mhmm dan wel relais met 3 contactrijen want ik sluit de AFDAC via de gebalanceerde lijnen op de UCD's aan. 8 relais die dan allemaal tegelijk 'klick' zeggen.....zal wel professioneel klinken
@knuisje:
je schreef mij eens dat het op het DAC bord aanwezige mute-relais alleen de 2 SE uitgangen schakelt, uitgangen die ik niet gebruik dus ik zou de mute verbinding tussen controller en DAC print kunnen laten vervallen en de mute van de controller kunnen gebruiken voor aansturing van een relais array dat de gebalanceerde uitgangen schakelt (en als ik kool en geit wil sparen: afsplitsen). Ik neem aan dat bij het opstarten het relais niet bekracht is en op de SE uitgangen geen signaal staat tot de controller het relais inschakelt.
Zover ik van je begreep destijds is de mute alleen actief bij het opstarten (de volume mute wordt via de SABRE volume regeling gedaan): is dat "opstarten" gezien vanuit dat er 220v ingeschakeld (inclusief een opstartende controller) of is dat ook opstarten als de controller de DAC uit standby haalt want de controller blijft door een standby voeding zelf 'always on'.
Voor het inschakelen via de aan/uit knop op de kast, c.q. via de standby knop zie ik het re-routen van de controller mute uitgang naar de het relais array wel werken
In hoeverre is er verschil tussen de trigger en de mute uitgang van de controller? Een timing verschil? kun je dat, als dat het geval is, eens schetsen hoe de twee uitgangen zich gedragen bij spanning aan/uit en standby aan/uit? Hoe ze dan in de tijd bezien in en uitschakelen tov elkaar.
Maar bij het spanningsloos worden door een brownout cq dat ik de aan/uit schakelaar bedien om alles spanningsloos te maken, hoe dan met de mute uitgang van de controller? De mute uitgang, schakelt de uP die snel genoeg uit zodat het ook effect resorteerd richting anti plop naar de eindversterkers?
Als het allemaal goed uitvalt dan zou een uP op de relaisprint kunnen vervallen: de mute schakelt dan uiteindelijk het relay array voor de gebalanceerde uitgang en het trigger relais schakelt de eindtrappen (SMPS'en/Ucd's).
Je schreef mij vanwege de aansluiting via de gebalanceerde aansluiting eigenlijk al weinig problemen te verwachten. Dus of het allemaal nodig is.....
Johnny needs input
Ps.
maar kijkt inmiddels al even naar geschikte relais om de 8 gebalanceerde kanalen te schakelen......