Eigenbouw draaitafel
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Eigenbouw draaitafel
Ook een beugeltje om de toonarm te verplaatsen mag niet ontbreken! 0,5mm titanium licht en toch veerkrachtig.
Re: Eigenbouw draaitafel
Zo!
Vandaag het graniet opgehaald, duurde even maar dan hebbie ook wat
Het geheel begint toch wel kollosaal en minder handzaam te worden.
Inmiddels heb ik een motortje weten te vinden en daar een poulie voor gemaakt.
Ook staat de steen op zijn eigen benen.
Volgende stap is het lager in het graniet plaatsen en vervolgens verder met de toonarm.
Vandaag het graniet opgehaald, duurde even maar dan hebbie ook wat
Het geheel begint toch wel kollosaal en minder handzaam te worden.
Inmiddels heb ik een motortje weten te vinden en daar een poulie voor gemaakt.
Ook staat de steen op zijn eigen benen.
Volgende stap is het lager in het graniet plaatsen en vervolgens verder met de toonarm.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Eigenbouw draaitafel
Heel retro allemaal... zelfs de olie staat al klaar.. verwacht je dat 't zo vaak gesmeerd moet worden???
Kees
Kees
Re: Eigenbouw draaitafel
Ja leuk heh al die vintage rommel 
Past wel bij mijn levensstijl, wat de olie betreft....
Met 4 motoren (alle 4 tweetakt) moet je wel minimaal 2 litertjes mengsmering in huis hebben.
Daarbij komt dat deze olie niet tegen kou kan...
Vanavond heb ik weer wat dingen van de toonarm gemaakt.
De arm staat nog veel te hoog maar dat komt allemaal dik voor elkaar.
Eerst maar even veel te hoog gemaakt korter kan altijd.
Past wel bij mijn levensstijl, wat de olie betreft....
Met 4 motoren (alle 4 tweetakt) moet je wel minimaal 2 litertjes mengsmering in huis hebben.
Daarbij komt dat deze olie niet tegen kou kan...
Vanavond heb ik weer wat dingen van de toonarm gemaakt.
De arm staat nog veel te hoog maar dat komt allemaal dik voor elkaar.
Eerst maar even veel te hoog gemaakt korter kan altijd.
Re: Eigenbouw draaitafel
JEETJE!
Vanavond is de geboorte tot stand gekomen!
Na een gezellig treffen met Gijs hebben we een uurtje geouwehoerd en wat muziek beluisterd op mijn trouwe DP-60l,
"puur toevallig" had hij een motor en een toonarm mee.
Begonnen met een versleten plaat van Al Stewart even kijken of er niks geks gebeurde heb ik de wat betere platen opgezocht.
De rust uitte zich METEEN, na verloop van tijd luisterden we naar Lana del Rey. Een lekkere plaat, maar met Janne Schra veranderde alles.
De rust is ZO verslavend, ik wil nu toch echt wel heel gauw mijn arm af hebben en lekker luisteren.
We hebben een avond heerlijk genoten, en veel ontdekt. Mijn vriendin was ook zeer onder de indruk en "verdween" helemaal in de muziek.
Dit is absoluut genieten!
Nu lekker slapen!
Gijs nogmaals bedankt voor het beschikbaar stellen van je toonarm en je motortje!
Vanavond is de geboorte tot stand gekomen!
Na een gezellig treffen met Gijs hebben we een uurtje geouwehoerd en wat muziek beluisterd op mijn trouwe DP-60l,
"puur toevallig" had hij een motor en een toonarm mee.
Begonnen met een versleten plaat van Al Stewart even kijken of er niks geks gebeurde heb ik de wat betere platen opgezocht.
De rust uitte zich METEEN, na verloop van tijd luisterden we naar Lana del Rey. Een lekkere plaat, maar met Janne Schra veranderde alles.
De rust is ZO verslavend, ik wil nu toch echt wel heel gauw mijn arm af hebben en lekker luisteren.
We hebben een avond heerlijk genoten, en veel ontdekt. Mijn vriendin was ook zeer onder de indruk en "verdween" helemaal in de muziek.
Dit is absoluut genieten!
Nu lekker slapen!
Gijs nogmaals bedankt voor het beschikbaar stellen van je toonarm en je motortje!
Re: Eigenbouw draaitafel
Dit was een mooie avond, gaaf om dit monster zn eerste meters te horen maken!
Beetje geklungel om mijn arm op hoogte te krijgen, maar daarna toch vooral verassend snel genieten.
Vooral de rust in het geluid is erg bijzonder, en me nog niet eerder zo opgevallen. Een erg mooi lager, de optimaal losgekoppelde motor of de pure massa van het geheel, wie het weet mag het zeggen, maar dit is duidelijk stappen beter dan ik ken.
Leuk om mn steentje eraan te kunnen bijdragen!
Beetje geklungel om mijn arm op hoogte te krijgen, maar daarna toch vooral verassend snel genieten.
Vooral de rust in het geluid is erg bijzonder, en me nog niet eerder zo opgevallen. Een erg mooi lager, de optimaal losgekoppelde motor of de pure massa van het geheel, wie het weet mag het zeggen, maar dit is duidelijk stappen beter dan ik ken.
Leuk om mn steentje eraan te kunnen bijdragen!
Re: Eigenbouw draaitafel
Jaa hooor!!! eieieieienddelijk! mijn spulletjes zijn klaar.
Dat word dus lekker knutselen en af bouwen, met niet al te veel tegenslag zou dit op korte termijn prima moeten kunnen gaan spelen!
Op de foto alle onderdelen voor de toonarm en ook de nieuwe lift.
Dat word dus lekker knutselen en af bouwen, met niet al te veel tegenslag zou dit op korte termijn prima moeten kunnen gaan spelen!
Op de foto alle onderdelen voor de toonarm en ook de nieuwe lift.
-
carolus
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 62
- Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
- Locatie: Brussel Pajottenland
Re: Eigenbouw draaitafel
Een uitvoering in … oppervlakte bescherming in "zwart anodisatie" ..;
Knap uitgevoerd en doeltreffend …..
Echt "top".
Chapeau ….
Mvg
Karel
Knap uitgevoerd en doeltreffend …..
Echt "top".
Chapeau ….
Mvg
Karel
Re: Eigenbouw draaitafel
Ja hoor!
Hij doet het helemaal als gewenst!
Loopt mooi soepel en rustig, tis een mooie tafel geworden
Helaas in al mijn ijverheid heb ik de kabels gevlochten, ik had 3 draadjes van 8 honderdste netjes gevlochten.
Hierdoor hou ik helemaal geen laag meer over.
Een echte fout die je n keer gemaakt moet hebben.
dus lekker rustig af regelen en daarna genieten maar.
Hij doet het helemaal als gewenst!
Loopt mooi soepel en rustig, tis een mooie tafel geworden
Helaas in al mijn ijverheid heb ik de kabels gevlochten, ik had 3 draadjes van 8 honderdste netjes gevlochten.
Hierdoor hou ik helemaal geen laag meer over.
Een echte fout die je n keer gemaakt moet hebben.
dus lekker rustig af regelen en daarna genieten maar.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: Eigenbouw draaitafel
Goedemorgen Barrie,
GEWELDIG fraai stuk arbeid. Als die zo goed klinkt als die er uit ziet ben je een gelukkig mens !
En ik heb je fraaie stukjes/onderdelen al eerder gezien .....die armlift is een snoepje !
Nogmaals: gefeliciteerd. En nu van de muziek genieten
Met muzikale groet,
Reinout
GEWELDIG fraai stuk arbeid. Als die zo goed klinkt als die er uit ziet ben je een gelukkig mens !
En ik heb je fraaie stukjes/onderdelen al eerder gezien .....die armlift is een snoepje !
Nogmaals: gefeliciteerd. En nu van de muziek genieten
Met muzikale groet,
Reinout
Re: Eigenbouw draaitafel
Hij is mooi geworden!
Als je toch met die dunne draadjes aan de gang gaat dan kan het met 3 maar zou het eerst met gewoon 4 proberen.
De aders die je gebruikt zijn wel erg dun dan zal die ene draad extra niet echt verschil maken in de extra weerstand die het heeft.
Bij dikkere bedrading is dat overigens wel merkbaar.
Als je toch met die dunne draadjes aan de gang gaat dan kan het met 3 maar zou het eerst met gewoon 4 proberen.
De aders die je gebruikt zijn wel erg dun dan zal die ene draad extra niet echt verschil maken in de extra weerstand die het heeft.
Bij dikkere bedrading is dat overigens wel merkbaar.
Re: Eigenbouw draaitafel
Daar zou ik ook gewoon in zijn getrapt zegbartarie schreef:Helaas in al mijn ijverheid heb ik de kabels gevlochten, ik had 3 draadjes van 8 honderdste netjes gevlochten.
Hierdoor hou ik helemaal geen laag meer over.
ps.
Het is een genot om dit project te volgen
Re: Eigenbouw draaitafel
Is die nog net op tijd af !! Maar serieus dit is bijna geen hobby meer, niet alles dubbel moeten doen de eerste keer omdat je ergens niet aan dacht. OK een paar draadjes getwist, dat is een kwestie van afrollen. Dit is serieus mooi werk. Nu kun je wel zeggen ik heb thuis niet zo'n mooie apparatuur, dus dan kan ik het ook wel; vergeet dat maar , het is ook een kwestie om van te voren goed na te denken en keuzes te maken.Kappa7 schreef:Bron van het jaar.![]()
Re: Eigenbouw draaitafel
Analoge bron van het jaar..........!!Kappa7 schreef:Bron van het jaar.![]()
Re: Eigenbouw draaitafel
Goed gedaan heb je ook nog tekeningen etc wil hem wel na bouwen met een eigen retro twist.
Re: Eigenbouw draaitafel
Iedereen bedankt voor de complimenten!
Het is me een werk en het loont zich echt.
morgen me eigen speakers mee nemen naar huis, dan kan ik lekker genieten.
Als je een lineaire toonarm wilt maken kun je zoeken op "ladegaard tonearm"
Het is een eeuwenoud concept en het werkt feilloos.
Zelf heb ik geen tekeningen oid, ik doe alles uit de hand.
Nu moet ik weer verder met de phonodude! maar dat in januari.
Het is me een werk en het loont zich echt.
morgen me eigen speakers mee nemen naar huis, dan kan ik lekker genieten.
Als je een lineaire toonarm wilt maken kun je zoeken op "ladegaard tonearm"
Het is een eeuwenoud concept en het werkt feilloos.
Zelf heb ik geen tekeningen oid, ik doe alles uit de hand.
Nu moet ik weer verder met de phonodude! maar dat in januari.
Re: Eigenbouw draaitafel
Wat john zegt,
Het is niet alleen de spullen. Nog belangrijker is de kennis en kunde.
Ik heb zelf het wiel wel en niet uitgevonden, allerlei dingen kun je vinden. Met geluk zijn er mensen die dingen willen delen. Iets wat ik koester, maar toch hoe je een eigen lager maakt bijvoorbeeld dat zijn hele moeilijke dingen!
Het is niet alleen de spullen. Nog belangrijker is de kennis en kunde.
Ik heb zelf het wiel wel en niet uitgevonden, allerlei dingen kun je vinden. Met geluk zijn er mensen die dingen willen delen. Iets wat ik koester, maar toch hoe je een eigen lager maakt bijvoorbeeld dat zijn hele moeilijke dingen!
