yup.....dat dus.......ik weet hoe lastig dat isdopiereit schreef:Dankje! Je bedoeld de vlam van het hout laten doorlopen?
Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Mooi! Dat hout komt prachtig tot leven zo. Lijkt wel vuur.!
Wout
Wout
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Danku! Vind het zelf ook erg mooi zo, door de lak komt het inderdaad als het ware tot leven, de vlam springt duidelijk eruit.moerman schreef:Mooi! Dat hout komt prachtig tot leven zo. Lijkt wel vuur.!
Wout
GR. Douwe
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
denk er wel om dat ze niet te veel in de zon komen te staan want dan is die mooie diepe rode kleur zo weg.
Mahonie heeft nogal de eigenschap te vergelen zelf met lakken die goede uv filters hebben.
Mahonie heeft nogal de eigenschap te vergelen zelf met lakken die goede uv filters hebben.
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Okay, bedankt voor de tip!:)hrscharft schreef:denk er wel om dat ze niet te veel in de zon komen te staan want dan is die mooie diepe rode kleur zo weg.
Mahonie heeft nogal de eigenschap te vergelen zelf met lakken die goede uv filters hebben.
Ben ook van plan er voetplaatjes voor te maken, kwam me ook gelijk het idee te binnen om er spikes tussen te doen. Zal dit het geluid dusdanig beïnvloeden dat het hoorbaar is? Ze komen op een houten vloer met parket.
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Hier zie je hoe ik het heb gedaan: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 8&start=75
Ik heb het eerste zonder even laten spelen, en het verschil is moeilijk voor mij te maken omdat er meer veranderd was tussen de stap met en zonder spikes, maar het staat als een huis, en klinkt goed zo.
Ik heb het eerste zonder even laten spelen, en het verschil is moeilijk voor mij te maken omdat er meer veranderd was tussen de stap met en zonder spikes, maar het staat als een huis, en klinkt goed zo.
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Vandaag de de kasten van de units voorzien, en ze staan in te spelen. De speakers zijn dus officieel klaar. Eventuele voetplaatjes moet ik nog over nadenken. En ik wil eerst uitzoeken hoeveel voordeel een set spikes nou daadwerkelijk geeft.
Foto's:
Foto's:
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Eerste indruk:
De speakers klinken erg goed! Ben heel tevreden, en verrast! Verrassend is het laag wat er uit deze speakers komt! En je hoort echt diepte in het geluid, en kraakhelder wat ze zijn! Zelfs met een erg laag volume klinkt de muziek compleet en strak, (geen hoog of laag wat ver boven alles uitkomt). Ik ben erg tevreden, en wat een verbetering van een paar Mission m33's naar deze fantastische Visatons!
De speakers klinken erg goed! Ben heel tevreden, en verrast! Verrassend is het laag wat er uit deze speakers komt! En je hoort echt diepte in het geluid, en kraakhelder wat ze zijn! Zelfs met een erg laag volume klinkt de muziek compleet en strak, (geen hoog of laag wat ver boven alles uitkomt). Ik ben erg tevreden, en wat een verbetering van een paar Mission m33's naar deze fantastische Visatons!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
grote klasse!!!!
ze zien er prachtig uit!
voor voetjes kun je kijken naar een plank die smaller is dan de kast zelf, dus die naar binnen verspringt. Dat tilt je speaker enigszins uit en laat 'm wat slanker lijken.
zo'n voet heb ik ook onder die grote monsters.
spikes staan dan weer een stuk luxer.......zal ook erg fraai staan denk ik. Let wel even op het totaalgewicht en de druk per spike, dus neem indien nodig zo'n setje met een plaatje erbij voor onder de spike of bescherm je vloer met een natuursteentegel ofzo.
voor voetjes kun je kijken naar een plank die smaller is dan de kast zelf, dus die naar binnen verspringt. Dat tilt je speaker enigszins uit en laat 'm wat slanker lijken.
zo'n voet heb ik ook onder die grote monsters.
spikes staan dan weer een stuk luxer.......zal ook erg fraai staan denk ik. Let wel even op het totaalgewicht en de druk per spike, dus neem indien nodig zo'n setje met een plaatje erbij voor onder de spike of bescherm je vloer met een natuursteentegel ofzo.
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Dankje! Zat er zelf ook al aan te denken, had ze namelijk met het lakken ook op een plankje kleiner als de kast staan. Dit leek erg fraai, alleen wil ik waarschijnlijk toch wel een groter voetplaatje. Om de afmetingen van de bodem 19 x 27 cm, wat dus al redelijk smal is, nog eens te gaan verkleinen lijkt me niet nodig en word het waarschijnlijk niet stabieler van. Zal eens wat plankjes zagen puur voor het idee, kijken hoe dat word. Komen wel foto's van! 
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
En hoe klinken ze?
Ik wil ze mischien ook ooit nog eens maken.
Ze zijn vast beter dan de oude philips 2 weg die ik nu heb staan
Ik wil ze mischien ook ooit nog eens maken.
Ze zijn vast beter dan de oude philips 2 weg die ik nu heb staan
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
nxs77 schreef:En hoe klinken ze?
Ik wil ze mischien ook ooit nog eens maken.
Ze zijn vast beter dan de oude philips 2 weg die ik nu heb staan
De speakers klinken erg goed! Ben heel tevreden, en verrast! Verrassend is het laag wat er uit deze speakers komt! En je hoort echt diepte in het geluid, en kraakhelder wat ze zijn! Zelfs met een erg laag volume klinkt de muziek compleet en strak, (geen hoog of laag wat ver boven alles uitkomt). Ik ben erg tevreden, en wat een verbetering van een paar Mission m33's naar deze fantastische Visatons!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
en dat is nou precies de beloning voor zelfbouw......met een zwik bloed, zweet en tranen en één spreekwoordelijk dubbeltje op de eerste rij genieten van iets dat in de winkel een veelvoud kost 
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
En zo is dat!MechanicalAnimal schreef:en dat is nou precies de beloning voor zelfbouw......met een zwik bloed, zweet en tranen en één spreekwoordelijk dubbeltje op de eerste rij genieten van iets dat in de winkel een veelvoud kost
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Mooi resultaat! Hoe groot is het verschil met de Missions die ik op de achtergrond zie staan?
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Dankje! geluid van de visatons is veel strakker en directer, en gelijk ook een stuk helderder. De missions hebben weinig power in het midden vergeleken met de visatons. Dus wat frequentieweergave betreft een groot verschil, waardoor ze een stuk fijner klinken.mikekiwi schreef:Mooi resultaat! Hoe groot is het verschil met de Missions die ik op de achtergrond zie staan?
- muizenissen
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 0:08
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Mooi geworden! Ik ben momenteel bezig geweest met een maat van me die een nieuw setje zuilspeakers wilde, en heb ook deze overwogen. Uiteindelijk zijn we voor de Clou gegaan (wordt binnenkort gemaakt) omdat ik relatief weinig "vertrouwen" heb in 38Hz uit 2x 13cm voor dit geld.
That said, het kan natuurlijk wel. Ik ben stiekem dus héél benieuwd naar de vergelijking Clou/Alto Mk2. De clou is iets groter, 2x 17cm en €10/stuk goedkoper..
Dit smoelt in elk geval zeer keurig!
That said, het kan natuurlijk wel. Ik ben stiekem dus héél benieuwd naar de vergelijking Clou/Alto Mk2. De clou is iets groter, 2x 17cm en €10/stuk goedkoper..
Dit smoelt in elk geval zeer keurig!
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Ik heb deze speakers al een tijdje spelen, en vind ze wel aardig power hebben in de lage frequenties. Natuurlijk zijn er zwaardere jongens en dikkere woofers, maar ik denk dat je verrast zal zijn wat deze visatons in het laag kunnen weergeven.
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
ik heb even vraagje over de tweeter in mijn visaton's, mischien dat iemand deze kan beantwoorden?:
Ik hoor met pianoklanken bij hoog volume lichte kraakjes bij pieken van volume. hoe kan ik dit oplossen of is er nu iets defect? je zou zeggen dat het aan de kwaliteit van het audiobestand ligt maar heb het zelfs met FLAC bestanden en ook met mijn platenspeler. en het is echt alleen met piano (Chopin) klanken. Ik vermoed zelf dat de tweeter gewoon beschadigd is, maar het rare is dat ik met andere soorten hoge tonen er geen last van heb.
zou het echt top vinden als iemand me meer kan vertellen!
Ik hoor met pianoklanken bij hoog volume lichte kraakjes bij pieken van volume. hoe kan ik dit oplossen of is er nu iets defect? je zou zeggen dat het aan de kwaliteit van het audiobestand ligt maar heb het zelfs met FLAC bestanden en ook met mijn platenspeler. en het is echt alleen met piano (Chopin) klanken. Ik vermoed zelf dat de tweeter gewoon beschadigd is, maar het rare is dat ik met andere soorten hoge tonen er geen last van heb.
zou het echt top vinden als iemand me meer kan vertellen!
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Tweeter (te) laag gefilterd waardoor hij tegen zijn xmax loopt?dopiereit schreef:zou het echt top vinden als iemand me meer kan vertellen!
Resonerend (weeter) paneel?
Schroefje niet helemaal vast?
Bij een vriend van me, die een Clou heeft gemaakt, waren er ook noten waarbij er bijgeluiden hoorbaar waren. Bleek een schroefje van de tweeter te zijn die niet helemaal lekker strak zat.
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
ik zal vanavond als ik thuis ben alles nalopen. hopen dat dat het is! bedankt voor het meedenken.
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Heb alle schroefjes even nagelopen, kon bijna alles nog een klein tikje vaster draaien, ong. een kwartslagje. Heb daarna weer wat stukken chopin afgespeelt en ook met opzet de schelle tonen uitgezocht en ook op hoog en laag volume. Nu hoorde ik geen kraak meer! Alhoewel ik nog niet alles heb geprobeerd.. dus eigenlijk mag ik niet te vroeg juichen maar in eerste instantie is dit dus een stukje vooruitgang. Bedankt voor de nuttige tip!
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Ik heb inmiddels ook al een set voetplaatjes gemaakt van 40 mm hardhouten keukenblad. Foto's :
