Mijn naam is Maarten en ik ben nu al erg lang op zoek naar kwalitatief goede vervanging voor een set speakers.
Deze speakers heb ik rond 1996/97 zelf mogen maken op school bij houtbewerking omdat ik alle reguliere werkstukken al klaar had.
Mijn leraar houtbewerking was echt een enorme audiofreak en maakte regelmatig testmodellen voor een bedrijfje van een vriend of kennis van hem.
Voor mij gaat het allemaal lang zo ver niet.
Zelf vind ik het gewoon erg prettig als muziek op apparatuur van een zekere kwaliteit wordt afgespeeld en niet een of ander plastic dingetje dat zo lek is als een mandje anders mag die radio wel uit van mij.
Een van de luidsprekers is helaas beschadigd geraakt en sindsdien staan deze speakers waar ik jarenlang erg veel plezier van heb gehad werkloos en zielig in huis en daar baal ik van.
Ik ben inmiddels al best veel winkels binnen geweest maar ik ben eigenlijk nog niemand tegengekomen die volgens mij echt weet waar hij over praat.
Ze komen gewoon met het eerste de beste wat ze zelf op de plank hebben liggen wat een beetje dezelfde maten heeft.
Eigenlijk zodra je begint over de inhoud van de kast of zoiets dan zie je aan ze dat ze zoiets hebben van, uuuuhhhm....
Maar ik ben zelf ook zeker geen kenner van dit soort dingen dus ik hoop hier wat informatie en hulp te vinden.
De gebruikte materialen zijn voor zover ik me herinner ook geleverd door eerder genoemde bedrijfje (waar ik geen naam meer van weet).
Probleem is vooral dat er op de onderdelen ook nagenoeg geen informatie staat.
Geen merkjes, vermogens of andere informatie die ik als nuttig zou beschouwen in ieder geval.
Ik ben dus "gewoon" op zoek naar spullen van goede kwaliteit die geschikt zijn voor deze behuizing.
Tot nu toe alleen zonder enig succes...
Onlangs heb ik een aantal foto´s gemaakt van de speakers en onderdelen in de hoop dat iemand hier er iets mee kan en mij de goede kant op kan helpen.
Alle informatie die ik over de speakers heb:
Materiaal 18mm MDF
hoogte 100cm
breedte 21cm
diepte 25cm
Onderste gedeelte is opgevuld met een of andere wolachtige materiaal om te dempen (hier kan ik niet meer bij, die ruimte is dicht).
De binnenkant van de klankkasten zijn 17,4 x 21,4 x 52cm wat volgens mij neerkomt op zo´n 19,4liter.
Onder de luidsprekers zit in beide kasten een gat met een plastic buis van 14,5cm lang en 5cm doorsnee.
De ruimtes die uitgefreesd zijn om de speakers te monteren zijn 18,7cm doorsnee voor de grote speaker en 10,4cm in doorsnee voor de tweeter.
alvast erg bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groeten, Maarten