Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Pfoeh, even het topic niet meer gezien, maar goed bezig daar! Voor de looks, met deze dikke weckflessen? symmetrisch! Komen die potmeter naar buiten toe, ben je niet bang dat iemand daar eens (onbedoelt) een slinger aan geeft?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
En how about monoblokken ?
Of heb je soms maar één voedingstrafo...
Of heb je soms maar één voedingstrafo...
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zoiets dan??ray5150 schreef:Niet symmetrisch ?![]()
![]()
![]()
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Nee geen monoblokken,de drie trafo,s rechts geven de spanningen voor links en rechts. gecombineerd dus.ray5150 schreef:En how about monoblokken ?
Hallo,Barry
De potmeters ga ik verzonken uitvoeren.[of afdekken]
Jan Geert,mooie foto
Alleen niet zo,n goed idee.
Ik maak de hoogspanning voor de GM,s in een aparte kast,zou ik het zo doen dan loopt die spanning[1000V
Nu loopt ie alleen aan de linkerkant,waar ook de verbindingskabel aansluiting komt.zo kort mogelijk..........
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Op mijn foto zie je naast de trafo in het midden een nylon wartel zitten. Daaronder zit de kop van de as van de Bourns 10-slag pot voor de bias, de zelfde die jij gebruikt. Ik heb er eens 12 van 22k op marktplaats gekocht voor 2 tientjesdemocles schreef:
Hallo,Barry![]()
De potmeters ga ik verzonken uitvoeren.[of afdekken]
De wartel is geloof ik....... het wat concave nylon ringetje dat gebruikt wordt bij het vastzetten van een WC-pot
Voor wat betreft symmetrisch: Dit is binnenkant van de versterker: Alle AC zit in het middencompartiment. Per kant is er een bank gelijkrichters voor de 920V werkspanning voor de 845. 2 maal 3 BYW96 in serie per kant met MKP (die blauwe)+weerstand snubbers. Dan naar C1, die grote zwarte MTubecaps, 2 in serie per kant, dan die grote smoorspoel, dan de 500/500 JJ elco's (2 in serie, bij de jumbo voet. Alles bij elkaar iets van 10 cm van de gelijkrichter naar de buisvoet. Gaat nogal.
Het meeste werk bij deze versterker was het passen en meten om alles op een logische manier erin te krijgen, met korte lijnen. Is goed gelukt, uiteindelijk. Het ding is muisstil.
Een navelstreng met 1000V heeft ook zo zijn nadelen. Ik heb zo iets ooit gedaan met een elektrostaat voeding. Daar heb ik geloof ik een metalen flexibele doucheslang gebruikt voor afscherming.
De onlangs gerestaureerde Jadis JP30 heeft gewoon een krimpkous rond de draden tussen de 2 kasten, en dan een sleeve. Is wel afdoende.
Mooi, mooi project, dit!!
Jan Geert
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Bedankt,Jan Geert
Voor de hele mooie foto
En de uitleg.[zie ik daar steraarde?]
Bij mij wordt het de eerste tijd nog flink passen en meten,
Die snubbers over de dioden,zou 4nF voldoende zijn?
Heb deze nl. nog liggen [ 4 Kv ]
Voor de hele mooie foto
En de uitleg.[zie ik daar steraarde?]
Bij mij wordt het de eerste tijd nog flink passen en meten,
Die snubbers over de dioden,zou 4nF voldoende zijn?
Heb deze nl. nog liggen [ 4 Kv ]
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja,passen en meten, en het gaat niet passen !!
Misschien de boel anders benaderen
Grote buizen,grote kast,,wat hebben we nog liggen.....................
Wordt vervolgd.
Ondertussen de print voor de negatieve roosterspanning wat aangepast,was nog niet helemaal naar mijn zin.
Misschien de boel anders benaderen
Grote buizen,grote kast,,wat hebben we nog liggen.....................
Wordt vervolgd.
Ondertussen de print voor de negatieve roosterspanning wat aangepast,was nog niet helemaal naar mijn zin.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Dat vermoeden had ik al, dat het niet ging passen!
Is die banaan al op????

Is die banaan al op????
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Dan mag je wel opschieten, begint aardig rijp te worden!

Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Jan Geert schreef:
En dan zeggen ze dat mijn Pass Labs volgebouwd is...
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
De banaan is de ,,pisang,,...einde banaan dus........................... 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Doe even een kleine zoektocht op het net.
Kwam dit tegen....................
Helaas kreeg ik dit niet door de ,,WAF commissie,,
Maar even verder zoeken....................
Kwam dit tegen....................
Helaas kreeg ik dit niet door de ,,WAF commissie,,
Maar even verder zoeken....................
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Dat lijkt haast wel een kerncentrale. 
De straling is zichtbaar, alleen de koeltoren niet.
De straling is zichtbaar, alleen de koeltoren niet.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja ontwerp, Fukushima mono blokken 
Effe kijken of dit past.............
Effe kijken of dit past.............
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Wordt krap!
Ben benieuwd wanneer de mandarijnen op zijn!

Ben benieuwd wanneer de mandarijnen op zijn!
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Beetje grof aan het passen en meten.
Met de trafo,s op de bovenplaat en een beetje stapelen...............
Volgens mij moet dit passen
Met de trafo,s op de bovenplaat en een beetje stapelen...............
Volgens mij moet dit passen
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Maak je nu 2 verdiepingen/lagen?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zit er een tijdje naar te kijken.
Ik denk het wel, Hans
Ik denk het wel, Hans
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Democles="kitchen table inc."
.
Zie er naar uit dat 't niet kamerbreed wordt maar torenhoog
Anne
Zie er naar uit dat 't niet kamerbreed wordt maar torenhoog
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Dit ontwerp gaat te ver voor een houten kastje....
Een stevig 19" rack met diverse inschuifmodules komt eerder in aanmerking.
Kunnen dan gelijk wieltjes onder!
Een stevig 19" rack met diverse inschuifmodules komt eerder in aanmerking.
Kunnen dan gelijk wieltjes onder!
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Als hij dan maar voor "airconditioning" zorgt.
Zal dan wel wat warmer worden in de behuizing.

Zal dan wel wat warmer worden in de behuizing.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Rubsbandends23man schreef:Dit ontwerp gaat te ver voor een houten kastje....
Een stevig 19" rack met diverse inschuifmodules komt eerder in aanmerking.
Kunnen dan gelijk wieltjes onder!
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Heb even wat rondgekeken, want je bent niet de eerste met dit probleem.
Op het Europees Triode Festival 2007 waren er een paar Fransen, die het als volgt hebben opgelost. (de "energiecentrale 1925" look) groet,
Aat
Op het Europees Triode Festival 2007 waren er een paar Fransen, die het als volgt hebben opgelost. (de "energiecentrale 1925" look) groet,
Aat
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Wat steekt dat kastje er schriel bij af.democles schreef:Beetje grof aan het passen en meten.
Met de trafo,s op de bovenplaat en een beetje stapelen...............![]()
Volgens mij moet dit passen
Je mag wel dwarsdragers onder de bovenplaat zetten !
