Annastasia

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

maikbike schreef:
inschakelvertraging op de gloei ? zodat de hogere spanning later opkomt ...
theok had daar een mooi schema voor.
Dat klopt, dat kwam van ah!buis. 8)
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Annastasia

Bericht door TheoK »

Dat ontwerp van Anne doet het nog steeds perfect.
Gebruik hem al meer dan een jaar. Ben Anne daar nog steeds dankbaar voor.
Hier het ontwerp nog een keer.
Bijlagen
Capturer.JPG
Gebruikersavatar
tijger
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 15:55

Re: Annastasia

Bericht door tijger »

Waar Staan de letters D S P bij T1 Voor?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Barry2001 »

tijger schreef:
Waar Staan de letters D S P bij T1 Voor?
Drain Source en Gate. Anne is old school buizenman en maakt van de Gate een Plate
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Annastasia

Bericht door metabaron »

Graag nog wat meer info .
Hoe stel je hierbij de tijdvertraging in ?
Welk onderdeel doet dit?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

TheoK schreef:
Dat ontwerp van Anne doet het nog steeds perfect.
Gebruik hem al meer dan een jaar. Ben Anne daar nog steeds dankbaar voor.
Hier het ontwerp nog een keer.
TheoK, was het schema van Anne niet initieel fout en moest die 100µF geen 1000µF zijn ?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastasia

Bericht door Ah!buis »

Muug schreef:
TheoK, was het schema van Anne niet initieel fout en moest die 100µF geen 1000µF zijn ?
Klopt,de relais gebruikt wat veel voor de 100µF,zakt de spanning nogal in.Met 470µF/10V gaat het goed,mag ook 1000µF.
Hangt eigenlijk af van de stroom die het relais verbruikt.
Je kunt ook nog een 10k over de onderste 470µ zetten,dan ontlaad de 47µF wat vlugger.
Die 47µ bepaald (samen met de 1M weerstand) de vertraging.Groter is langer.
Anne

ohja,de "p" staat voor poort :o .
Bijlagen
Trg.JPG
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Merci kerel :goeie:

Het principe van zo'n vertragingssysteem wordt zelfs ergens in 't begin van "Elektronica, echt niet moeilijk" uitgelegd, ze spreken daar van een timer. Maar het is een pak simpeler dan een écht werkend schema (dat uiteindelijk ook niet echt moeilijk is). 8)
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Annastasia

Bericht door metabaron »

Dankjewel voor de duidelijke uitleg.

Dennis
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Verdomd die onderdeeltjes zijn moeilijk te vinden :? Als er iemand een europese site weet waar ze dit allemaal hebben, thanks ! Zelf heb ik er nog geen gevonden.

update : correctie : ik vind die weerstand van 1M en die relais niet, de rest heb ik bij conrad gevonden. Voor alle duidelijkheid: ik heb het over die inschakelvertraging.
Laatst gewijzigd door Muug op wo 23 okt 2013, 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Annastasia

Bericht door ds23man »

Muug schreef:
Ah!buis schreef:
Muug schreef:
TheoK, was het schema van Anne niet initieel fout en moest die 100µF geen 1000µF zijn ?
Klopt,de relais gebruikt wat veel voor de 100µF,zakt de spanning nogal in.Met 470µF/10V gaat het goed,mag ook 1000µF.
Hangt eigenlijk af van de stroom die het relais verbruikt.
Je kunt ook nog een 10k over de onderste 470µ zetten,dan ontlaad de 47µF wat vlugger.
Die 47µ bepaald (samen met de 1M weerstand) de vertraging.Groter is langer.
Anne
Verdomd die onderdeeltjes zijn moeilijk te vinden :? Als er iemand een europese site weet waar ze dit allemaal hebben, thanks ! Zelf heb ik er nog geen gevonden.
Wat voor moeilijke onderdeeltjes bedoel je?????
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

ds23man schreef:
Wat voor moeilijke onderdeeltjes bedoel je?????
'k heb juist mijn post geupdate : ik vind die 1M-weerstand en die relais niet. :)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Annastasia

Bericht door ds23man »

Conrad heeft geen 1 megaohm weerstanden??? :shock:

Dick Best is Uw vriend! :lol:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

ds23man schreef:
Conrad heeft geen 1 megaohm weerstanden??? :shock:
:
Tja, zoiets?
http://www.conrad.be/ce/nl/product/4440 ... ggest=true

Trouwens, van die BS170 bestaan blijkbaar wel verschillende types. Maakt het uit dewelke? Ik veronderstel van niet?

Ah, Dick Beste kende ik nog niet. Thanks !
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Annastasia

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

ds23man schreef:
nou breekt mijn klomp, ik zit al vijf minuten te zoeken op die weerstand, heb zelfs mooi 1mΩ ingegeven en ik vond niets ! 8-[

Nu goed, alleszins hartelijk dank voor de tip, Dick Best heeft al deze componenten, dus dan ga ik dat daar bestellen. :D :D :D
Laatst gewijzigd door Muug op wo 23 okt 2013, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Annastasia

Bericht door ds23man »

Muug schreef:
ds23man schreef:
nou breekt mijn klomp, ik zit al vijf minuten te zoeken op die weerstand, heb zelfs mooi 1mΩ ingegeven en ik vond niets ! 8-[
Vindt je het gek? 1 miliohm???? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

ds23man schreef:

Vindt je het gek? 1 miliohm????
tutut, niet lachen :D , die site maakt geen onderscheid tussen m en M. :wink: Maar ik geef toe dat ik de volgende keer misschien mijn ogen moet opendoen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Annastasia

Bericht door ray5150 »

:shock: En Anne stelt zijn schema's nota bene juist zo samen dat je alles bij Ome Dick kunt krijgen.... :roll:
http://www.dickbest.nl/
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Annastasia

Bericht door Pjotr »

Ah!buis schreef:
ohja,de "p" staat voor poort :o .
Anne de tuinman :lol: Wel consequent blijven dan: Moet het eigenlijk zijn: "p", "b", "a" --> poort, bron, afvoerpijp
Gebruikersavatar
tijger
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 15:55

Re: Annastasia

Bericht door tijger »

Pjotr schreef:
Ah!buis schreef:
ohja,de "p" staat voor poort :o .
Anne de tuinman :lol: Wel consequent blijven dan: Moet het eigenlijk zijn: "p", "b", "a" --> poort, bron, afvoerpijp
Nou snap ik er helemaal niks meer van
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Annastasia

Bericht door ds23man »

Everything is going down the drain!

Oftewel een enkeltje Noordzee :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

ray5150 schreef:
:shock: En Anne stelt zijn schema's nota bene juist zo samen dat je alles bij Ome Dick kunt krijgen.... :roll:
http://www.dickbest.nl/
Dat heb ik inderdaad gemerkt. Mooi dat het geen toeval is. :)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastasia

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Everything is going down the drain!
Oftewel een enkeltje Noordzee :rofl: :rofl: :rofl:
Waaom niet de grond in,richting lege gaslaag :twisted:
@Piotr,
zal 't in m'n oor knopen,dus p,b en a :lol:
afvoer is wel genoeg,hou niet zo van pijp (stinkt)
Wel wat lastig die benamingen,voor de ene fet is dat de elektonenstroom voor de ander de conventionele :( .
Anne
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastasia

Bericht door Muug »

Allez hop,
de verzameling componenten groeit aan.
Nog even de componenten voor die inschakelvertraging bestellen en alle noodzakelijke schroefjes en moertjes en zo bij elkaar zoeken. Al de rest heb ik al. :D

Toch nog een vraagje : je ziet op de foto (van radiosjek) dat de elco's links en rechts met tie-wraps zijn vastgemaakt aan een zelfklevend witplastieken voetje. Kent iemand dat montagevoetje? Hoe heet zoiets en waar kan dat besteld worden?
Bijlagen
P1000523.jpg
Plaats reactie