[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

Lijkt mij wel een interessant gebeuren, ik zou dat waarschijnlijk ook kunnen gebruiken in de opzet van de The Piper, ik heb nu een switch om het PC gedeelte te on/off te schakelen.
En de DAC staat ook altijd met zijn ledjes te gloeien.
Heb je daar voldoende printjes voor besteld of heb je juist nog over?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Ziet er goed uit Huib !!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

hannesie schreef:
Lijkt mij wel een interessant gebeuren, ik zou dat waarschijnlijk ook kunnen gebruiken in de opzet van de The Piper, ik heb nu een switch om het PC gedeelte te on/off te schakelen.
En de DAC staat ook altijd met zijn ledjes te gloeien.
Heb je daar voldoende printjes voor besteld of heb je juist nog over?
Het zijn er 10, t's de minimale bestelhoeveelheid bij deze maat.

Zelf heb ik er nu 2 nodig en wil er ook nog wel 2 bewaren voor ooit.

Voor wie er een wil overnemen: dat kan tegen kostprijs, maar ik heb de cc afschrift nog niet dus weet het nog niet wat de $ --> € wisselkoers is, maar zal ergens rond 3 euro per print zijn.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

Al zou het meer $ zijn, ik wil er wel 1. :D

Ik stuur je binnenkort wel een PB.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door knuisje »

Ik wil er ook wel 1 of 2. :goeie:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Wat deden deze printjes ook alweer precies?

Gr. Mischa
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

mischa72 schreef:
Wat deden deze printjes ook alweer precies?

Gr. Mischa
In mijn geval:

Standby voeding voor de AFDAC Controller. Langs de zijkant (stippellijn op de silkscreen) is er optioneel nog plaats voor een relais (aangestuurd vanuit de AFDAC Controller) om bv de PSU zoals die bij de AFDAC zit te schakelen.

'n tweede print gebruik ik als voeding voor de miniSharc en schakel die ook met bovenstaand relais.
knuisje schreef:
Ik wil er ook wel 1 of 2. :goeie:
Ik heb er 6 in de aanbieding:
Dan heeft interesse,
Hannessie wil er een,
Knuisje 2 stuks

Dus op dit moment nog 2 beschikbaar

Ik zal vanavond als ik er aan toe kom nog een PDF'je posten met wat info waaronder de bill of material.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

De credit-card maatschappij heeft mij niet onnodig afgeroomd via een onvoordelige wisselkoers.

De kostprijs van het print komt uit op € 2,53 per stuk + verzendkosten (1 postzegel twv 60ct voor verzending binnen nederland).

Wie maakt mij los?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

Doe mij er nog maar 1, dus 2 in het totaal. :mrgreen:

Je weet maar nooit waar het goed voor is. :kwijl:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Nu Hannesie er 2 wil: nog 1 print beschikbaar.

In de ZIP file zitten de Eagle files en een onderdelen lijst.
AFDAC Standby PSU + Trigger.zip
(119.68 KiB) 60 keer gedownload


Ik ben nog bezig met een kleine tekst document met nog wat info.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

STOP PRESS!!!!!

Ik tel zonet de prints na (kuch), het zijn er geen 10 maar 12!! ze hadden zeker een feestdag in Hong-Kong

De prijs per print kan dus lager --> van 2,53 voor 2,11 !

Voor Dan, Hannesie en Knuisje: jullie kunnen dus dit bedrag per print + 60ct voor de postzegel overmaken.

Ik heb dus nog 3 in de aanbieding. Wie maakt mij los?

H.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Als deze door middel van een 12V triggeringang een relais kan schakelen, wil ik die 3 wel hebben (als je ze nog hebt) :wink:

Groeten,
Mischa
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ds23man »

hsmeets schreef:
STOP PRESS!!!!!

Ik tel zonet de prints na (kuch), het zijn er geen 10 maar 12!! ze hadden zeker een feestdag in Hong-Kong

De prijs per print kan dus lager --> van 2,53 voor 2,11 !

Voor Dan, Hannesie en Knuisje: jullie kunnen dus dit bedrag per print + 60ct voor de postzegel overmaken.

Ik heb dus nog 3 in de aanbieding. Wie maakt mij los?

H.
Kleine lettertjes lezen! :lol: Je krijgt er minimaal 10, kunnen er elf of twaalf zijn!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Mischa,

ik heb het zo gemaakt dat het op de trigger uitgang van de AFDAC controller aangesloten kan worden (is een 'open collector').

Maar er is ruimte voor een beetje variatie: zover ik het kan overzien:
Schermafbeelding 2013-11-26 om 20.39.21.png
1) voor Q1 ipv een PNP transistor moet je dan een NPN transistor nemen (moet je wel even opletten met solderen en pinning van de transistor want Collector en Emitter moeten andersom!

2) Vervolgens kun je dan connector pin X3-2 aan de 12V trigger leggen een X3-1 aan de massa. R3 en R4 overeenkomstig dimensioneren. R3 houdt de basis van je Q1 aan massa zodat die niet onbedoeld gaat klapperen als X3-2 zweeft, iets van 47KOhm zal wel goed zijn en R4 moet je zo dimensioneren dat je Q1 niet opblaast met een te hoge basisstroom, 4K7 perhaps?

Het relais op de print wordt gevoed vanuit de voeding, als je voeding op een andere spanning aanpast dan moet je ook opletten met de keuze voor het relais!

Kan iemand hier een peer-review doen van wat ik hierboven beweer?

Groet,

H.
Laatst gewijzigd door hsmeets op di 26 nov 2013, 20:59, 2 keer totaal gewijzigd.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Je zet dan toch gewoon een spanning op X3-1 of X3-2? In dat geval is hij te gebruiken :wink:

Groeten,
Mischa
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Ik heb vandaag op kantoor te veel aan pietluttige details moeten denken dat ik mij even niet kan voorstellen wat je bedoelt, het is even ' op' bij mij, kan alleen nog maar recht-toe-recht-aan denken :-)
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Ik wil ze wel Huib, Als het toch niet zou werken, verkoop ik ze dan wel weer ;-)

Gr. Mischa
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

In mijn opzet:

Het relais K1 schakelt in als er een basis stroom kan vloeien via R3, leg je R3/X3-1 aan massa schakelt het relais in. In mijn opzet kan X3-2 in principe zweven.

Voor jouw toepassing:

Neem ipv de BC327 de BC337, dat is de NPN tegenhanger en soldeer deze 180 graden omgedraaid op zijn plek.
Schermafbeelding 2013-11-26 om 21.29.46.~png.jpg
voor de rest, zie mijn vorige posting.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Komt goed, ik pik ze binnenkort wel even op ;-)
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Zo, check, double-check en triple-check en vervolgens de componenten besteld om de twee voedingen in elkaar te solderen. Spul zal wel niet voor het weekend arriveren, wordt iets voor de volgende week….

Ook even liggen schuiven voor een opstelling in een kast straks…..
P7-11.jpg
't wordt nog wat…..
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Dan »

Dat ziet er profi uit!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Dan schreef:
Dat ziet er profi uit!
1 lel van een print met alles van de AF/DAC erop en de MiniSharc piggybacked erop, dat was pas profi geweest…….

:-)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

Ik zat toevallig vandaag ook even te kijken naar de plaatsing van de printen.

Is het niet gunstiger de print van de stdby psu tussen de trafo en de voedings print te zetten, en de regelprint er net voor bij het front?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Sinterklaas zat aan de printen te denken;
hoe kan hij ze de beste plaats schenken

En zo schoof lieve Sint heen en weer
en bekeek elke optie keer op keer

Eenmaal moe van het schuiven dacht de sint; ach laat de forumleden maar denken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hannesie »

:rofl:
Plaats reactie