SuperR schreef:ray5150 schreef:SuperR schreef:Ok ik hap wel, TDA2030 in brug?
Hmmz, nee kan niet.m Er zitten wat torretjes in de signaalgang.
Da's wel heel erg zuunig..
Vaak worden er TDA72xx en aanverwanten toegepast.
Maar wel in een karige omgeving, minimale trafo, afvlakking, en koeling.
Het lijkt toch een discreet bakje te zijn. Simpel, maar ik had erger verwacht. Voor 60 euro kun je net een billige rack behuizing kopen.
Misschien is dit voor beginners wel een leuke startversterker.
Kastje, aansluitingen, volumeregeling, voeding en een koellichaam voor 70 euro. En je hebt een zee aan ruimte.
Klopt, ik heb wel eens een dergelijke versterker flink gemodificeerd en daarmee op een heel serieus level kunnen brengen.
we beginnen met het opgegeven vermogen, dat was bij mij ook iets van 2x 200W in 4 Ohm. Dat gaat al niet lukken met een 300VA trafo..... ook leken de eindtrappen niet echt geschikt te zijn om continu zoveel vermogen te leveren.
Wel was de voedingspanning ruimschoots voldoende voor dit vermogen + en -55V.
Downsizen leek me de enige echte optie en dus werd de voedingspanning met een andere trafo teruggebracht naar + en -35V waarbij de versterker ca 70W in 8 Ohm levert en 120W in 4 Ohm.
Een andere trafo en wat betere en grotere Elco's deden wonderen met deze versterker.
Het kan dus inderdaad leuk zijn om met zoiets te starten en dan geleidelijk aan te verbeteren, er is ruimte zat voor grote Elco's en eventueel een zwaardere trafo.