AatV schreef:Het is inderdaad een bekend gegeven dat ananas de brom veel beter beperkt dan perziken!MarcelvdG schreef:De voedingstrafo zit in het aparte ananasblik voor minimale brom.![]()
groet,
Aat
Toon je Plankjesversterker - Showcase
Moderator: Beheerdersteam
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Na 7 jaar is het zoetzure geluid er ook wel een beetje af.. tijd voor een spaanse-peper-pot.
Kees
Kees
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Hi Marcel, inderdaad kan ik me deze creatie ook herinneren, al was het alleen al om het blik met augurken leeg te eten
Zeker leuk dat via dit form we elkaar tegenkomen, alhoewel ik je naam vaker op audio sites tegenkom en op de Schoenmakerstraat zag lopen met je koptelefoon op.
Groeten, Loek
Zeker leuk dat via dit form we elkaar tegenkomen, alhoewel ik je naam vaker op audio sites tegenkom en op de Schoenmakerstraat zag lopen met je koptelefoon op.
Groeten, Loek
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Als laatste van mijn blikjesversterkers mijn microfoonversterker (zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=17866 ). In tegenstelling tot de vorige twee apparaten zitten hier printplaten in, al zijn het dan experimenteerprinten. De dirigent van het koor dat ik ermee opneem keek de eerste keer wel gek op toen hij mij microfoonkabels in een theeblik van de HEMA zag stoppen.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Geld een bureauversterker ook?
sorry voor de brakke foto van m'n telefoon
eindelijk 2x LM3886 op 24v-0-24v 160VA Polytronik ringkern
sorry voor de brakke foto van m'n telefoon
eindelijk 2x LM3886 op 24v-0-24v 160VA Polytronik ringkern
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Mijn creaties vallen in de forum meer in de plankjes versterkers als in de andere projecten die ik voorbij zie komen.

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Dan volgt natuurlijk het plankje, van aluminium in mijn geval.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Het voordeel van aluminium is dat het gemakkelijk geboord en gevouwen kan worden.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
En dan monteren van de spullen en wordt het tijd om de soldeerbout warm te maken. 
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Als je de bedrading kort wilt houden is het wellicht handig om de printen aan de achterkant te houden. Eventueel een beetje schuin als het niet past met de trafo in het midden.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
De versterkers zijn Velleman K4003 kitjes. Met deze opstelling hoop ik dat de koellichamen een elektrostatische afscheiding geven het printje tot de transformator. De bedrading word dan inderdaad wat langer dan bij een andere opstelling. Het ingangssignaal komt via een potmeter van een CD-speler met 2V eff uit en dan wordt het in de voorversterker gesplitst in een signaal to ca 150Hz 18dB/okt Butterworth filter voor het laag en hoog voor de mid met tweeter. De lagetonen-luidsprekers komen dan aan twee versterkers en de mod/hoog aan de overige twee versterkers. Nu heb ik dat staan in twee kastjes soortgelijk aan deze met elk twee kanalen en met deze ene kast hoop ik het beter weg te kunnen stoppen in de woonkamer.
Achter de decoratie van mijn partner is nog de luidspreker te ontwaren waar ik het voor doe
.
Achter de decoratie van mijn partner is nog de luidspreker te ontwaren waar ik het voor doe
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Pas dan maar goed op dat je partner de speakers geen water gaat geven 
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Alweer van een tijdje terug, de koelers zaten oorsprongkelijk vast aan een 5 mb harddisk servo wasmaschine trommel controller ding, 1983 geloof ik. Na het lezen van diverse rave reviews over single ended klasse A ontwerpen er op een regenachtige zondagmiddag maar eens eentje in elkaar gezet. Een en ander draait op twee in serie geschakelde smps van ieder 24V, ruststroom staat op 1.5 Amp. Zelfs met deze koelers wordt het nog ongans heet, maar ik moet zeggen dat het wel lekker klonk. De Fet was een IRF440 uit een AS/400 psu
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Heeeee, dacht hier redelijk incognito te kunnen rondhangen maar kom hoe langer hoe meer freaks tegen
Ik heb mij ingeschreven voor de zba dag in Denbosch, kom je ook ?
Ik heb mij ingeschreven voor de zba dag in Denbosch, kom je ook ?
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Nee, ik hou het alleen op de freaks dag.motoindo schreef:Ik heb mij ingeschreven voor de zba dag in Denbosch, kom je ook ?
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Gaat dat wel goed met die groene vlammen die uit de trafo's komen?Porcino schreef:Mijn shot voor vanavond...
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Doet me een beetje denken aan van die aziatische karaoke boxen met een hele hoop blauwe led's erin. 
