Hoe krijg ik het ook voor elkaar...
Ik ging dus van de week testen met audio signaal erop en een test-speakertje op de uitgang.....niks, geen geluid kwam eruit.
Ja, een beetje achtergrond ruis en brom als de gain vol open stond, maar geen hoorbaar signaal.
Dus vanvond er eens een paar uur goed voor gaan zitten, met schema's, layout, sinusgenerator.
En ook de scoop aangezwengeld in de hoop deze dit toch wel ingewikkelde probleem op te lossen....
Eerst spanningen meten volgens de punten is het schema, alles in orde....
dan maar eens een sinus erin gestopt en die met de scoop volgens het schema gaan volgen naar de eindtorren.
en hij word groter en groter die sinus. zelf op de uitgang van de print stond een joekel van een sinus (ruim 70 volt, paste niet op het scoop scherm, zo groot.)
Maar geen signaal op de uitgangs jack...(let wel, mono getest, dus ieder kanaal apart gestest...)
Wat blijkt nou....ik had de het aansluiten en solderen de uitgangen omgewisseld
....signaal op input A, gaf nu signaal op uitgang B...
Daar reken je natuurlijk niet op met testen, want je sluit aan op uitgang A....
affijn, het omzetten was nog geen vijf minuten werk,
en ik heb hem toch voor straf op z'n flikker gegeven, kon een eitje bakken op de dummy load...
maar hij gaf geen krimp...
En dus is hij nu goedgekeurd om in gebruik te nemen. bij deze is dit projekt dus afgerond. of toch niet ?
Ik heb een (klein) ideetje in mijn hoofd, ik wil er een LED in het front maken die aangeeft wanneer de DC protectie actief word, en dus de uitgangen afgeschakeld worden. (de relais schakelen dan uit.)
Volgens mij moet dat heel simpel te realiseren zijn en moet ik dan ergens in de buurt van T3 aftappen,
wat kunnen jullie daarover zeggen, jongens ?