb je voor minder en waarschijnlijk ook een minder verbruik.Een Thin Client kan ook goed als servertje.
Daar komt dan nog wel wat bij. Denk aan een voeding, geheugen ...Zweitse schreef:Voor rond de €70 heb je al een leuk bordje van Asus.FR_Aad schreef:Da's qua kosten toch wel iets als dat verhaal met appels en peren hoor.Zweitse schreef:Ik kom dan denk ik toch uit bij een mooi Asus bordje
Klopt, alles heeft zijn voors en tegens, maar het voordeel van een Asus bordje is dat je ook gelijk een volwaardige desktop hebt.FR_Aad schreef:Daar komt dan nog wel wat bij. Denk aan een voeding, geheugen ...Zweitse schreef:Voor rond de €70 heb je al een leuk bordje van Asus.FR_Aad schreef:Da's qua kosten toch wel iets als dat verhaal met appels en peren hoor.
En als je de JRiver route neemt heb je ook nog de kosten voor JRiver en Windows.
Nu komt er bij de PI ook een voeding en een SD kaartje. Maar de meesten van ons hebben die vaak nog wel liggen. Voor de voeding gebruik ik een USB lader van een oude gsm. (waar we er hier in huis een paar van hebben)
Voordeel van JRiver is wel de extra's als video natuurlijk. Maar dat speelt hier niet zo. Ik kijk nauwelijks tv of film. Er staat hier vrijwel altijd of radio of muziek op.
Yup hier ook. J.River op een EE-Pc netboekje heb juist destijds aan de kant geschoven voor de plug en play en overzichtelijkheid/eenvoud van de SB Touch. Maar helaas is die niet meer leverbaar. En de onderhavige Squeezebox opvolger in dit topic is nou nog niet echt plug en play. Meer een project op zichzelf.FR_Aad schreef:Voordeel van JRiver is wel de extra's als video natuurlijk. Maar dat speelt hier niet zo. Ik kijk nauwelijks tv of film. Er staat hier vrijwel altijd of radio of muziek op.
Kom maar eens luisteren naar de RPI met I2S dac.Pjotr schreef:Yup hier ook. J.River op een EE-Pc netboekje heb juist destijds aan de kant geschoven voor de plug en play en overzichtelijkheid/eenvoud van de SB Touch. Maar helaas is die niet meer leverbaar. En de onderhavige Squeezebox opvolger in dit topic is nou nog niet echt plug en play. Meer een project op zichzelf.FR_Aad schreef:Voordeel van JRiver is wel de extra's als video natuurlijk. Maar dat speelt hier niet zo. Ik kijk nauwelijks tv of film. Er staat hier vrijwel altijd of radio of muziek op.
Voor internetradio en MP3 streamen is er zat kant en klaar te koop voor niet al te veel euries. Dus dat is het punt niet. Punt blijft goede audio kwaliteit a la de SB Touch.
Dat word dan leuk, ik net vandaag dus een stevige stabiele voeding voor de Raspberry gemaakt/aangepast op basis van de Tube heater Supply van Guido Tent, die gebruikte ik voor de SB Classic.hsmeets schreef:https://sites.google.com/site/picoreplayer/home
wellicht ook een goede optie om van je RPi een headless squeezebox speler te maken. Op http://www.crazy-audio.com schrijft men dat deze picoreplayer ook hun i2s dac inmiddels ondersteunt.
Had niet gezien dat je al eerder met de picoreplayer aan de slag bent gegaan.hannesie schreef:Dat word dan leuk, ik net vandaag dus een stevige stabiele voeding voor de Raspberry gemaakt/aangepast op basis van de Tube heater Supply van Guido Tent, die gebruikte ik voor de SB Classic.hsmeets schreef:https://sites.google.com/site/picoreplayer/home
wellicht ook een goede optie om van je RPi een headless squeezebox speler te maken. Op http://www.crazy-audio.com schrijft men dat deze picoreplayer ook hun i2s dac inmiddels ondersteunt.
Nu dus even de USB-OTG aanpassing er tussen gezet, en daar zie ik al bij een standaard distributie al een duidelijk verschil in snelheid en reactie.
De PIcoreplayer is wel een hele lekkere, en draait vrij makkelijk, voor wat ik nu heb gedaan tot nu toe.
Ik heb inmiddels een 2e Pi met dan de echte 512, de vorige was nog een met 256 geheugen.
Met Volumio is het makkelijk er een USB schijf aan te hangen en te configureren.
Heb ik in Beetsterzwaag gedaan, en bij de Watershow dan met Picoreplayer, en de server van Rudy![]()
.
Die voor mij dan toch wel een lekkerder interface heeft als Volumio.
Alhoewel, als die dan via de bediening met een tablet ook niet onaardig is.
ik had meen ik in het Pi topic ooit eens een link gezet naar iemand die een nette shutdown van de pi activeerde met een schakelaarhannesie schreef:... correct afsluiten van Volumio, het weer niet bereikbaar is.
Moet ik het kaartje weer opnieuw schrijven, daar is de Volumio toch wel erg gevoelig.
Hoe moet ik die opmerking begrijpen (krab krab achter mijn oor)hannesie schreef:Klank is nu met de betere voeding nog niet helemaal duidelijk, moet ik eerst weer even aan de andere voeding hangen, en het klinkt nu net zo lekker.![]()
mhmm, met een platte voeding zou het misschien straks in een 1U kast kunnen passen.hannesie schreef:@ Huib, de hoogte van het totaal is met de I2S DAC niet hoger dan de USB aansluiting is dus 3,5 cm max. met de aansluitingen van de RCA zal het hooguit tegen de 4 cm komen maar eerder minder.
Je kan het kaartje er ook naast monteren en een kabeltje er tussen maken.hsmeets schreef:Hoe moet ik die opmerking begrijpen (krab krab achter mijn oor)hannesie schreef:Klank is nu met de betere voeding nog niet helemaal duidelijk, moet ik eerst weer even aan de andere voeding hangen, en het klinkt nu net zo lekker.![]()
mhmm, met een platte voeding zou het misschien straks in een 1U kast kunnen passen.hannesie schreef:@ Huib, de hoogte van het totaal is met de I2S DAC niet hoger dan de USB aansluiting is dus 3,5 cm max. met de aansluitingen van de RCA zal het hooguit tegen de 4 cm komen maar eerder minder.
Ik had hem aan een telefoonoplader hangen, en dan nu op een andere voeding die ik ook nog had, en dit om eventueel te kijken of het geluid dan mogelijk nog positieve effecten van ondervind.hsmeets schreef:Hoe moet ik die opmerking begrijpen (krab krab achter mijn oor)hannesie schreef:Klank is nu met de betere voeding nog niet helemaal duidelijk, moet ik eerst weer even aan de andere voeding hangen, en het klinkt nu net zo lekker.![]()
Men schrijft dat 'n RPi een 1 tot 1,5 A kan slurpen, de voedingen in mijn kast hebben daar geen ruimte meer voor en de kast heeft geen ruimte meer voor nog 'n voeding. Ik zet het ook gewoon zo op zich liever in een eigen kast. Maar dit is iets op zijn vroegst voor winter 2014/2015. Ik heb eerst nog een paar andere dingen af te maken....hannesie schreef:hsmeets schreef:hannesie schreef:Als je een voeding hebt van 5 V op de controllerkaart/ switch dan zal dat neem ik aan voldoende zijn.
Hij past ook makkelijk in je kast er nog bij voor de DAC, maar als je even wacht kan je hem met de SP/dif versie ook makkelijk gebruiken.