Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Barry2001 »

Mooi, die profielen en hoekverbinders van Kokkelink. Maar eens onthouden, ben je erg flexibel met je kast opbouwen.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

Even een update van de werkzaamheden.
Heb de inputs en de output getest. Bleek ik een vrijloopdiode bij de relaisschakeling omgekeerd gemonteerd hebben. Na vervanging was de werking i.i.g. goed.
Heb voor de foto even de ventilator in het frame gezet. Deze is ook te vinden in de file voor de achterplaat van sheaffer:
kastje 22-10.jpg
AAA sh.jpg
Bij al het gedoe met boutjes en moertjes is onderstaand voorwerpje van grote waarde!
aaamagneetpen.jpg
groet,
Aat
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door democles »

Ziet er mooi uit ,Aat :wink:

Dat van dat magneetje herken ik,hoe ouder je wordt des te meer M3 boutjes,sluitringen en moertjes die hun eigen weg gaan........... :evil:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Henkjan »

ook M5 of M6 kunnen kwijtraken hoor. zo'n ding heb ik ook in de gereedschapskist voor m'n auto liggen. maar dan moet je geen nylon moertjes gebruiken :mrgreen:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door RobertD »

Dan kun je er een hompie kauwgum aan doen, HenkJan.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door ray5150 »

De kauwgom moet je daarna niet meer in je mond doen.
Da's nie zo best voor het glazuur, als er nog een M3 moertje in zit.... :-& :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door ds23man »

Ik stel voor dat we vanaf nu alleen nog maar M24 of groter gebruiken op dit forum!

Sodejuuu, wat een ouwelullenbende wordt het hier! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Sodejuuu, wat een ouwelullenbende wordt het hier! :mrgreen: :mrgreen:
Daarom voel je je hier zeker erg thuis ! :mrgreen: :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
Sodejuuu, wat een ouwelullenbende wordt het hier! :mrgreen: :mrgreen:
Daarom voel je je hier zeker erg thuis ! :mrgreen: :mrgreen:
Nou nee, zit nogal wat M7 en M9 in mijn DS! :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door democles »

Ik stel voor dat we vanaf nu alleen nog maar M24 of groter gebruiken op dit forum!
Misschien een goed idee voor mijn kamerbreed GM70 kachel projecje :idea: ............... :mrgreen:

Hoef ik alleen de blutsen in de tegels te volgen i.p.v. met een zaklamp[op handen en voeten] achter die M3 moertjes aan te zitten......... :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door ray5150 »

Vanmiddag dit prachtige werkstuk in het echt kunnen bewonderen.
Alles is zeer netjes en doordacht opgebouwd. gaat heel mooi worden als hij af is. =D> =D>

Ook heeft Aat een (heel grote) tip van de sluier opgelicht, van een op stapel staande bijbehorende buizen eindversterker.
Maar daar ga ik lekker niks over vertellen... :-$ :-#
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Ah!buis »

Ziet er allemaal idd heel mooi uit.
Een bijbehorende versterker,bij die blauwe buizen :? .
Dat worden dan zeker kwikdamp buizen :o ,ben benieuwd :D .
Anne
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

Inmiddels de achterplaat van Shaeffer ontvangen.
De netentree/schakelaar en de ventilator bevestigd en de achterkant voorlopig op het "buizenframe" gezet.
achterplaat.jpg
Nu nog de zijkanten maken en de boven/voorplaat bestellen.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door hannesie »

Dat gaat er "lekker" uit zien. :D
Als het net zo stevig klinkt, gaat het helemaal goed komen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door ray5150 »

In één woord : Prachtig. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Kappa7 »

Mooi zeg. Komen er mooie hardhouten panelen op de zijkant?
Maakt wel een hele sterke indruk zo.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door ray5150 »

Hoogglans Palissander zou wel heel erg kwijl zijn... =P~ =P~
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door hannesie »

Kappa7 schreef:
Mooi zeg. Komen er mooie hardhouten panelen op de zijkant?
Maakt wel een hele sterke indruk zo.
Mag van mij ook wel op de voorzijde naast de zijkanten. :kwijl:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

Ik weet het, het ligt aan mij, maar telkens moet ik bij het woord "palissander" aan de volgende conference denken :
(het woord palissander komt na 5.30 minuten)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CvFbL2iG ... rGojrw9ssc[/youtube]

groet,
Aat
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door hannesie »

:rofl: Ja, dat ligt aan jou.

Gebruik dan maar een stukje wengé of zebrano. :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

Het gaan geen houten zijkanten worden, zelfs geen ebben of cocobolo.
Ik zal MDF zijkantjes maken, die hoogglans zwart gespoten worden, geheel in stijl bij de glimmende boven/voorkant.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Kappa7 »

Is ook mooi.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

De boven/voorplaat van deze versterker moet op maat gemaakt, geboord/gefreesd en gezet worden, liefst van RVS, daarna (bij ander bedrijf) verchromen en polijsten.
Ik heb een offerte binnen van een bedrijf in de buurt, maar de prijs valt nogal tegen. Wie kent een goed metaalbewerkingsbedrijf, dat een dergelijk klusje goed kan uitvoeren, daarnaast redelijk qua prijs is en niet al te ver van Delft vandaan?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door Barry2001 »

Rustig hier, ben je er nog mee bezig Aat?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Bericht door AatV »

Barry2001 schreef:
Rustig hier, ben je er nog mee bezig Aat?
Erg rustig ja, de bovenplaat laat helaas :( nogal op zich wachten.

groet,
Aat
Plaats reactie