Annastasia

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Annastasia

Bericht door ray5150 »

Muug schreef:
mannekes,

wil ik bij ome Dick de elco's 470 µF 10V bestellen, moet ik kiezen tussen SME, KME en KMF . Verdorie zeg, wat wil dat nu weer zeggen? En wat is dan de beste keuze ?
Dat zijn benamingen voor verschillende series met verschillende eigenschappen, zo heb je series die geschikt zijn voor hoge frequenties. (denk aan schakelende voedingen.)

Voor niet-kritische toepassingen kun je gewoon de goedkoopste serie pakken.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Mooi gedaan joh ! :goeie:

Dat motivatie achter dat subchassis begrijp ik geheel, ik ben ook wel fan van zo min mogelijk gaten in het chassis. Leuke foto's van de opbouw ook, daar ga ik zeker en vast nog naar terugkijken! Wat ik oa opmerkte was de hele lange weg die jouw ingangssignalen volgen : ze lopen de halve kast rond om tot bij de twee draaiknoppen te komen. Terwijl ik net geleerd had dat je die draadjes best zo kort mogelijk hield. Was er dan geen risico op storingen ?

Erg mooie site ook. Waw! :D
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: Annastasia

Bericht door maikbike »

zou ook niet mijn keuze zijn, maargoed hij weet waar hij mee bezig is O:)
ingangselectie en volumeregeling een beetje achterin stoppen en met een verlengas naar het front.scheidingswandje tussen de trafo ertussen wellicht.
signaalpad zo kort mogelijk houden.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door RobertD »

Het is niet mijn site hoor, maar die van DHT Rob, een echte buizenbouwer.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Ik heb hier een rol metaaltape (is alufolie denk ik wel) liggen van wel 6cm breed. Zou dat kunnen dienen als afscherming? Ik zou dan die aan/uitschakelaar toch midden vooraan plaatsen en de draden dan gewoon langs de zijjkant van de kast leiden en ertegen kleven (zoals dus in dat project van DHTRob), met die tape erop als afscherming.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Annastasia

Bericht door ray5150 »

Gewoon in elkaar twisten lijkt me toch de beste en netste oplossing.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

ray5150 schreef:
Gewoon in elkaar twisten lijkt me toch de beste en netste oplossing.
Dat is natuurlijk een vanzelfsprekendheid, maar ik wou gewoon weten of zo'n tape enig positief effect zou hebben. 't is niet dat ik heel mijn kast ermee ga volplakken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Toch efkes enkele fotokes, om te bewijzen dat ik niet niks aan 't doen ben. :D

- De inschakelvertraging van Ah!Buis, boven- en onderkant. Is m'n eerste soldeerprojectje ooit eigenlijk. Best wel fun.
- De aluplaat. Zo'n trappenboor (ook mijn eerste keer) is best wel een agressief bijterke ! Dat aluminium was precies boter. De opstelling is geheel volgens Triode Dick zijn opstelling, beter goed nageäapt dan zelf verkeerd uitgevonden. Ik wil wel zo weinig mogelijk gaten en vijzen in die bovenplaat, vandaar geen gaten rond de lampvoeten. Om toch een betere airflow te hebben, heb ik de achterste plaatjes (waarin alle aansluitingen zitten) van geperforeerd aluminium gemaakt. Samen met de volledig geperforeerde bodemplaat zal dat wel genoeg ventileren.

Ondertussen zit behuizing en de aluplaat in de zwarte verf en lak. Maar aan de lak is best nog wat werk vooraleer ik dat online wil zetten.
Bijlagen
DSC_2625.JPG
DSC_2607.JPG
DSC_2623.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Annastasia

Bericht door democles »

Mooi werk,Muug

Ja aflakken met deze temperaturen is zo wie zo moeilijk.

Zelf spuit ik het liefst bij druilerig weer,dan is er weinig stof in de lucht. :wink:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

als ik de volgende laag lak ga spuiten, ga ik er eens meteen overgaan met een mohairen verfrolletje, in de hoop dat het sinaasappeleffect dan mindert of verdwijnt. Bij gewone verf (op hout of muren) durft men dat ook wel doen om geen strepen te hebben.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Annastasia

Bericht door democles »

heb je wel eerst grondlak gebruikt?
Bijlagen
spuitbus-motip-primer-grijs-500ml.jpg
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

jep jep
grondlak
dan zwart erop
dan gewone lak
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Barry2001 »

Wat erg belangrijk is, is niet alles in 1 keer eronder willen krijgen. Dus meerdere dunne lagen, dan moet je echt een strak resultaat kunnen krijgen. Met een rolletje eroverheen heeft denk ik niet zoveel zin, dan had je ook gewone verf kunnen aanbrengen.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Annastasia

Bericht door democles »

Met een rolletje eroverheen heeft denk ik niet zoveel zin, dan had je ook gewone verf kunnen aanbrengen.
helemaal mee eens :wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Barry2001 »

Het is echt iets wat je onder de knie moet krijgen. De eerste keer bij mij, ook een bovenplaat van een buizenversterker, was het resultaat 'wel aardig'. Je laat het zitten, en elke keer als je naar je creatie kijkt stoort het je. Dus heb toen toch het hele ding weer uit elkaar gehaald, opnieuw gespoten totdat het wel naar de zin was. Bak werk, maar veel voldoening :!:

Probeer gelijkmatig te spuiten op een afstand van 30cm, en eerder te dun dan te dik. Op de bus staat wel aangegeven wanneer de volgende laag erop mag, en dan net zolang totdat het je naar de zin is. Stof is de grootste vijand van elke schilder/spuiter, ontkom je nooit helemaal aan. De laatste keer, met de 300B SE versterker heb ik het binnen gedaan omdat ik dacht dat minder stof zou opleveren dan in de schuur, en dat bleek ook zo te zijn. Nadeel is dat het nog harder meurt dan gewone 'gewone' terpetine verf, je zit dus samen met je huisgenote(n) wel ff goed in de stank...
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: Annastasia

Bericht door maikbike »

:mrgreen:
ik gebruik de badkamer daar ook wel eens voor, huisgenoten wennen er maar aan :rofl:
eerst goed stomen/douchen, kachel opstoken, dan snel de boel afplakken etc.
Geen stofje te bekennen op het werkstuk O:)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Annastasia

Bericht door democles »

ik gebruik de badkamer daar ook wel eens voor, huisgenoten wennen er maar aan :rofl:
Ook wel eens gedaan :hide:

Heb nadien de spuitnevel nooit meer uit de kastjes gekregen :-# :-&
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: Annastasia

Bericht door maikbike »

goed afplakken, of direct je zooi opruimen en met wasbenzine in de rondte gaan, die ervaring had ik ook ja :mrgreen:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Ik heb eergisteren de behuizing mooi gladgeschuurd (korrel 1200) en een nieuwe glanzende laklaag aangebracht (spuitbus Motip). Hoewel het spuiten volgens mij zeer goed gelukt is, zie ik een aantal "vegen" over de hele plaat, alsof ik er met een doek heen en weer overheen gegaan ben. Met de vinger zijn die vegen nauwelijks voelbaar, dus ik denk wel dat die gaan verdwijnen als ik dat oppervlak polijstklaar maak. Maar daarover heb ik dus de grootste vragen: hoe ga ik daarvoor te werk?

- Moet ik opnieuw beginnen schuren vanaf korrel 800?
- Moet ik meteen beginnen schuren met een korrel 2500?
- Moet ik stapsgewijs de korrel verfijnen van 800 tot 2500?

Verder nog :
- zou ik het riskeren om een houten behuizing in de oven te laten drogen aan 60°C? Iets zegt me dat het niet verstandig is, het hout zou kunnen gaan werken.

Detailfoto:
Bijlagen
DSC_2707.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Barry2001 »

Ondergrond is niet glad genoeg, dat is wat je ziet, strepen van het schuren. Heb je goed ontvet na het schuren, en een primer gebruikt?

En waarom wil je die behuizing laten drogen in de oven? Als het inderdaad gaat werken ben je verder van huis, zou het niet doen.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

waarom in de oven? Om tijd te winnen. O:)

Ontvet inderdaad, primer inderdaad.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Annastasia

Bericht door Zweitse »

Gewoon nogmaals ligt schuren en nog een keer spuiten.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Zweitse schreef:
Gewoon nogmaals ligt schuren en nog een keer spuiten.
mja, welke korrel is "licht"? Ik zou deze laag wel graag gaan polijsten, er liggen al drie lagen lak op. :-&
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Annastasia

Bericht door Zweitse »

Muug schreef:
Zweitse schreef:
Gewoon nogmaals ligt schuren en nog een keer spuiten.
mja, welke korrel is "licht"? Ik zou deze laag wel graag gaan polijsten, er liggen al drie lagen lak op. :-&
Korrel 2000/2500, en natuurlijk nat schuren.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Barry2001 »

Tsja, het is gewoon niet glad genoeg, stuk proberen naast je huidige schuurwerk zodat je kunt vergelijken. Heb je fijner, 2000 ofzo? Of schuur je slijpsel mee, is nat schuren een idee? Misschien heb je dat al gedaan.
Nu gaan polijsten zal de strepen niet wegnemen helaas.

Is ff balen, ken het wel, zelf ook gedaan met 'Bill'. En dat was zelfs nadat íe al helemaal in elkaar zat...bak werk maar nog altijd blij dat ik het wel gedaan heb.

Edit: dubbel met Zweitse O:)
Plaats reactie