Hier volgt de foto reportage van vandaag:
Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Moderator: Beheerdersteam
Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Vandaag ben ik gestart met de bouw van een set Visaton Alto Line MK II speakers. Vandaag alleen de kasten gemaakt, morgen begin ik met schuren en afwerken, en dan begin ik volgende week met het fineren. Ik twijfel tussen mahonie of een iets lichtere fineer kleur... misschien eens een 3d tekening maken 
Hier volgt de foto reportage van vandaag:
Hier volgt de foto reportage van vandaag:
- Bijlagen
-
- alto_line_mkii_ex.JPG (4.36 KiB) 2163 keer bekeken
-
- alto_line_mkii_tz.gif (17.58 KiB) 2163 keer bekeken
-
- alto_line_mkii_w.gif (8.09 KiB) 2163 keer bekeken
Laatst gewijzigd door dopiereit op wo 31 jul 2013, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: project: Visaton Alto Line MK II
Ziet er keurig uit! Festooldopiereit schreef:Vandaag ben ik gestart met de bouw van een set Visaton Alto Line MK II speakers.
Ik ben benieuwd naar de performance van die W130S'en. Je ziet weinig Visaton kits voorbij komen op het forum
Re: project: Visaton Alto Line MK II
Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar de klank, (natuurlijk). En Het goede gereedschap is het halfe werk hè! Ben timmerman van beroep dus gereedschap is en vind ik een belangrijk punt!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: Visaton Alto Line MK II
dopiereit schreef:Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar de klank, (natuurlijk). En Het goede gereedschap is het halfe werk hè! Ben timmerman van beroep dus gereedschap is en vind ik een belangrijk punt!
Hoi, ziet er goed uit! Ben benieuwd naar je fineer als dat er straks opzit
Re: project: Visaton Alto Line MK II
Bedankt! Ik post binnenkort wel weer een update van de progressie! Heb vandaag een afval stukje mahonie er bij gehouden, en moet zeggen dat ik overtuigd ben! Zeer mooie combinatie met die glanzende visaton woofers.
Re: project: Visaton Alto Line MK II
Mooi man, ik verwacht qua geluid veel bang for your buck!!!
Ga dit lekker volgen....
Ga dit lekker volgen....
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: Visaton Alto Line MK II
ja, leuk, ik ben ook aan boord
ben benieuwd naar die mahonie! Is dat kuiperflex&Co of gewoon fineer? Met welke lijmmethode ga je fineren?
ben benieuwd naar die mahonie! Is dat kuiperflex&Co of gewoon fineer? Met welke lijmmethode ga je fineren?
Re: project: Visaton Alto Line MK II
Dit is Fleeceflex mahonie fineer dosse gezaagd. Dat is een fineersoort met een papierlaag, waardoor het erg makkelijk verwerkt. ik gebruik gewoon sneldrogende houtlijm en strijk hiermee de beide oppervlaktes goed in, wacht 5 minuten en strijk het opnieuw in. Dan plak ik de fineer er direct over en verwarm ik het met een strijkbout, met het strijken wel even een stukje bakpapier o.i.d. er tussen. Dit heb ik meerdere malen zo gedaan en heeft altijd goed gewerkt.
weer eventjes wat foto's
moet toch wachten tot de grondverf droog is.... dus hier weer eventjes wat foto's
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: Visaton Alto Line MK II
Fleeceflex? Ziet er uit als fraai spuldopiereit schreef:Dit is Fleeceflex mahonie fineer dosse gezaagd. Dat is een fineersoort met een papierlaag, waardoor het erg makkelijk verwerkt. ik gebruik gewoon sneldrogende houtlijm en strijk hiermee de beide oppervlaktes goed in, wacht 5 minuten en strijk het opnieuw in. Dan plak ik de fineer er direct over en verwarm ik het met een strijkbout, met het strijken wel even een stukje bakpapier o.i.d. er tussen. Dit heb ik meerdere malen zo gedaan en heeft altijd goed gewerkt.
Volgens mij ook nog iets flexibeler als de Kuiperflex die ik heb gebruikt.
ben benieuwd naar je vorderingen
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
het is inderdaad fraai spul!
ik vind het momenteel te warm om te knutselen in de garage, dus even een kleine pauze... Ik denk dat ik komende week wel weer verder ga!
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
vandaag even aan het fineren geweest, hier wat foto's:
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
toch nog even de gaten gefreesd en gezaagd, kan bijna niet wachten de boel aan te sluiten. vind het resultaat zelf heel aardig

Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Ziet er goed uit
, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Danku! Eindresultaat wordt zodra ze af zijn geüpload. Ik verwacht dat het lakken eventjes wat tijd kost..
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Dankje! Je bedoeld de vlam van het hout laten doorlopen? Ik heb van te voren alles uitgezocht en gemeten hoe de vlam het beste uitkomt. Hierdoor is het restant van de plaat fineer wel een beetje raar uitgesneden... Maar who cares, ik wil graag mooie speakers! Misschien is het restant te gebruiken bij mijn volgende project, een eigen ontwerp voor 2 weg bookshelf speakers. Hierbij zoek ik tevens nog een beetje hulp..
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
+1, zo moet dit!!
Kastje bouwen, fineer erop en niet eraf schuren maar strak houden. Top!
Kastje bouwen, fineer erop en niet eraf schuren maar strak houden. Top!
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Ik ben nu aan het installeren van de drivers toe alleen zit ik nog met het plaatsen van de crossover. Is het mogelijk een crossover achter het dempingsmateriaal te plaatsen of is dit juist heel slecht door temperatuur e.d.? In de handleiding en tekening van visaton staat niks over hoe je die moet plaatsen..
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Dat kan prima hoor, warmte is niet echt een issue hier.
Mooi gedaan met dat fineer! Ik ben nu bezig iets te fineren met losse stroken, wat een pokke werk dat op maat snijden en plakken! Volgende keer koop ik ook zo'n plak klaar op papier! En wat het versnijden betreft, dat heb je met losse stoken ook, dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit, dit is alleen veel minder werk.
Goed bezig!
Mooi gedaan met dat fineer! Ik ben nu bezig iets te fineren met losse stroken, wat een pokke werk dat op maat snijden en plakken! Volgende keer koop ik ook zo'n plak klaar op papier! En wat het versnijden betreft, dat heb je met losse stoken ook, dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit, dit is alleen veel minder werk.
Goed bezig!
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
mooi dan kan ik weer verder!
en dankjewel! dit is echt geweldig spul inderdaad, wat een gemak! ze zijn ook wel in kwartiers gezaagd, dan heb je geen vlam maar strepen, voordeel daarvan is dat de aanzettingen van het fineer minder opvallen.
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
update van de voortgang:
nu alleen het lakken nog, dit zal enkele dagen duren aangezien het 16 uren moet drogen per laag..
nu alleen het lakken nog, dit zal enkele dagen duren aangezien het 16 uren moet drogen per laag..
