De massa heeft hier niks mee te maken,je hangt de hele zooi desnoods aan 't lichtnet.En mooi positief en negatief om het? nulpunt heends23man schreef:Bij electronisch gebalanceerde lijnen zijn de signaal leidingen wel degelijk gerefereerd aan de massa. De golfvorm gaat mooi positief en negatief om het nulpunt heen. Alleen de ene lijn staat uit fase ten opzichte van de andere lijn. Bij trafo balancering heb je inderdaad gelijk ( en heb je gelijk galvanische scheiding).
In de praktijk voor 't gemak zit alles wel rond de massa,maar je weet nooit,hoeft niet.
Anne
