Zat er ook alleen maar een beetje mee te pielen omdat ik de desbetreffende avond niets beters te doen had
En of je er wel of niet wat mee doet ja dat moet je helemaal zelf weten.
Gr,
Moderator: Beheerdersteam
Ik denk rond zo'n 100hrtz .ds23man schreef:Wat is de scheidingsfreq tussen laag en mid?
Dan schreef:Draai de vraag eens om; wat is de hoogst toelaatbare scheidingsfrequentie bij een sidefire woofer zoals dit ontwerp?
Is dat niet wat ver gezocht gezien het gewicht en de stijfheid van het geheelpappaleo schreef:Als de woofer laag zit, dan zal de trilling die hij aan de kast doorgeeft minder zijn dan wanneer hij hoog zit (vgl hefboomwerking).
Gefeliciteerd met de beslissing!!!rikpost schreef:Goed de kogel is door de kerk ,het word het studio Electric model .
Ik vind ze mooi en daar gaat het omDe subkast word dit keer gebouwd van 30mm berken multiplex met bracing .
Ik zie dat bij veel modellen met site fire woofer de woofer zo hoog mogenlijk geplaatst is .
Ik neem aan dat dit is om zo dicht mogenlijk bij de bron van de laag mid te zitten en reflecties van de vloer te verminderen![]()
Of zou er nog een goede motivatie zijn om hem juist laag te plaatsen , het plus min 50 cm maar toch.
Wanneer je over subs leest maakt het weer niet zo veel uit .
Wat is jullie mening hier over.
Ik weet niet hoe zwaar en hoe stijf de kast wordt. Maar met die mortel bol erbovenop zal het ook wel meevallen.rikpost schreef:Is dat niet wat ver gezocht gezien het gewicht en de stijfheid van het geheelpappaleo schreef:Als de woofer laag zit, dan zal de trilling die hij aan de kast doorgeeft minder zijn dan wanneer hij hoog zit (vgl hefboomwerking).
Idd zuur. 40 mm is niet bepaald goedkoop. Petje af hoor met al die facetten, ik had al moeite om zo'n plaat in drieen te zagen voor vervoerrikpost schreef:Hoi Jeroen ja leuk he !
Nu kan ik tenminste verder ,wel zuur van die subkasten maar daar komen we ook wel over heen.
Heb in ieder geval mijn woodworking skills op een hoger niveau gebracht![]()
Ik snap je beredenering nu ,maar het word inderdaad zwaar en stijf de bol weegt met unit al 25 kg .pappaleo schreef:Ik weet niet hoe zwaar en hoe stijf de kast wordt. Maar met die mortel bol erbovenop zal het ook wel meevallen.rikpost schreef:Is dat niet wat ver gezocht gezien het gewicht en de stijfheid van het geheelpappaleo schreef:Als de woofer laag zit, dan zal de trilling die hij aan de kast doorgeeft minder zijn dan wanneer hij hoog zit (vgl hefboomwerking).![]()
Als ik zelf een slank zuiltje zou ontwerpen, dan zou ik er in ieder geval wel rekening mee houden.
Nee het is echt een vierweg systeem ik moet die bol eens buiten meten binnen lukt dat zo laag niet .Shadow schreef:Ik vind je laatste beslissing op ontwerpgebied erg fraai!
Ik hoop dat ie zo blijft, krijg je met het laag crossen naar de bol geen problemen daar? of loop de bol sowieso door naar de laagste frequenties?
Ja we hebben de subs nog naar de woonkamer gesleept ook om ze apart te zetten.DKM schreef:Idd zuur. 40 mm is niet bepaald goedkoop. Petje af hoor met al die facetten, ik had al moeite om zo'n plaat in drieen te zagen voor vervoerrikpost schreef:Hoi Jeroen ja leuk he !
Nu kan ik tenminste verder ,wel zuur van die subkasten maar daar komen we ook wel over heen.
Heb in ieder geval mijn woodworking skills op een hoger niveau gebracht![]()
Maar ik denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt. Het zou erg groot worden denk ik en had nog erg veel weg van je voorgaande werkstuk.
Hoi mark.markbakk schreef:De afstand tussen de AT en de 560 is wel redelijk groot, op welke frequentie ga je die wisselen?
Tja wanneer je de grafiek van de 18h en de esotar over elkaar heen leg dan zou dat inderdaad moeten kunnen.FrancoB schreef:Wat is precies de meerwaarde van de 560? Minder steil filteren?
De esotar en 18H kunnen prima samenspelen?
Je filterd de woofer heel laag , dan mag die rustig een stuk dieper vallen , pas als ie ook nog een beetje mid moet weergeven zal een diepverzonken unit reflexies veroorzaken tegen de randen .rikpost schreef:ik wil de woofer graag achter een frontje en het frontje gelijk met de zijkant van de kast .
Dit betekend dat ik de woofer moet laten verzinken om het luidsprekerdoek niet te raken.
Wat dan belangrijk is ,hoeveel komt hij naar buiten .
Bijgevoegd de gegevens.
Wanneer ik het zo lees moet ik 8,6 mm van af bovenkant van de rolrand meten .
Maar wat is pp48 mm
Ergo is die 8,6 mm genoeg of werkt het anders
Kan nemen , zo ver ik weet heeft een woofer die diep wordt ingevreest bij ''sub'' lage tonen aan de zijkant geen invloed op reflexies door diepe invrezing .rikpost schreef:Bedoel je dan dat ik die 1, 5 cm van af de bovenkant van de rolrand moet nemen