Ik heb met veel interesse het topic van de AF-DAC2 heb ik toch wel trek gekregen in dit lekkers. Mijn plannen met betrekking tot eerdere projecten heb ik deels in de kolkast gezet, de rest gaat de kliko in. Dit geldt in elk geval voor de HK-Dac, de cd-rom controller en Mellow Yellow.
Wat gaat het dan wel worden?
Het wordt een uitgebreide AF-Dac 2. Aangezien ik een aantal analoge bronnen heb, en de volumeregeling van de Sabre dac wel erg goed is heb ik besloten om in plaats van een andere volumeregeling te plaatsen een ADC voor de DAC te plaatsen en zo het volle potentieel van de DAC volumeregeling te gebruiken. Hiervoor zal de DAC dus via I2S met de ADC worden gekoppeld.
De ADC komt in hardwaremodus te draaien, zodat ik hier verder geen software hoef te schrijven voor de centrale controller. Ik hoop dat ons aller Knuisje bereid is mij bij te staan in dit project, voornamelijk voor het softwaredeel. Ik wil dus de microprocessor van de AF-DAC 2 gebruiken om ook de ingangssectie aan te sturen en de ADC uit te schakelen als geen analoge bron gekozen is. Zo doe ik een poging de hoeveelheid onnodige "rommel" in de kast zoveel mogelijk te beperken.
De ADC kan eenvoudig in standby geschakeld worden door een pen aan een van de voedingsspanningen te leggen (moet ik nog even uitzoeken). Ik wil dit doen door een van de IO-poorten van de ingangssectie als uitgang te configureren en een transistor aan te sturen.
De ingangssectie wordt gevormd door de PCF8574. Dit is een zogenaamde I2C IO expander. Hiermee kan ik 8 IO poorten vrij configureren. Dit worden dus 5 digitale uitgangen waarmee ik met een transistor een relais ga schakelen. Deze relais schakelen dus in feite het audiosignaal naar de ADC.
Ik probeer in de loop van de dag nog een eenvoudig blokschema te tekenen om een en ander wat duidelijker te maken, want een plaatje zegt meer dan 1000 worden.
Een korte opsomming:
Main control: Microcontroller uit AfDac2, maar dan de mega328 (=mega88 met meer geheugen), deze is pincompatible met de mega88.
DAC: Origineel Af-Dac2 van Knuisje
ADC: Burr-Brown PCM4202 (ik ben er inmiddels ook achter dat deze ADC ook in de Primare SP32 (dik € 4700) surround processor zit)
Koppeling ADC-DAC: I2S
Ingangsselectie: Relaisschakeling, gestuurd vanuit I2C dmv TI PCF8574
Hierbij als toevoeging nog het blokschema:
Groeten,
Mischa