Build topic LM4780 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Build topic LM4780 versterker
Ja, van de grote bufferelco's. Alleen brandt de led dan tot deze leeg zijn gebloed.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Build topic LM4780 versterker
ik maak gebruik van luidspreker protector bordjes, hier kan ik ook de led van laten branden, dus bij deze geregeld.
en weer 2 pcb's gesoldeerd, nu nog wachten op de kasten (galaxy maggiorato 230x170x80)
en weer 2 pcb's gesoldeerd, nu nog wachten op de kasten (galaxy maggiorato 230x170x80)
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Build topic LM4780 versterker
en we kunnen aan de slag (gisteravond al het freeswerk gedaan)
alleen nog een beetje assembleren
alleen nog een beetje assembleren
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Build topic LM4780 versterker
alleen nog intern bedraden
gaan gebruikt worden voor mijn orgel project
ucd voor subwoofer
1x lm voor 2 stuks bijou 170 ter aanvulling op de sub (met een minidsp er tussen als filter)
1x lm (met dubbele input voor de surround, en als muziek systeem aan mijn pc) met een set boston accoustics a25
4x lm om nog 4 sets a25 aan te sturen
gaan gebruikt worden voor mijn orgel project
ucd voor subwoofer
1x lm voor 2 stuks bijou 170 ter aanvulling op de sub (met een minidsp er tussen als filter)
1x lm (met dubbele input voor de surround, en als muziek systeem aan mijn pc) met een set boston accoustics a25
4x lm om nog 4 sets a25 aan te sturen
Re: Build topic LM4780 versterker
Is dit PCB ook te gebruiken als voorversterker in een LM4780?
http://www.ebay.com/itm/Tube-6N3-Buffer ... 1e6c4a8a07
http://www.ebay.com/itm/Tube-6N3-Buffer ... 1e6c4a8a07
Re: Build topic LM4780 versterker
Welke zijn dat? Ik ben van plan om met de LM4780 een 5-kanaals versterker te bouwen (3x100W front en een enkele stereo voor de achterkanalen). Daar wil ik toch liever een protectie tussen zetten.salautom schreef:ik maak gebruik van luidspreker protector bordjes,
Gr. Mischa
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Build topic LM4780 versterker
zijn aardig goedkoopsalautom schreef:
ik maak gebruik van luidspreker protector bordjes,
Welke zijn dat? Ik ben van plan om met de LM4780 een 5-kanaals versterker te bouwen (3x100W front en een enkele stereo voor de achterkanalen). Daar wil ik toch liever een protectie tussen zetten.
http://www.ebay.com/itm/Speaker-protect ... OC:NL:3160
Re: Build topic LM4780 versterker
Dat is wel heul erg goedkoop...
Nog geen 4 euro. printje + onderdelen. en portokosten. dat kan toch helemaal niet ?
Die 2 relais samen kosten al meer dan 4 euro...
Re: Build topic LM4780 versterker
Ben je niet bang dat de signaaldraden te dicht bij de trafo zitten?
Re: Build topic LM4780 versterker
Wel koelprofiel is er eigenlijk nodig voor de LM4780? Of is een flink stuk aluminium genoeg?
Re: Build topic LM4780 versterker
Niemand een idee of dit mogelijk is?Zweitse schreef:Is dit PCB ook te gebruiken als voorversterker in een LM4780?
http://www.ebay.com/itm/Tube-6N3-Buffer ... 1e6c4a8a07
Re: Build topic LM4780 versterker
Waarom zou het niet mogelijk zijn? Is dit een preamp met bijzondere eigenschappen?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Build topic LM4780 versterker
de versterkers zijn klaar en doen wat ze moeten doen, een aantal signalen versterken 
Re: Build topic LM4780 versterker
Ik weet even niet of een buffer amp het zelfde is als een pre amp.
mede omdat er maar 12 volt ac op staat. Als ik denk aan een tube amp denk ik altijd aan veeeeel volts
Re: Build topic LM4780 versterker
Wat een bouwtempo!
@zweitse: ik weet niet wat het ebay printje precies doet. De LM versterkerprint heeft een ingangsimpedantie van 47k, dit is voor vrijwel geen enkele bron een probleem.
@zweitse: ik weet niet wat het ebay printje precies doet. De LM versterkerprint heeft een ingangsimpedantie van 47k, dit is voor vrijwel geen enkele bron een probleem.
Re: Build topic LM4780 versterker
Het gaat om dit kitje. Deze zou ik willen gebruiken als voorversterker van de LM4780, maar weet niet of dat zo maar kan? Misschien gewoon een kwestie van proberenknuisje schreef:Wat een bouwtempo!
@zweitse: ik weet niet wat het ebay printje precies doet. De LM versterkerprint heeft een ingangsimpedantie van 47k, dit is voor vrijwel geen enkele bron een probleem.
http://www.ebay.nl/itm/Tube-6N3-Buffer- ... 1e75236323
Re: Build topic LM4780 versterker
Da's nog best wel een flink element. En een Hifi 2000 kastje gaat hem niet worden. Ik wel even wat leuks bedenken.
Re: Build topic LM4780 versterker
Normaal kijk ik hier zelden.Als Knuisje zich bemoeit met de versterker,die hij van haver tot gort kent,zit 't wel snor.
Het is nogal rustig de laatste tijd dus toen dit tegengekomen,een buizen geval !
Moet best kunnen,de condensators aan de uitgang zullen hiervoor vermoedelijk wel onnodig groot voorgeschreven zijn.
Nadelen,
"versterkt" niet 0dB zoals aangekondigd maar hoogsten -1dB ... verzwakt dus (een beetje)
na inschakelen eerst opwarmen
je hebt een trafo nodig 12V minstens 1A
meer kans op brom,zelfs van de trafo wegens één fase meer belast dan de ander
neemt nogal wat plaats in
Voordelen,
er is een volumeregeling
klinkt iets anders (beter/slechter ,'t is maar waar je van houdt)
weer een leuk bouwwerk
geen aan/uit ledje nodig als de buis eruit steekt
Anne
Het is nogal rustig de laatste tijd dus toen dit tegengekomen,een buizen geval !
Moet best kunnen,de condensators aan de uitgang zullen hiervoor vermoedelijk wel onnodig groot voorgeschreven zijn.
Nadelen,
"versterkt" niet 0dB zoals aangekondigd maar hoogsten -1dB ... verzwakt dus (een beetje)
na inschakelen eerst opwarmen
je hebt een trafo nodig 12V minstens 1A
meer kans op brom,zelfs van de trafo wegens één fase meer belast dan de ander
neemt nogal wat plaats in
Voordelen,
er is een volumeregeling
klinkt iets anders (beter/slechter ,'t is maar waar je van houdt)
weer een leuk bouwwerk
geen aan/uit ledje nodig als de buis eruit steekt
Anne
Re: Build topic LM4780 versterker
@Anne, misschien nog een suggestie voor een leuke buizen pré.
