Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Moderator: Beheerdersteam
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Vanavond besloten dat de sandwich een extra laagje krijgt van aluminium aan de achterzijde.
Kost me voor dat kleine stukje wel 4 zaagbladen.
Morgen eens kijken of daar speciale zaagbladen voor zijn………….
Ook het aluminium krijgt natuurlijk een extra sparing zodat de trechtervorm achterop doorloopt en niet gehinderd wordt door een rand of zo..
Kost me voor dat kleine stukje wel 4 zaagbladen.
Morgen eens kijken of daar speciale zaagbladen voor zijn………….
Ook het aluminium krijgt natuurlijk een extra sparing zodat de trechtervorm achterop doorloopt en niet gehinderd wordt door een rand of zo..
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
De OB zal een haakse verbinding krijgen naar achter toe.
Natuurlijk zullen de klankborden aan het front gelijk gehouden worden maar dat komt later.
Ik denk het weekend. Dan zullen die zware laagkasten weer naar beneden verhuizen omdat ik ze nodig heb voor de OB’s.
Morgen een avondje vrij. Dan krijg ik visite van een 300B buizenbakkie en zijn maker.
Naar een ontwerp van http://www.triodedick.com/
Ben benieuwd.
Natuurlijk zullen de klankborden aan het front gelijk gehouden worden maar dat komt later.
Ik denk het weekend. Dan zullen die zware laagkasten weer naar beneden verhuizen omdat ik ze nodig heb voor de OB’s.
Morgen een avondje vrij. Dan krijg ik visite van een 300B buizenbakkie en zijn maker.
Naar een ontwerp van http://www.triodedick.com/
Ben benieuwd.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Omdat ik later de boel extreme hoogglans ga geven, tegen de kleuren zwart/paars aan, zal een ieder oneffenheid zichtbaar zijn dus ik moet schuren……en schuren……..en schuren….met het handje.
Handige tip gekregen van Dre; maak een plankje met daarop schuurpapier van de rol.
Die truc kende ik niet.
Inderdaad, heel handig. Bedankt Dre.
Paul
Handige tip gekregen van Dre; maak een plankje met daarop schuurpapier van de rol.
Die truc kende ik niet.
Inderdaad, heel handig. Bedankt Dre.
Paul
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Centertje staat nu te spelen. Hij moet een centimeter of 5 omhoog dus ik zal er onder een paar druppelachtige wangetjes maken tzt.
Omdat men subwoofertje (REL) en mee kapte dit weekend (na 15 jaartjes) komt er een baspoortje op de center (7cm) en op de L/R (10cm).
Op de center zit ie al en dat kun je hooren.
Terug kijkend op dit topic leest het als een stripverhaaltje. Weinig woorden (door mij) maar veel plaatjes. Komt mijn jeugd-tik er toch weer uit na al die Kuifjes, Buck danny’s, Suske en Wiskes……
Omdat men subwoofertje (REL) en mee kapte dit weekend (na 15 jaartjes) komt er een baspoortje op de center (7cm) en op de L/R (10cm).
Op de center zit ie al en dat kun je hooren.
Terug kijkend op dit topic leest het als een stripverhaaltje. Weinig woorden (door mij) maar veel plaatjes. Komt mijn jeugd-tik er toch weer uit na al die Kuifjes, Buck danny’s, Suske en Wiskes……
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Vooruitlopend op het schilderwerk wat met een week of 6 komen gaat heb ik jullie hulp/advies/tips nodig. (tbv Hoogglans)
Ik ga een houtnerf imiteren welke ik daarna heel, heel donker ga afwerken.
Ik ga met transparante beitsen aan de slag. Ik zal wat experimenteren maar dat gaat lukken. Zie ik niet tegenop, los ik op.
De kleur zal ongeveer als het “pianootje” zijn op de afbeelding (onbetaalbare Steinway, wat een schoonheid).
Ik ga een houtnerf imiteren welke ik daarna heel, heel donker ga afwerken.
Ik ga met transparante beitsen aan de slag. Ik zal wat experimenteren maar dat gaat lukken. Zie ik niet tegenop, los ik op.
De kleur zal ongeveer als het “pianootje” zijn op de afbeelding (onbetaalbare Steinway, wat een schoonheid).
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Nerfje als het op de afbeelding maar dan nagenoeg een nauwelijks waarneembare houtnerf.
2 keer kijken voordat je hem ziet.
Zoom in op de zwarte streep.
Een prachtvoorbeeld.
Een meesterwerkje.
Gaat lukken. Kwestie van tijd en wat proefjes.
Maar dan………… De HOOGGLANS.
Roept u maar.
Wat te doen?????? En……….. spreek je uit ervaring????
2 keer kijken voordat je hem ziet.
Zoom in op de zwarte streep.
Een prachtvoorbeeld.
Een meesterwerkje.
Gaat lukken. Kwestie van tijd en wat proefjes.
Maar dan………… De HOOGGLANS.
Roept u maar.
Wat te doen?????? En……….. spreek je uit ervaring????
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
De hoogglans over een tekening heen, kan alleen met een blanke lak denk ik...
Ik heb met een zwarte lak perfect resultaat behaald, zie topic over de Pulvis Molto.
Dit ging als volgt:
4 lagen zwarte alkydlak (budget merk)
elke laag opschuren zachtjes met korrel 400.
Laatste laag opgeschuurd tot en met korrel 2500, zodat ALLE oneffenheden weg waren en er totaal geen sprake meer was van sinaasappeltjes effecten etc.
Na dit schuurwerk wat ik overigens allemaal nat deed met st marc verdund water. (behalve het opruwen tussen laklagen door) Begon ik met polijsten. laagtoerig met commandant M4, en hoger toerig met commandant M5. Glans is zeer bol en diep, dus moet met een blanke laklaag ook haalbaar zijn. Voor de M4 heb ik een middelharde polijstspons gepakt, en de m5 met een polish spons (van Kraus)
polijstmachientje is der eentje van 50€ van de Heuts.
Neem de tijd, laat alles gewoon een weekje uitharden dat voorkomt ongewenste krassen.
zie voorbeeldje na autowax..
Ik heb met een zwarte lak perfect resultaat behaald, zie topic over de Pulvis Molto.
Dit ging als volgt:
4 lagen zwarte alkydlak (budget merk)
elke laag opschuren zachtjes met korrel 400.
Laatste laag opgeschuurd tot en met korrel 2500, zodat ALLE oneffenheden weg waren en er totaal geen sprake meer was van sinaasappeltjes effecten etc.
Na dit schuurwerk wat ik overigens allemaal nat deed met st marc verdund water. (behalve het opruwen tussen laklagen door) Begon ik met polijsten. laagtoerig met commandant M4, en hoger toerig met commandant M5. Glans is zeer bol en diep, dus moet met een blanke laklaag ook haalbaar zijn. Voor de M4 heb ik een middelharde polijstspons gepakt, en de m5 met een polish spons (van Kraus)
polijstmachientje is der eentje van 50€ van de Heuts.
Neem de tijd, laat alles gewoon een weekje uitharden dat voorkomt ongewenste krassen.
zie voorbeeldje na autowax..
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Ja. Soms vergeet je van welke site je de dingen haalt of gezien hebt.dre schreef:toch dat plaatje van de gitaar weer gevonden
Het was die site die jij me aanraadde.
http://www.af.nl/werkstukken/muziekinstrumenten/
Arnhemse Fijnhouthandel.
Daar staan nog meer waanzinnige voorbeelden van gefineerde meesterwerkjes.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Vergeten te melden;Paul groot schreef:.......Kost me voor dat kleine stukje wel 4 zaagbladen.
Morgen eens kijken of daar speciale zaagbladen voor zijn………….
..
Geen speciale zaagbladen gehaald.
Gewoon met een houtzaagblad en wat smeerolie op het blad....... opgelost.
Hij laat zich dan ook lekker sturen.
paul
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
In het begin van dit topic dacht ik dat als het eerste baffle ontwerp niet goed zou zijn ik er wel weer eentje zou maken.
Eventueel nog een derde om verder te verbeteren, immers een paar plankjes hout kost me de kop niet.
Maar, wat een werk gaat hier inzitten.
Het maken van de laagkasten is simpeler en sneller.
Ik heb dit volledig onderschat. Ik hoop dus dat dit meteen lekker klinkt anders moet ik de hele boel nogmaals doen en dan ben je weer een paar weken van de straat.
Eventueel nog een derde om verder te verbeteren, immers een paar plankjes hout kost me de kop niet.
Maar, wat een werk gaat hier inzitten.
Het maken van de laagkasten is simpeler en sneller.
Ik heb dit volledig onderschat. Ik hoop dus dat dit meteen lekker klinkt anders moet ik de hele boel nogmaals doen en dan ben je weer een paar weken van de straat.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Hier en daar zal nog geplamuurd moeten worden en de tailles zullen de laagkast gaan volgen kwa lijnen-spel zeg maar.
Dat zal ik doen voor de eerste luister en filter proeven.
De OB komt op verzonken spikes welke vanaf het front niet of nauwelijks zichtbaar zullen zijn. Twee pootjes voor en twee achter.
Dat zal ik doen voor de eerste luister en filter proeven.
De OB komt op verzonken spikes welke vanaf het front niet of nauwelijks zichtbaar zullen zijn. Twee pootjes voor en twee achter.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk

