Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door johan283 »

Mr Tube schreef:
Het schema waarop ik de print gebaseerd heb, ik heb nog een set liggen van de 20 die ik heb laten maken.
De nieuwe printen (Aleph X) heb ik nog wel voldoende liggen, hier kun je ook een Aleph 2 t/m 60 mee op bouwen. Mocht er belangstelling zijn dan maak ik wel goede documentatie want die heb ik nu niet.
aleph60.pdf

Ok , wat zijn nu de verschillen tussen de X,2 en 60?
Hebben deze versterkers verschillende output vermogens?
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door Mr Tube »

Schematisch zijn ze haast iedentiek, verschil is dat de A60 een iets lagere voedingspanning heeft en een hogere ruststroom. Dit resulteert in een versterker die iets beter om kan gaan met bijv. 4 ohm luidsprekers. De A2 levert in 8 Ohm meer vermogen maar stort eerder in als de impedantie lager wordt, de A60 klinkt daarom wat strakker in het laag.
De A60 is net als de A5 berekend op 60Watt in 8 Ohm maar heeft wel twee keer zoveel mosfets als de A5, daarom hebben de A30 en A60 bij mij de voorkeur boven de oudere modellen., kunnen gewoon meer stroom leveren.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door dre »

Gaat hier nog wat gebeuren? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door Ah!buis »

dre schreef:
Gaat hier nog wat gebeuren? :mrgreen:
2014,het jaar van het afmaken........
Tja,ik zou zeggen,doe 's wat ,had je al iemand op 't oog ? :rofl:
Anne
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door dre »

Ik zal 'm onderaan mijn lijst zetten! :sure:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
Gaat hier nog wat gebeuren? :mrgreen:
En dat moet uitgerekend jij zeggen ? :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door dre »

Wat gaan we nou weer krijgen?

Ik heb vandaag nog iets nuttigs gedaan bijvoorbeeld. :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door Ah!buis »

dre schreef:
Wat gaan we nou weer krijgen?

Ik heb vandaag nog iets nuttigs gedaan bijvoorbeeld. :lol:
Ja, dat weten we,een lijst gemaakt :shock: :lol:
Anne
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door dre »

Nee,die is al heel oud...... 8-[

Ik heb wat gerepareerd. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wie kan mij helpen mijn Aleph 2 versterkers te herbouwen

Bericht door ray5150 »

Best wel stilletjes hier...
Plaats reactie