ik dacht het zo te doen:
in rust is de + en - van de XLR connector met elkaar verbonden en als het relais bekrachtigt wordt dan zijn de + en - van de connector verbonden met de + en - lijnen die van de DAC komen.
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Ik moet de hele setup eerst maar eens opbouwen op een plankje en dan eens ervaren hoe het met plop geluiden is etc etc. Daarna is een muts-relais print nog snel in elkaar gezet.knuisje schreef:Je kunt ook eerst proberen of het ploppen ernstig is. Er zijn geen uitgangscondensatoren als bij de minidsp die leeg lopen met een flinke dc op de uitgangen.
Dit is sowieso fout, mute doe je niet door de signaallijn te onderbreken maar kort te sluiten naar massa. Als je nu inschakelt kunnen eventuele DC resten alsnog een plop,knal geven. Aangezien bij een gebalandeerde verbinding het signaal tussen de plus en in min lijn versterkt wordt, kun je ook muten door deze onderling kort te sluiten. Eventuele DC resten worden via de uigangsimpedantie van de stuurtrap en ingangsimpedantie van de ingangstrap afgevoerd. Hoop dat heet nu duidelijk is, ben nl. te lui om mijn andere pc op te starten waar Eagle opstaat!hsmeets schreef:ikke jou nie snappe
ik dacht het zo te doen:
in rust is de + en - van de XLR connector met elkaar verbonden en als het relais bekrachtigt wordt dan zijn de + en - van de connector verbonden met de + en - lijnen die van de DAC komen.
Hallo Huib,hsmeets schreef:ikke jou nie snappe
ik dacht het zo te doen:
in rust is de + en - van de XLR connector met elkaar verbonden en als het relais bekrachtigt wordt dan zijn de + en - van de connector verbonden met de + en - lijnen die van de DAC komen.
mischa72 schreef:Hallo Huib,hsmeets schreef:ikke jou nie snappe
ik dacht het zo te doen:
in rust is de + en - van de XLR connector met elkaar verbonden en als het relais bekrachtigt wordt dan zijn de + en - van de connector verbonden met de + en - lijnen die van de DAC komen.
Even quick and dirty: Dit is wat ds23man bedoelt:
Groeten,
Mischa
Okido, vermoeden bevestigd.knuisje schreef:@Huib: de rc tussen trafo en brugcel heb je idd. niet nodig.
ray5150 schreef:Dat kan makkelijk enkelzijdig gemaakt worden.
Ik neem toch aan dat je serieweerstanden van 100R achter je opamps hebt hangen? Dan kan er niks gebeuren....hsmeets schreef:Gentz, Thanks,
Ja, ik vermoedde al dat het dan zo geschakeld zou worden maar mijn bezwaar zat inderdaad in het verschil signaal dat kan ontstaan als het + en - signaal niet 100% tegengesteld-identiek zijn. Waardoor bij een zeer lage uitgangsimpedantie van de IV trap je toch de zaak mogelijk opblaast.
Ik begrijp dat je er op vertrouwt dat de uitgangsimpedantie van de IV trap hoog genoeg is dat zelfs bij (pak 'm beet, worst case) 0,1V er dan nog zo weinig stroom loopt dat de opamp dat gewoon aankan.
Zoals Knuisje al terecht opperde: eerst eens even uitproberen (in een test opstelling) zonder mute relais.
De meerkanaalsprint is door Knuisje in elkaar gezet en heb ik zo compleet van hem ontvangen, heb verder geen schema gezien.ds23man schreef:Ik neem toch aan dat je serieweerstanden van 100R achter je opamps hebt hangen? Dan kan er niks gebeuren....
Hey Mischa,mischa72 schreef:Een kleine correctie Huib: De LM317 heeft tussen de uitgang en de common een spanning staan van 1,25V. Door de weerstand hiertussen te kiezen, bepaal je zelf hoe groot de instelstroom is. De onderste weerstand bepaalt samen met de ingestelde stroom hoeveel Volt er bij de spanning van 1,25V opgeteld wordt.
Groeten,
Mischa
- Stukje groundplane rondom het secundaire gedeelte ? maakt het geheel een stuk strakker.hsmeets schreef:nog even zitten rommelen met Eagle: een print voor een voeding op basis van een 'n LM317 of LT1085
(Afm. 6x10cm)
Zou die triac geen baat hebben bij wat koeling ? met name als er EV's op aangekoppeld worden.hsmeets schreef:en een solid-state-relay printje (op basis van een MOC306X en TIC2xx) bv om de AFDAC voeding in en uit te schakelen maar ook bv de voedingen van de eindversterkers.
(Afm. 4x5cm)