[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Lijkt mij wel een interessant gebeuren, ik zou dat waarschijnlijk ook kunnen gebruiken in de opzet van de The Piper, ik heb nu een switch om het PC gedeelte te on/off te schakelen.
En de DAC staat ook altijd met zijn ledjes te gloeien.
Heb je daar voldoende printjes voor besteld of heb je juist nog over?
En de DAC staat ook altijd met zijn ledjes te gloeien.
Heb je daar voldoende printjes voor besteld of heb je juist nog over?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Het zijn er 10, t's de minimale bestelhoeveelheid bij deze maat.hannesie schreef:Lijkt mij wel een interessant gebeuren, ik zou dat waarschijnlijk ook kunnen gebruiken in de opzet van de The Piper, ik heb nu een switch om het PC gedeelte te on/off te schakelen.
En de DAC staat ook altijd met zijn ledjes te gloeien.
Heb je daar voldoende printjes voor besteld of heb je juist nog over?
Zelf heb ik er nu 2 nodig en wil er ook nog wel 2 bewaren voor ooit.
Voor wie er een wil overnemen: dat kan tegen kostprijs, maar ik heb de cc afschrift nog niet dus weet het nog niet wat de $ --> € wisselkoers is, maar zal ergens rond 3 euro per print zijn.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Al zou het meer $ zijn, ik wil er wel 1.
Ik stuur je binnenkort wel een PB.
Ik stuur je binnenkort wel een PB.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Wat deden deze printjes ook alweer precies?
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
In mijn geval:mischa72 schreef:Wat deden deze printjes ook alweer precies?
Gr. Mischa
Standby voeding voor de AFDAC Controller. Langs de zijkant (stippellijn op de silkscreen) is er optioneel nog plaats voor een relais (aangestuurd vanuit de AFDAC Controller) om bv de PSU zoals die bij de AFDAC zit te schakelen.
'n tweede print gebruik ik als voeding voor de miniSharc en schakel die ook met bovenstaand relais.
Ik heb er 6 in de aanbieding:knuisje schreef:Ik wil er ook wel 1 of 2.
Dan heeft interesse,
Hannessie wil er een,
Knuisje 2 stuks
Dus op dit moment nog 2 beschikbaar
Ik zal vanavond als ik er aan toe kom nog een PDF'je posten met wat info waaronder de bill of material.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
De credit-card maatschappij heeft mij niet onnodig afgeroomd via een onvoordelige wisselkoers.
De kostprijs van het print komt uit op € 2,53 per stuk + verzendkosten (1 postzegel twv 60ct voor verzending binnen nederland).
Wie maakt mij los?
De kostprijs van het print komt uit op € 2,53 per stuk + verzendkosten (1 postzegel twv 60ct voor verzending binnen nederland).
Wie maakt mij los?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Doe mij er nog maar 1, dus 2 in het totaal.
Je weet maar nooit waar het goed voor is.
Je weet maar nooit waar het goed voor is.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Nu Hannesie er 2 wil: nog 1 print beschikbaar.
In de ZIP file zitten de Eagle files en een onderdelen lijst.
Ik ben nog bezig met een kleine tekst document met nog wat info.
In de ZIP file zitten de Eagle files en een onderdelen lijst.
Ik ben nog bezig met een kleine tekst document met nog wat info.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
STOP PRESS!!!!!
Ik tel zonet de prints na (kuch), het zijn er geen 10 maar 12!! ze hadden zeker een feestdag in Hong-Kong
De prijs per print kan dus lager --> van 2,53 voor 2,11 !
Voor Dan, Hannesie en Knuisje: jullie kunnen dus dit bedrag per print + 60ct voor de postzegel overmaken.
Ik heb dus nog 3 in de aanbieding. Wie maakt mij los?
H.
Ik tel zonet de prints na (kuch), het zijn er geen 10 maar 12!! ze hadden zeker een feestdag in Hong-Kong
De prijs per print kan dus lager --> van 2,53 voor 2,11 !
Voor Dan, Hannesie en Knuisje: jullie kunnen dus dit bedrag per print + 60ct voor de postzegel overmaken.
Ik heb dus nog 3 in de aanbieding. Wie maakt mij los?
H.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Als deze door middel van een 12V triggeringang een relais kan schakelen, wil ik die 3 wel hebben (als je ze nog hebt)
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Kleine lettertjes lezen!hsmeets schreef:STOP PRESS!!!!!
Ik tel zonet de prints na (kuch), het zijn er geen 10 maar 12!! ze hadden zeker een feestdag in Hong-Kong
De prijs per print kan dus lager --> van 2,53 voor 2,11 !
Voor Dan, Hannesie en Knuisje: jullie kunnen dus dit bedrag per print + 60ct voor de postzegel overmaken.
Ik heb dus nog 3 in de aanbieding. Wie maakt mij los?
H.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Mischa,
ik heb het zo gemaakt dat het op de trigger uitgang van de AFDAC controller aangesloten kan worden (is een 'open collector').
Maar er is ruimte voor een beetje variatie: zover ik het kan overzien:
1) voor Q1 ipv een PNP transistor moet je dan een NPN transistor nemen (moet je wel even opletten met solderen en pinning van de transistor want Collector en Emitter moeten andersom!
2) Vervolgens kun je dan connector pin X3-2 aan de 12V trigger leggen een X3-1 aan de massa. R3 en R4 overeenkomstig dimensioneren. R3 houdt de basis van je Q1 aan massa zodat die niet onbedoeld gaat klapperen als X3-2 zweeft, iets van 47KOhm zal wel goed zijn en R4 moet je zo dimensioneren dat je Q1 niet opblaast met een te hoge basisstroom, 4K7 perhaps?
Het relais op de print wordt gevoed vanuit de voeding, als je voeding op een andere spanning aanpast dan moet je ook opletten met de keuze voor het relais!
Kan iemand hier een peer-review doen van wat ik hierboven beweer?
Groet,
H.
ik heb het zo gemaakt dat het op de trigger uitgang van de AFDAC controller aangesloten kan worden (is een 'open collector').
Maar er is ruimte voor een beetje variatie: zover ik het kan overzien:
1) voor Q1 ipv een PNP transistor moet je dan een NPN transistor nemen (moet je wel even opletten met solderen en pinning van de transistor want Collector en Emitter moeten andersom!
2) Vervolgens kun je dan connector pin X3-2 aan de 12V trigger leggen een X3-1 aan de massa. R3 en R4 overeenkomstig dimensioneren. R3 houdt de basis van je Q1 aan massa zodat die niet onbedoeld gaat klapperen als X3-2 zweeft, iets van 47KOhm zal wel goed zijn en R4 moet je zo dimensioneren dat je Q1 niet opblaast met een te hoge basisstroom, 4K7 perhaps?
Het relais op de print wordt gevoed vanuit de voeding, als je voeding op een andere spanning aanpast dan moet je ook opletten met de keuze voor het relais!
Kan iemand hier een peer-review doen van wat ik hierboven beweer?
Groet,
H.
Laatst gewijzigd door hsmeets op di 26 nov 2013, 20:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Je zet dan toch gewoon een spanning op X3-1 of X3-2? In dat geval is hij te gebruiken
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik heb vandaag op kantoor te veel aan pietluttige details moeten denken dat ik mij even niet kan voorstellen wat je bedoelt, het is even ' op' bij mij, kan alleen nog maar recht-toe-recht-aan denken 
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik wil ze wel Huib, Als het toch niet zou werken, verkoop ik ze dan wel weer 
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
In mijn opzet:
Het relais K1 schakelt in als er een basis stroom kan vloeien via R3, leg je R3/X3-1 aan massa schakelt het relais in. In mijn opzet kan X3-2 in principe zweven.
Voor jouw toepassing:
Neem ipv de BC327 de BC337, dat is de NPN tegenhanger en soldeer deze 180 graden omgedraaid op zijn plek.
voor de rest, zie mijn vorige posting.
Het relais K1 schakelt in als er een basis stroom kan vloeien via R3, leg je R3/X3-1 aan massa schakelt het relais in. In mijn opzet kan X3-2 in principe zweven.
Voor jouw toepassing:
Neem ipv de BC327 de BC337, dat is de NPN tegenhanger en soldeer deze 180 graden omgedraaid op zijn plek.
voor de rest, zie mijn vorige posting.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Zo, check, double-check en triple-check en vervolgens de componenten besteld om de twee voedingen in elkaar te solderen. Spul zal wel niet voor het weekend arriveren, wordt iets voor de volgende week….
Ook even liggen schuiven voor een opstelling in een kast straks…..
't wordt nog wat…..
Ook even liggen schuiven voor een opstelling in een kast straks…..
't wordt nog wat…..
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
1 lel van een print met alles van de AF/DAC erop en de MiniSharc piggybacked erop, dat was pas profi geweest…….Dan schreef:Dat ziet er profi uit!
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik zat toevallig vandaag ook even te kijken naar de plaatsing van de printen.
Is het niet gunstiger de print van de stdby psu tussen de trafo en de voedings print te zetten, en de regelprint er net voor bij het front?
Is het niet gunstiger de print van de stdby psu tussen de trafo en de voedings print te zetten, en de regelprint er net voor bij het front?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Sinterklaas zat aan de printen te denken;
hoe kan hij ze de beste plaats schenken
En zo schoof lieve Sint heen en weer
en bekeek elke optie keer op keer
Eenmaal moe van het schuiven dacht de sint; ach laat de forumleden maar denken.
hoe kan hij ze de beste plaats schenken
En zo schoof lieve Sint heen en weer
en bekeek elke optie keer op keer
Eenmaal moe van het schuiven dacht de sint; ach laat de forumleden maar denken.
