Dat klopt, dat kwam van ah!buis.maikbike schreef:inschakelvertraging op de gloei ? zodat de hogere spanning later opkomt ...
theok had daar een mooi schema voor.
Annastasia
Moderator: Beheerdersteam
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
Re: Annastasia
Dat ontwerp van Anne doet het nog steeds perfect.
Gebruik hem al meer dan een jaar. Ben Anne daar nog steeds dankbaar voor.
Hier het ontwerp nog een keer.
Gebruik hem al meer dan een jaar. Ben Anne daar nog steeds dankbaar voor.
Hier het ontwerp nog een keer.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Annastasia
Drain Source en Gate. Anne is old school buizenman en maakt van de Gate een Platetijger schreef:Waar Staan de letters D S P bij T1 Voor?
Re: Annastasia
Graag nog wat meer info .
Hoe stel je hierbij de tijdvertraging in ?
Welk onderdeel doet dit?
Hoe stel je hierbij de tijdvertraging in ?
Welk onderdeel doet dit?
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
TheoK, was het schema van Anne niet initieel fout en moest die 100µF geen 1000µF zijn ?TheoK schreef:Dat ontwerp van Anne doet het nog steeds perfect.
Gebruik hem al meer dan een jaar. Ben Anne daar nog steeds dankbaar voor.
Hier het ontwerp nog een keer.
Re: Annastasia
Klopt,de relais gebruikt wat veel voor de 100µF,zakt de spanning nogal in.Met 470µF/10V gaat het goed,mag ook 1000µF.Muug schreef:TheoK, was het schema van Anne niet initieel fout en moest die 100µF geen 1000µF zijn ?
Hangt eigenlijk af van de stroom die het relais verbruikt.
Je kunt ook nog een 10k over de onderste 470µ zetten,dan ontlaad de 47µF wat vlugger.
Die 47µ bepaald (samen met de 1M weerstand) de vertraging.Groter is langer.
Anne
ohja,de "p" staat voor poort
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
Merci kerel
Het principe van zo'n vertragingssysteem wordt zelfs ergens in 't begin van "Elektronica, echt niet moeilijk" uitgelegd, ze spreken daar van een timer. Maar het is een pak simpeler dan een écht werkend schema (dat uiteindelijk ook niet echt moeilijk is).
Het principe van zo'n vertragingssysteem wordt zelfs ergens in 't begin van "Elektronica, echt niet moeilijk" uitgelegd, ze spreken daar van een timer. Maar het is een pak simpeler dan een écht werkend schema (dat uiteindelijk ook niet echt moeilijk is).
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
Verdomd die onderdeeltjes zijn moeilijk te vinden
Als er iemand een europese site weet waar ze dit allemaal hebben, thanks ! Zelf heb ik er nog geen gevonden.
update : correctie : ik vind die weerstand van 1M en die relais niet, de rest heb ik bij conrad gevonden. Voor alle duidelijkheid: ik heb het over die inschakelvertraging.
update : correctie : ik vind die weerstand van 1M en die relais niet, de rest heb ik bij conrad gevonden. Voor alle duidelijkheid: ik heb het over die inschakelvertraging.
Laatst gewijzigd door Muug op wo 23 okt 2013, 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Annastasia
Wat voor moeilijke onderdeeltjes bedoel je?????Muug schreef:Verdomd die onderdeeltjes zijn moeilijk te vindenAh!buis schreef:Klopt,de relais gebruikt wat veel voor de 100µF,zakt de spanning nogal in.Met 470µF/10V gaat het goed,mag ook 1000µF.Muug schreef:TheoK, was het schema van Anne niet initieel fout en moest die 100µF geen 1000µF zijn ?
Hangt eigenlijk af van de stroom die het relais verbruikt.
Je kunt ook nog een 10k over de onderste 470µ zetten,dan ontlaad de 47µF wat vlugger.
Die 47µ bepaald (samen met de 1M weerstand) de vertraging.Groter is langer.
AnneAls er iemand een europese site weet waar ze dit allemaal hebben, thanks ! Zelf heb ik er nog geen gevonden.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
'k heb juist mijn post geupdate : ik vind die 1M-weerstand en die relais niet.ds23man schreef:Wat voor moeilijke onderdeeltjes bedoel je?????
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
Tja, zoiets?ds23man schreef:Conrad heeft geen 1 megaohm weerstanden???![]()
:
http://www.conrad.be/ce/nl/product/4440 ... ggest=true
Trouwens, van die BS170 bestaan blijkbaar wel verschillende types. Maakt het uit dewelke? Ik veronderstel van niet?
Ah, Dick Beste kende ik nog niet. Thanks !
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
nou breekt mijn klomp, ik zit al vijf minuten te zoeken op die weerstand, heb zelfs mooi 1mΩ ingegeven en ik vond niets !ds23man schreef:
Nu goed, alleszins hartelijk dank voor de tip, Dick Best heeft al deze componenten, dus dan ga ik dat daar bestellen.
Laatst gewijzigd door Muug op wo 23 okt 2013, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Annastasia
Vindt je het gek? 1 miliohm????Muug schreef:nou breekt mijn klomp, ik zit al vijf minuten te zoeken op die weerstand, heb zelfs mooi 1mΩ ingegeven en ik vond niets !ds23man schreef:
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
tutut, niet lachends23man schreef:
Vindt je het gek? 1 miliohm????
Re: Annastasia
http://www.dickbest.nl/
Re: Annastasia
Anne de tuinmanAh!buis schreef:ohja,de "p" staat voor poort.
Re: Annastasia
Nou snap ik er helemaal niks meer vanPjotr schreef:Anne de tuinmanAh!buis schreef:ohja,de "p" staat voor poort.
Wel consequent blijven dan: Moet het eigenlijk zijn: "p", "b", "a" --> poort, bron, afvoerpijp
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
Dat heb ik inderdaad gemerkt. Mooi dat het geen toeval is.ray5150 schreef:En Anne stelt zijn schema's nota bene juist zo samen dat je alles bij Ome Dick kunt krijgen....
![]()
http://www.dickbest.nl/
Re: Annastasia
Waaom niet de grond in,richting lege gaslaagds23man schreef:Everything is going down the drain!
Oftewel een enkeltje Noordzee![]()
![]()
@Piotr,
zal 't in m'n oor knopen,dus p,b en a
afvoer is wel genoeg,hou niet zo van pijp (stinkt)
Wel wat lastig die benamingen,voor de ene fet is dat de elektonenstroom voor de ander de conventionele
Anne
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Annastasia
Allez hop,
de verzameling componenten groeit aan.
Nog even de componenten voor die inschakelvertraging bestellen en alle noodzakelijke schroefjes en moertjes en zo bij elkaar zoeken. Al de rest heb ik al.
Toch nog een vraagje : je ziet op de foto (van radiosjek) dat de elco's links en rechts met tie-wraps zijn vastgemaakt aan een zelfklevend witplastieken voetje. Kent iemand dat montagevoetje? Hoe heet zoiets en waar kan dat besteld worden?
de verzameling componenten groeit aan.
Nog even de componenten voor die inschakelvertraging bestellen en alle noodzakelijke schroefjes en moertjes en zo bij elkaar zoeken. Al de rest heb ik al.
Toch nog een vraagje : je ziet op de foto (van radiosjek) dat de elco's links en rechts met tie-wraps zijn vastgemaakt aan een zelfklevend witplastieken voetje. Kent iemand dat montagevoetje? Hoe heet zoiets en waar kan dat besteld worden?
