I know peter
de bedoeling is uiteindelijk om de machine werkend te krijgen en te kijken wat ie allemaal kan verwerken. Vervolgens wil ik de nu nog mdf delen (welke overigens zo'n 10 jaar oud zijn inmiddels en hopelijk dus ook een beetje uitgewerkt) gaan vervangen door bijvoorbeeld ook trespa of misschien wel geheel uit aluminium bouwen. Daar is momenteel alleen voorlopig geen budget voor.
De hele constructie is op de geleidingen en de spindels na opgebouwd uit onderdelen die ik nog ergens in de kast of onder de werkbank had liggen. Vandaar dus ook de keuze voor het mdf.
Er stond nog ergens een plaat 30mm waar dit nog precies uit ging.
Mdf werkt overigens voornamelijk in de dikte en dit is ook iets waar rekening mee gehouden is bij het ontwerp alle geleidingen staan haaks en min of meer zwevend op de dikterichting van het mdf.
Als het dus wat dikker of dunner wordt zullen de geleidingen niet krom gedrukt worden omdat ze enkel door de mdf constructie op hun plek gehouden worden maar er niet in opgesloten zitten.
Tot zover mijn achterliggende theorie, de werkelijkheid moet gaan uitwijzen of het ook daadwerkelijk allemaal zo werkt.
Ik heb tot nu toe iig een leuk project om me mee bezig te houden en mocht het allemaal totaal niet werken dan is er ook geen man overboord want de kosten zijn nihil en begin ik gewoon weer overnieuw....