Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Mooi, die profielen en hoekverbinders van Kokkelink. Maar eens onthouden, ben je erg flexibel met je kast opbouwen.
Even een update van de werkzaamheden.
Heb de inputs en de output getest. Bleek ik een vrijloopdiode bij de relaisschakeling omgekeerd gemonteerd hebben. Na vervanging was de werking i.i.g. goed.
Heb voor de foto even de ventilator in het frame gezet. Deze is ook te vinden in de file voor de achterplaat van sheaffer: Bij al het gedoe met boutjes en moertjes is onderstaand voorwerpje van grote waarde! groet,
Aat
Heb de inputs en de output getest. Bleek ik een vrijloopdiode bij de relaisschakeling omgekeerd gemonteerd hebben. Na vervanging was de werking i.i.g. goed.
Heb voor de foto even de ventilator in het frame gezet. Deze is ook te vinden in de file voor de achterplaat van sheaffer: Bij al het gedoe met boutjes en moertjes is onderstaand voorwerpje van grote waarde! groet,
Aat
Ziet er mooi uit ,Aat 
Dat van dat magneetje herken ik,hoe ouder je wordt des te meer M3 boutjes,sluitringen en moertjes die hun eigen weg gaan...........
Dat van dat magneetje herken ik,hoe ouder je wordt des te meer M3 boutjes,sluitringen en moertjes die hun eigen weg gaan...........
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ook M5 of M6 kunnen kwijtraken hoor. zo'n ding heb ik ook in de gereedschapskist voor m'n auto liggen. maar dan moet je geen nylon moertjes gebruiken 
- RobertD
- Contacteer:
Dan kun je er een hompie kauwgum aan doen, HenkJan.
De kauwgom moet je daarna niet meer in je mond doen.
Da's nie zo best voor het glazuur, als er nog een M3 moertje in zit....

Da's nie zo best voor het glazuur, als er nog een M3 moertje in zit....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik stel voor dat we vanaf nu alleen nog maar M24 of groter gebruiken op dit forum!
Sodejuuu, wat een ouwelullenbende wordt het hier!

Sodejuuu, wat een ouwelullenbende wordt het hier!
Daarom voel je je hier zeker erg thuis !ds23man schreef:Sodejuuu, wat een ouwelullenbende wordt het hier!![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nou nee, zit nogal wat M7 en M9 in mijn DS!ray5150 schreef:Daarom voel je je hier zeker erg thuis !ds23man schreef:Sodejuuu, wat een ouwelullenbende wordt het hier!![]()
![]()
Misschien een goed idee voor mijn kamerbreed GM70 kachel projecjeIk stel voor dat we vanaf nu alleen nog maar M24 of groter gebruiken op dit forum!
Hoef ik alleen de blutsen in de tegels te volgen i.p.v. met een zaklamp[op handen en voeten] achter die M3 moertjes aan te zitten.........
Vanmiddag dit prachtige werkstuk in het echt kunnen bewonderen.
Alles is zeer netjes en doordacht opgebouwd. gaat heel mooi worden als hij af is.
Ook heeft Aat een (heel grote) tip van de sluier opgelicht, van een op stapel staande bijbehorende buizen eindversterker.
Maar daar ga ik lekker niks over vertellen...

Alles is zeer netjes en doordacht opgebouwd. gaat heel mooi worden als hij af is.
Ook heeft Aat een (heel grote) tip van de sluier opgelicht, van een op stapel staande bijbehorende buizen eindversterker.
Maar daar ga ik lekker niks over vertellen...
Ziet er allemaal idd heel mooi uit.
Een bijbehorende versterker,bij die blauwe buizen
.
Dat worden dan zeker kwikdamp buizen
,ben benieuwd
.
Anne
Een bijbehorende versterker,bij die blauwe buizen
Dat worden dan zeker kwikdamp buizen
Anne
Inmiddels de achterplaat van Shaeffer ontvangen.
De netentree/schakelaar en de ventilator bevestigd en de achterkant voorlopig op het "buizenframe" gezet. Nu nog de zijkanten maken en de boven/voorplaat bestellen.
groet,
Aat
De netentree/schakelaar en de ventilator bevestigd en de achterkant voorlopig op het "buizenframe" gezet. Nu nog de zijkanten maken en de boven/voorplaat bestellen.
groet,
Aat
Dat gaat er "lekker" uit zien.
Als het net zo stevig klinkt, gaat het helemaal goed komen.
Als het net zo stevig klinkt, gaat het helemaal goed komen.
Mooi zeg. Komen er mooie hardhouten panelen op de zijkant?
Maakt wel een hele sterke indruk zo.
Hoogglans Palissander zou wel heel erg kwijl zijn...

Mag van mij ook wel op de voorzijde naast de zijkanten.Kappa7 schreef:Mooi zeg. Komen er mooie hardhouten panelen op de zijkant?
Ik weet het, het ligt aan mij, maar telkens moet ik bij het woord "palissander" aan de volgende conference denken :
(het woord palissander komt na 5.30 minuten)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CvFbL2iG ... rGojrw9ssc[/youtube]
groet,
Aat
(het woord palissander komt na 5.30 minuten)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CvFbL2iG ... rGojrw9ssc[/youtube]
groet,
Aat
Gebruik dan maar een stukje wengé of zebrano.
Het gaan geen houten zijkanten worden, zelfs geen ebben of cocobolo.
Ik zal MDF zijkantjes maken, die hoogglans zwart gespoten worden, geheel in stijl bij de glimmende boven/voorkant.
groet,
Aat
Ik zal MDF zijkantjes maken, die hoogglans zwart gespoten worden, geheel in stijl bij de glimmende boven/voorkant.
groet,
Aat
De boven/voorplaat van deze versterker moet op maat gemaakt, geboord/gefreesd en gezet worden, liefst van RVS, daarna (bij ander bedrijf) verchromen en polijsten.
Ik heb een offerte binnen van een bedrijf in de buurt, maar de prijs valt nogal tegen. Wie kent een goed metaalbewerkingsbedrijf, dat een dergelijk klusje goed kan uitvoeren, daarnaast redelijk qua prijs is en niet al te ver van Delft vandaan?
groet,
Aat
Ik heb een offerte binnen van een bedrijf in de buurt, maar de prijs valt nogal tegen. Wie kent een goed metaalbewerkingsbedrijf, dat een dergelijk klusje goed kan uitvoeren, daarnaast redelijk qua prijs is en niet al te ver van Delft vandaan?
groet,
Aat
Erg rustig ja, de bovenplaat laat helaasBarry2001 schreef:Rustig hier, ben je er nog mee bezig Aat?
groet,
Aat